בדרך כלל בתקופה זו, עם תחילת החופש הגדול, אני ממליצה על מבחר עוגות ועוגיות שילדים אוהבים. הפעם בחרתי לתת מענה לילדים שמסיבה בריאותית אינם יכולים ליהנות ממוצרים המכילים גלוטן.

לאחרונה התארחה במטבחי השף־קונדיטורית סופי סרגוסטי מ"סופי דלי" בהוד השרון, קונדיטוריה פטיסרי המתמחה במתוקים ללא גלוטן ומופחתי סוכר. סרגוסטי נידבה את המתכון לעוגיות החמאה המחויכות הללו, המבוססות על הגרסה הצרפתית הפופולרית, עוגיות שוקו BN, המיוצרת בעיר נאנט מאז 1952.

למתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

עוגיות סמיילי פריכות

החומרים:
(ל־36 עוגיות = 18 עוגיות כריך)

לבצק:
220 גרם קמח ללא גלוטן
90 גרם אבקת סוכר
60 גרם אבקת שקדים
2 גרם מלח
100 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
1 ביצה

גנאש שוקולד:
 200 גרם שוקולד חלב חתוך לחתיכות קטנות
 80 מ"ל שמנת מתוקה 38% שומן
 10 גרם דבש
 30 גרם חמאה

לבזיקה:
1/2 כוס אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. בקערת מערבל חשמלי שמים את הקמח, אבקת הסוכר, אבקת השקדים והמלח ומערבבים עם וו לישה. מוסיפים את קוביות החמאה. מערבלים קלות - הבצק צריך להיראות כמו חול. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לקבלת עיסת בצק חלקה. מעצבים את הבצק לכדור. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל־30 דקות.
2. מכינים את גנאש השוקולד: מניחים את השוקולד בקערה. בקלחת קטנה מחממים את השמנת והדבש עד לסף רתיחה. יוצקים את השמנת החמה על השוקולד, מערבבים היטב, מצננים קלות ומוסיפים את החמאה. מערבבים עד להטמעה טובה ומצננים.
3. מוציאים את הבצק מהמקרר. מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה או על משטח מקומח לעובי של 4 מ"מ. קורצים מספר זהה של עיגולים בעזרת חותכן עוגיות עגול ובעזרת חותכן בצורת סמיילי. מסדרים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה וברווחים את העוגיות. בדרך זו מכינים את כל הבצק. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות במשך 13 דקות, עד שהעוגיות בהירות וזהובות. מצננים היטב. מכניסים לשקית זילוף את הגנאש ומזלפים תלולית גנאש על העוגיות השטוחות. סוגרים בעוגיית סמיילי ולוחצים קלות. בדרך זו מכינים את שאר העוגיות. בוזקים עליהן אבקת סוכר.

המתכון באדיבות השף־קונדיטורית סופי סרגוסטי מ"סופי דלי"