השבוע בחרתי להציע לכם מתכון לאחת ממנות הדגל של המטבח האיטלקי: ספגטי בולונז. לא משנה איך משלבים בין החומרים ומכינים את המנה הזו, היא תמיד מתקבלת בהמון אהבה על ידי בני המשפחה.

אפשר להכינה בגרסה מקוצרת כמו כאן או בגרסה ארוכה יותר על ידי הכנת הפסטה בעצמכם. אם אתם רוצים להכין ארוחת צהריים נהדרת לילדים, מספיקה לכם פסטה קנויה.

הפעם בחרתי בפסטה פנה, ולצדה רוטב בולונז, שבגרסת הכנתו המהירה הוא טעים לא פחות. והתוצאה: נפלאה ומשאירה חשק לעוד. 

פסטה פנה ובולונז החומרים
(ל־6־8 מנות):

4 כפות שמן זית
2 בצלים קצוצים
2 גזרים חתוכים לקוביות
2־3 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות קטנות
5 שיני שום כתושות
500 גרם בשר בקר טחון
1 כוס עגבניות חתוכות לקוביות
100 גרם רסק עגבניות
מלח ופלפל לפי הטעם
½1־2 כוסות ציר בשר, ירקות או מים
8־10 עלי בזיליקום קצוצים דק. יש לקצוץ אותם סמוך להוספתם לתבשיל כדי שלא ישחירו
1 חבילת פסטה פנה
2־3 כפות שמן זית
 

אופן ההכנה:
1. מחממים את השמן בסיר רחב. מוסיפים את הבצלים הקצוצים ומטגנים אותם עד לדרגת שקיפות. מוסיפים את קוביות הגזר, הסלרי והשום ומאדים 2־3 דקות.

2. מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים יחד תוך ערבוב ומעיכת הבשר עד לקבלת תערובת פירורית הומוגנית עם הירקות. מוסיפים אל הסיר את קוביות העגבניות ורסק העגבניות, מתבלים קלות במלח ופלפל ויוצקים את הנוזלים. מערבבים, מכסים ומביאים לרתיחה על להבה בינונית־גבוהה.

3. מנמיכים את הלהבה ומוסיפים את הבזיליקום הקצוץ. בודקים את כמות הנוזלים ובמידת הצורך אפשר להוסיף מעט מים (מתחילים בהוספה של רבע כוס ומוסיפים עוד בהתאם לדרגת סמיכות הרוטב הרצויה לכם). טועמים ומתקנים תיבול בהתאם. ממשיכים לבשל על להבה קטנה כחצי שעה.

4. במקביל מכינים את הפסטה פנה לפי הוראות היצרן המופיעות על גב האריזה. מסננים את הנוזלים ושוטפים קלות במי ברז. מחזירים אל סיר הבישול ומוסיפים שמן זית ומעט מלח ומערבבים. מגישים אל צלחות ההגשה את הפסטה המוכנה ומניחים מעל 2־3 כפות מהבולונז המוכן.

טיפסקל: לשדרוג וחיזוק הטעם: החליפו את הבזיליקום באורגנו מיובש. גוונו את נוזלי הבולונז ביין אדום ובחומץ בלסמי. שינויים אלו מניבים טוויסט טעים במיוחד.

לעוד מתכונים באתר - לחץ כאן