אחד הפינוקים האהובים על בני משפחתי הוא בראוניז נימוחים המוכנים במינימום זמן ועבודה. תמיד אני משלבת בהכנתם כמויות גדולות של שוקולד, השומר על מרקם עסיסי גם אחרי האפייה. לבראוניז יש עשרות גרסאות הכנה, וניתן להוסיף להם שלל תוספות כגון אגוזים, שוקולד לבן, צימוקים וחטיפי שוקולד. העיקרון הוא להקפיד על זמני האפייה היות שאפייה ארוכה מדי מייבשת אותם וגורמת להם לאבד מאיכותם. כמו כן, חשוב להקפיד על גודל התבנית: תבנית קטנה מדי תניב בראוניז גבוהים מדי, ולכן יש להקפיד על כך שעיסת הבצק בתבנית לא תהיה גבוהה יותר מסנטימטר אחד. אם מרפדים את התבנית בנייר אפייה, הדבר יקל על שליפת העוגה מהתבנית בשלמותה לפני חיתוך הריבועים. חשוב לצנן היטב את העוגה קודם לחיתוך. הבראוניז נשמרים עד שבוע במקרר וניתנים להקפאה. 

לאתר של פסקל

בראוניז עסיסיים ועשירים

החומרים:
300 גרם שוקולד מריר
200 גרם חמאה
קורט מלח
4 ביצים
1/2 כוס סוכר
150 גרם סוכר דמררה
180 גרם קמח מנופה
2 כפות אגוזי מלך טחונים דק
3־2 טיפות תמצית וניל משובחת
1/2 כפית תמצית רום

תוספות אפשריות:
חטיפי שוקולד, פרלינים, נטיפי שוקולד לבן או מריר, מרשמלו, אגוזי מלך גרוסים

אופן ההכנה:
1. מניחים את השוקולד והחמאה בקערת זכוכית וממיסים במיקרוגל במספר פולסים. מוסיפים מלח ומערבבים היטב לבלילה אחידה.
2. מניחים בקערת מערבל חשמלי את הביצים ומקציפים במהירות גבוהה תוך הוספה הדרגתית של הסוכר הלבן וסוכר הדמררה. מקציפים עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה במשך כ־5־8 דקות. מבליעים בתנועות קיפול את השוקולד המומס, הקמח והאגוזים הטחונים בקציפת הביצים, עד לקבלת תערובת הומוגנית. מוסיפים את תמצית הווניל והרום ומבליעים בעיסת הבצק.
3. יוצקים את בלילת הבצק לתבנית משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה ומשטחים. דוחסים כוס אחת של תוספות שבחרתם על פני העוגה. אופים בתנור שחומם מראש בחום של 170־180 מעלות במשך כ־20־25 דקות. מתקבלת עוגה אשר שוליה יציבים, והיא סדוקה מעט. מרכז העוגה צריך להיות רך. מכניסים למקרר למשך כשעה על מנת שהעוגה תתייצב טרם החיתוך.
4. מוציאים את העוגה מהמקרר, משחררים אותה מהתבנית וחותכים לריבועים שווים בגודלם. מכניסים לכלי אטום ומאחסנים במקרר.

טיפסקל להצלחה

  • איך יודעים שעוגת הבראוניז מוכנה? כאשר העוגה תפוחה והשוליים שלה יציבים יותר מהמרכז, שנשאר רך למגע.
  • רוצים לקבל ריבועים אחידים ויפים? הכניסו את העוגה למקרר, ואחרי שהיא מתקררת טבלו סכין חדה במים חמים ופרסו אותה בקלות.
  • התחילו עם חיתוך פס דק מהשוליים היבשים של העוגה ורק אחר כך חתכו אותה לריבועים אחידים.
  • לקבלת בראוניז ללא גלוטן אפשר להחליף את הקמח הרגיל בקמח נטול גלוטן.

טיפסקל להפתעה

  • אם נותרו לכם ממשלוחי המנות חטיפי שוקולד, פרלינים או סתם חצאי חפיסות שוקולד, זה בדיוק הזמן לנצל אותם: אצלי כל הטוב הזה הופך לתוספת הנדחסת לעיסת הבראוניז. התוספות הללו משפיעות על מרקם הבראוניז אחרי האפייה ובעיקר על עושר הטעמים בפה.