העוף בארץ זמין, לא יקר, אפשר להכינו במגוון שיטות, והוא משתלב בארוחות קלילות ומהירות כמו גם בארוחות חגיגיות יותר. בחורף הוא מרכיב מרכזי בקדירות טעימות, ובליווי דגנים הוא תמיד עסיסי ומפתיע. אז מה הפלא שהוא נחשב חומר גלם פופולרי במיוחד, שקל להצליח איתו גם אם אתם לא שפים מדופלמים?

מתכונים נוספים - באתר הקולינרי של פסקל פרץ רובין

ירכי העוף הן החלק השומני יותר המכוסה עור, ובו עצמות. כאשר מפרידים מהן את העצמות והעור, מקבלים נתחי פרגיות, המהוות בשר מצוין לצלייה ולשיפודים. נתחי הפרגיות כל כך עסיסיים וקלים להכנה שאפשר להכין איתם שלל מאכלים מיוחדים וקלים. למנת הפרגיות הוסיפו דגנים וירקות, והנה לכם ארוחת צהריים מושלמת שגם הילדים יזללו. 

טיפסקל
הכינו מצע פרוסות תפוחי אדמה, בצל ובטטה, בזקו מעל מלח, פלפל ושמן זית ואפו במשך 30 דקות ב־180 מעלות. הניחו מעל את הפרגיות המושרות והמשיכו לאפות יחד. לצלייה על להבה פתוחה - חתכו את הפרגיות לקוביות, השרו במשרה ושפדו אותן על מקלות עץ.

פרגיות ברוטב צ'ילי מתוק
החומרים (ל־6 מנות):
10־12 נתחי פרגיות (ירכי עוף ללא עצם)
1/4 כוס שמן זית
1 כוס רוטב צ'ילי מתוק
1 כף סילאן
1 כף דבש
1 כף רוטב סויה
1 כפית רכז רימונים
1 כפית כמון
1 כפית פלפלת אדומה לא חריפה
1/2 כפית פלפלת חריפה
מלח ופלפל לפי הטעם
נייר אפייה
רדיד אלומיניום

אופן ההכנה:
1. בקערה רחבה מערבבים את כל החומרים, כולל הפרגיות. סוגרים בניילון נצמד ומשהים במקרר במשך שעתיים־שלוש, רצוי אף יום קודם.
2. בכלי חסין אש מסדרים את הפרגיות בצורה נוחה, במרווחים קטנים זו מזו, ויוצקים עליהן את יתר נוזלי הרוטב. מכסים בנייר אפייה וסוגרים הכל ברדיד אלומיניום. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־40 דקות. מדי פעם מרטיבים את הפרגיות ברוטב. אחרי 40 דקות מסירים את רדיד האלומיניום ונייר האפייה וממשיכים לאפות עוד 10־15 דקות לשיזוף והשחמה. מגישים חם לצד אורז לבן, פתיתים ועוד.