במדור הנוכחי אני שוב מציעה מתכון למנה שנראה כאילו עבדנו עליה שעות, אך למעשה היא פשוטה וקלה להכנה: מניפת תפוחי אדמה אפויים. תפוחי האדמה הם עוד ירק בסיסי שאנו פוגשים כתוספת למנה העיקרית כמעט בכל ארוחת צהריים - כצ'יפס, כקוביות תפוחי אדמה, כפירה ועוד. אלא שלפעמים מספיק לשנות את דרך החיתוך, והמנה כולה מקבלת נופך אחר.

הכנת תפוחי אדמה תמיד תתחיל בבישול ראשוני וריכוך חלקי שלהם. בתום הבישול הראשוני מסננים היטב את הנוזלים ובוחרים באחת משתי הדרכים המוצעות כאן לתיבול ועיצוב תפוח האדמה. 

מתכון למניפת תפוחי אדמה קלה להכנה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מתכון למניפת תפוחי אדמה קלה להכנה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

מניפת תפוחי אדמה אפויים

החומרים:
(ל־4־6 מנות)

גרסה א'
4־6 תפוחי אדמה מתאימים לאפייה (לבנים) (בהתאם למספר הסועדים)
מלח גס
פלפל שחור גרוס
3־4 גבעולי אורגנו טרי ( אפשר תימין, רוזמרין)
שמן זית

גרסה ב'
4־6 תפוחי אדמה מתאימים לאפייה (לבנים) (בהתאם למספר הסועדים)
שמן זית
מלח גרוס
אורגנו
פלפל שחור גרוס
אפשר לגוון בכפית של תערובת עשבי תיבול
רדיד אלומיניום ונייר אפייה

אופן ההכנה:
1. לגרסה א': לא קולפים את קליפת תפוחי האדמה. שוטפים היטב את הקליפה וחותכים כל תפוח אדמה לפרוסות, אך לא עד הסוף. כמו מניפה. מסדרים אותם בסיר שניתן להכניס לתנור כשהם חופפים זה לזה.
2. בוזקים על תפוחי האדמה מלח גס ופלפל שחור ומפזרים מעל את עלי האורגנו. מזלפים שמן זית על פני תפוחי האדמה. מכניסים לתנור שחומם מראש ל־220 מעלות ואופים במשך כ־30 דקות. מנמיכים את חום התנור ל־180 מעלות ואופים עוד 20 דקות.
3. לגרסה ב': קולפים את תפוחי האדמה. חותכים כל תפוח אדמה לפרוסות, אך לא עד הסוף, כמו מניפה. מסדרים בתבנית אפייה.
4. מזלפים שמן זית ובוזקים מלח, אורגנו ופלפל שחור. מזלפים עוד שמן זית ומכסים בנייר אפייה ומעליו רדיד אלומיניום. מכניסים לתנור שחומם מראש ל־220 מעלות ואופים במשך כ־30 דקות. מנמיכים את החום ל־180 מעלות ואופים עוד 20 דקות. מסירים את רדיד האלומיניום ונייר האפייה וממשיכים לאפות עד שתפוחי האדמה משחימים ומשתזפים היטב. 

טיפסקל
 איך בוחרים את תפוחי האדמה? עליהם להיות מוצקים עם קליפה יפה ואחידה, ללא פגמים, נקודות שחורות או נביטות. יש לבדוק שתפוחי האדמה אינם ירוקים.