סלט קינואה קיצי

החומרים:
קינואה
1 נקטרינה
7 ענבים
גבינה בולגרית 5%

אופן ההכנה:
קולים כוס קינואה בסיר עם כף שמן במשך כשתי דקות, מוסיפים מים ביחס של שתי כוסות מים על כל כוס קינואה, מביאים לרתיחה ומוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם. מנמיכים את הלהבה וממתינים כ־15 עד 20 דקות, נותנים לקינואה להתקרר ומערבבים אותה עם הפירות החתוכים. מגררים מלמעלה בולגרית 5%. 

פיצה כרובית

החומרים:
לבסיס הפיצה:
כרובית בגודל בינוני
2 ביצים
50 גרם גבינה צהובה 9%
2 כפות קמח שקדים טחון דק

לרוטב הפיצה:
1 קופסת עגבניות חתוכות דק דק
מלח הימלאיה
אורגנו, שום, מעט פפריקה

לתוספות:
זיתים שחורים, בצל סגול, ארטישוק, מוצרלה, פלפל חריף וכדומה

אופן ההכנה:
לרוטב – מכניסים את כל מרכיבי הרוטב לסיר קטן, מערבבים במשך כמה דקות על להבה בינונית עד לצמצום. לבצק – מעבירים רק את פרחי הכרובית למעבד מזון וטוחנים בפולסים עד שמתקבלים פירורים. מעבירים את הפירורים למחבת גדולה וקולים מעל להבה גבוהה, תוך ערבוב לכמה דקות עד לאידוי. מעבירים את הפירורים המאודים לקערה ונותנים להם להתקרר במשך כשתי דקות. מוסיפים את הגבינה ומתבלים במעט מלח. שוברים פנימה את הביצים ואת קמח השקדים ומערבבים היטב (אם הבצק קצת יבש אפשר להוסיף עוד ביצה).

מעבירים את התערובת לתבנית עם נייר אפייה ומשטחים לעיגול. מכניסים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות ואופים במשך 22־18 דקות, עד ששולי הבסיס מזהיבים והוא מרגיש יציב למגע. יוצקים על הבסיס האפוי מהרוטב ומורחים באחידות על הבסיס. מפזרים מעל את הגבינה ואת התוספות. מחזירים לתנור ואופים במשך כעשר דקות נוספות או עד שהגבינה מבעבעת. מוציאים מהתנור ומגישים מיד.

זיווה דפי אורז ופטריות

החומרים:
דפי אורז
חבילת פטריות פורטובלו טריות
בצל בינוני
גבינת שמנת 5%
חצי קופסת בולגרית מעודנת או צפתית 5%

אופן ההכנה:
למילוי – צורבים במחבת על אש בינונית־נמוכה עם כף שמן בצל חתוך לקוביות דקות ופטריות חתוכות עד להשחמה. כאשר המילוי מתקרר מעבירים לקערה ומערבבים עם גבינת השמנת ומחצית מהגבינה הבולגרית עד לקבלת מרקם אחיד. לעלי הזיווה – טובלים שני דפי אורז בבלילה של חצי כוס מים וביצה מספר שניות מכל הצדדים עד שהדף מתרכך מעט. מניחים את המילוי ומגלגלים בצורת חצי ירח. מורחים למעלה עם מברשת מעט ביצה, מכניסים לתנור עד להזהבה. מומלץ להגיש עם ביצה קשה בצד ועגבניות מגורדות.

זיווה מדפי אורז ופטריות (צילום: פרטי)
זיווה מדפי אורז ופטריות (צילום: פרטי)

חטיפי שוקולד מריר וחמאת בוטנים טבעית

החומרים:
1 חבילת שוקולד מריר
חמאת בוטנים טבעית
חמאת שקד לבן
אגוזי מלך
פקאן 

חטיפי שוקולד בריאים (צילום: פרטי)
חטיפי שוקולד בריאים (צילום: פרטי)

אופן ההכנה:
ממיסים חבילת שוקולד מריר איכותי בפולסים של 30 שניות במיקרו (כדי שלא יישרף), מוסיפים שתי כפות חמאת בוטנים טבעית, ומוזגים למיני גביעי נייר. אפשר לקשט מעל בחמאת בוטנים טבעית, חמאת שקד לבן, אגוזי מלך, או פקאן. להכניס למקפיא.