רצוי תמיד להחזיק במקפיא בצק עלים, שיכול לשמש להכנת מאפים מלוחים ומתוקים במהרה. למשל, אם אתם רוצים להכין ארוחה קלילה עם הילדים, שלפו בבוקר את הבצק מהמקפיא, הפשירו במקרר עד הערב, ואז הכינו עמם ריבועי פיצה מושלמים.

כיצד? חותכים את הבצק לריבועים או קונים בצק אשר מראש חתוך לריבועים. מניחים על הריבועים את התוספות הרצויות ושולחים לאפייה. מתקבל מאפה בצק קריספי, שבמרכזו גבינה נמסה. כל ביס מתפצח בפה, ומקבלים מנעד של טעמים ומרקמים מפתיעים. הניחוח שמתפשט בבית בזמן האפייה מזמין את כל בני המשפחה לטעימה נהדרת.

למתכונים נוספים של פסקל

ריבועי פיצה החומרים (ל־6 סועדים):
 12 ריבועי בצק עלים (12*12 ס"מ)
1 כוס רוטב עגבניות מוכן
12 פרוסות דקות של גבינה קשה לפי
טעמכם (אפשר גם גבינות חריפות לפי טעמכם)
2־3 עגבניות בינוניות חתוכות לפרוסות דקות
חופן עלי בזיליקום או אורגנו מיובש
12 כדורי בייבי מוצרלה
1 ביצה טרופה
1/2 כוס גרגירי שומשום
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

פיצה ריבועים (צילום: פסקל פרץ-רובין)
פיצה ריבועים (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. מרפדים בנייר אפייה תבנית תנור. מסדרים בתבנית את ריבועי הבצק תוך שמירה על רווחים. מניחים במרכז כל ריבוע בצק כף גדושה של רוטב. רצוי ללחוץ קלות את הכף לבצק וליצור מעין שקע קטן שבו הרוטב ישקע. על הרוטב מניחים חתיכה/פרוסה קטנה של גבינה קשה, ועליה מניחים פרוסת עגבנייה. מסדרים עלה אחד או יותר של בזיליקום על פרוסות העגבניות, ומעליהם מניחים כדור אחד של גבינת בייבי מוצרלה.
2. טורפים היטב את הביצה ומברישים את הריבועים בביצה במרחק כסנטימטר או קצת יותר משולי הריבוע. מפזרים מעל את גרגירי השומשום. בוזקים מעל מעט מלח. אפשר גם מעט פלפל שחור.
3. אופים בתנור שחומם מראש ל־190־200 מעלות במשך 10־15 דקות או עד שמתקבלים ריבועים קריספיים אחידים.

פיצה ריבועים (צילום: פסקל פרץ-רובין)
פיצה ריבועים (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל: אפשר לגוון ולהשתמש בכל סוגי הגבינה האהובים עליכם, אפשר לשלב בהכנה ירקות טריים, פלפלים חריפים וטבעות בצל ואפשר להחליף את רוטב העגבניות בממרחי פסטו שונים.