בימים חמים אלה, כשהילדים בחופש, זו העת להכין פרגיות ברוטב פיקנטי או ברוטב צ'ילי מתוק ודבש. נתחי ירכי העוף האלו עסיסיים ורכים מאוד, מה שמחבב אותם על הילדים ועל המבוגרים גם יחד. יתרונותיו של העוף הם בזמינותו, במחירו הלא גבוה ובהשתלבותו במגוון סוגים של ארוחות. כדאי להכין לצדו סיר אורז לבן ותוספות כמו אפונה וגזר, מתובלים בשום, שמן זית ואורגנו.

למתכונים נוספים: https://www.pascalpr.co.il/

פרגיות ברוטב
החומרים:
(ל־6 מנות)

- 12־10 נתחי פרגיות (ירכי עוף ללא עצם)
- 1/4 כוס שמן זית
- 1 כוס רוטב צ'ילי מתוק (אפשר לוותר ולהשתמש במקום בשתי כפיות אריסה פלוס שתי כפות רסק עגבניות: מערבבים היטב, מוסיפים רבע כוס עד 1/2 כוס מים ויוצקים על הפרגיות) 
- 1 כף סילאן
- 1 כף דבש
- 1/2 כפית פלפלת אדומה מתוקה 
- 1/2 כפית כורכום 
- 1 כפית כמון 
- 1/2־1/4 כוס מים (אפשר יין לבן) 
- מלח ופלפל לפי הטעם

פרגיות ברוטב. צילום: פסקל פרץ-רובין
פרגיות ברוטב. צילום: פסקל פרץ-רובין

אופן ההכנה: 
1. מערבבים את כל החומרים בקערה רחבה כך שכל חומרי הרוטב יצפו בשכבה אחידה את נתחי הפרגיות, ומשהים במקרר למשך שעתיים (אפשר יום מראש).

2. מסדרים את הפרגיות בתבנית אפייה רחבה כך שתכיל בנוחות את נתחי הפרגיות. אופים במשך כ־40 דקות בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות.

טיפסקל
אם החלטתם להכין את כל המנה יום קודם לאפייה, הקפידו שהרוטב יצפה היטב את נתחי הפרגיות. כסו היטב את התבנית ושמרו במקרר ללילה עד לאפייה.

אם זמנכם קצר, אתם יכולים להוסיף לתבנית האפייה מצע של פרוסות תפוחי אדמה, בצל ובטטה, לבזוק מעל מלח, פלפל ושמן זית ולהאריך את זמן האפייה עד לריכוך הירקות. אפשר גם להסתפק בתפוחי אדמה בלבד, חתוכים לקוביות בגודל בינוני, ולאפות יחד עם הפרגיות עד לקבלת גוון חום זהבהב.