אוהבי פירות יכולים לשלב אותם במאפים ולקבל מרקם עדין ומיוחד המשלב בין פרי לבצק. מרגע שנחשפים לטעם הפירות החמים, הקרם והבצק, נשבים בקסם. יש כמה שילובים אפשריים של פירות במאפים: עוגות מבצקי תופין או בצקים בחושים, שלתוכם נדחסים הפירות; פירות העוברים ריכוך ראשוני קל, תיבול והעשרה באגוזים ובפירות נוספים, ואז נכנסים לאפייה עם מעטה פריך; בצק פריך עם שכבת קרם ועליו פירות; או בסיס של בצק ומלית פירות שהופך באפייה לעסיסי ועשיר, ועוד. העוגה במתכון הנוכחי היא מז'אנר ה"חבל לזרוק". נותרו לכם בננות בשלות מדי? רגע לפני שמשליכים אותן לפח, הכינו את העוגה הזו, שבה טעמן משתלב נפלא עם יתר החומרים. 

למתכונים נוספים של פסקל פרץ-רובין היכנסו: https://www.pascalpr.co.il/

עוגת בננה ואגוזים

החומרים:

(לשתי תבניות כיכר בינוניות או תבנית מעוטרת בקוטר 24 ס"מ, משומנת)

 150 גרם חמאה חתוכה 

 1 כוס סוכר חום 

4 ביצים 

1/4 2 כוסות קמח מנופה 

2 כפיות אבקת אפייה 

1/2 כפית אבקת סודה לשתייה 

1 שקית סוכר וניל 

4 בננות בשלות קלופות ומעוכות 

3/4 כוס אגוזים קצוצים 

2 כפות צימוקים 

1/2 כוס חלב או שמנת חמוצה 

 לעיטור:

 1 כוס פרוסות בננות או בננות שלמות חצויות לאורך

 2־3 כפות סוכר דמררה

 1/2 כוס אגוזי ברס מסוכרים

 אופן ההכנה:

 1. מערבלים במערבל חשמלי את החמאה, הסוכר והביצים עד לקבלת תערובת תפוחה. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה את יתר החומרים, עד לקבלת עיסת בצק אחידה.

 2. מעבירים לתבנית ומעטרים בפרוסות הבננה. דוחסים אותן קלות אל תוך עיסת הבצק ומפזרים מעל את הסוכר. מפזרים בין פרוסות הבננה המעטרות את העוגה את אגוזי הברס.

 3. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־40־50 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי ויבש. מוציאים ומצננים.

טיפסקל

אם אינכם מעוניינים לעטר את העוגה בפרוסות או ברצועות בננה, אפשר לפזר על העוגה סוכר ומעט גרגירי שומשום ושכבה אחידה של אגוזים גרוסים או אגוזי ברס מסוכרים. בתום האפייה הגישו פרוסות עוגה ושאלו את הטועמים מה היא מכילה. תראו שתופתעו מהתשובה.