השבוע, ברוח ימי הקיץ, בחרתי להציע לכם במדור מתכון לקונכיות פסטה ממולאות ומבושלות בדרך לא שגרתית. המנה נולדה במטבחי כאשר הייתי צריכה להכין ארוחת ערב לילדיי, אך היה מעט זמן ברשותי. הצצה קצרה בארון המזווה גילתה לי שקית של קונכיות פסטה בצבעים, שאותן נהגתי עד אז למלא במלית בשר. הפעם החלטתי להכין את המנה בגרסה חלבית. שלפתי מהמקרר כמה גבינות, ערבבתי היטב, תיבלתי קלות והכנתי במקביל רוטב עגבניות מהיר שמתאים לפסטה.

הפעם בחרתי לא לבשל את הקונכיות כמו בדרך כלל, אלא למלא אותן כשהן קשות ויבשות. לאחר מכן יצקתי את רוטב העגבניות לתוך תבנית חסינת אש וסידרתי בו את הקונכיות הממולאות גבינה, כשהן חופפות וצמודות זו לזו. בתום האפייה, המאפה שהתקבל הפתיע גם אותי: יפהפה וטעים במיוחד. לצד סלט ירקות עשיר, נרקמה ארוחת ערב לתפארת. 

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

קונכיות פסטה ממולאות גבינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
קונכיות פסטה ממולאות גבינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

קונכיות פסטה ממולאות גבינות

החומרים: (ל־6־8 מנות)
22 יחידות קונכיות פסטה צבעוניות גדולות

למלית:
1 גביע קוטג' 9% שומן
150 גרם גבינה שמנה למריחה
150 גרם גבינה צהובה
100 גרם גבינה מלוחה מפוררת
3־2 שיני שום כתושות
1/2 פלפל צ'ילי אדום קצוץ (לא חובה)
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

לרוטב:
3 כפות שמן זית
1 בצל גדול קצוץ דק
3 שיני שום כתושות
1 קופסה (400 גרם) עגבניות מרוסקות
1 כוס מים
1 כף בזיליקום קצוץ דק מאוד, טרי או יבש
1/2 כפית סוכר
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

במידת הצורך:
2 כפות קטשופ מדוללות בחצי כוס מים

לפיזור ועיטור:
1/4 כוס פרמזן מגוררת

אופן ההכנה:
1. הכנת המלית: בקערה רחבה מערבבים את כל חומרי המלית. טועמים ומתקנים תיבול.
2. הכנת הרוטב: מחממים שמן במחבת רחבה ומטגנים את הבצל הקצוץ עד לקבלת גוון חום זהבהב. מוסיפים את השום הכתוש, העגבניות המרוסקות והמים ומערבבים היטב. מבשלים 3־2 דקות ומוסיפים את הבזיליקום, הסוכר, המלח והפלפל ומערבבים. מביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים עוד דקה־שתיים להסמכה קלה.
3. יוצקים את הרוטב לתבנית חסינת אש, כך שתכיל בנוחות את קונכיות הפסטה הממולאות. ממלאים את קונכיות הפסטה במלית בעזרת כפית או מכניסים הכל לשקית זילוף, חותכים את קצה השקית ומזלפים את מלית הגבינה לתוך קונכיות הפסטה. מסדרים את קונכיות הפסטה בתוך התבנית עם הרוטב כשהן חופפות זו לזו, ופתח המילוי כלפי מעלה.
4. מכניסים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות ואופים במשך 15 דקות. בודקים אם חסרים נוזלים ובמידת הצורך מוסיפים את המים המדוללים עם הקטשופ. מפזרים מעל את הפרמזן וממשיכים לאפות במשך 10־15 דקות עד שהמאפה משחים. מגישים חם לצד סלט ירקות עשיר.

טיפסקל
 אפשר לגוון ולהחליף את הרוטב בכל סוג רוטב אחר האהוב עליכם.
 אם לא מצאתם ברשתות את קונכיות הפסטה הצבעוניות, אתם יכולים להכין את המנה עם כל סוג פסטה אחר. כמו כן, תמיד אפשר להשתמש בדפי לזניה רגילים ולהניח שכבות של דפי לזניה, מלית גבינה ורוטב מעל.