אלפי עוגות הכנתי לאורך חיי המקצועיים, אך משום מה ילדיי תמיד העדיפו את העוגה הכי פשוטה, זו הבסיסית, עוגת השיש הבחושה. וכך כל אימת שבני מודיע שהוא בדרך הביתה מהבסיס, הדבר הראשון שאני עושה הוא לשלוף ממגירות המקרר את המוצרים שבעזרתם אכין את העוגה האהובה עליו.

זו עוגה שחייבת להכיל טעמי שוקולד ונעשית בהמון אהבה - רק כך היא הופכת לטעימה, רכה ונימוחה. לעתים היא מקבלת פידור קל של אבקת סוכר, ולעתים אני מוסיפה לה תוספות שאני מסדרת עליה בצורה מעניינת או זרזיפי ציפוי שוקולד.

ההכנה עצמה היא כל כך פשוטה וקלה, שהיא מעבירה תחושת בית: די בכמה חומרים בסיסיים, ערבוב, העברה לתבנית ומשם לתנור, ומיד ניחוח עוטף את הבית ומספר סיפור של משפחה אוהבת והתרגשות לקראת החייל ששב הביתה.

למתכונים נוספים של פסקל

עוגת שיש בחושה בשני צבעים

החומרים:
לתבנית עגולה (בקוטר 24 ס"מ), משומנת ומקומחת:
200 גרם חמאה רכה (או מחמאה)
1/2 1 כוסות סוכר
2 שקיות סוכר וניל
3 ביצים
3 כוסות קמח תופח מנופה
1 גביע יוגורט (או מיץ, ריץ' /קצפת צמחית)
2 כפות חלב או מים
2 כפות אבקת קקאו
3 כפות חלב או מים

לעיטור:
1/2 כוס גבישי סוכר לאפייה
1/4 כוס נטיפי שוקולד
1/4 כוס פיסטוקים טחונים וגרוסים
1/4 כוס שקדים מולבנים ופרוסים

עוגת שיש בחושה, פסקל פרץ-רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגת שיש בחושה, פסקל פרץ-רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. מערבלים את החמאה במערבל חשמלי במהירות גבוהה. מוסיפים בהדרגה את הסוכר וסוכר הווניל. מערבלים 2־3 דקות ומוסיפים בהדרגה את הביצים. מקציפים לתערובת קלילה וחלקה.
2. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה ולסירוגין את הקמח, היוגורט ו־2 כפות חלב/ מים. יוצקים אל התבנית מחצית מהבלילה.
3. בקערית מערבבים את אבקת הקקאו ו־3 כפות חלב/מים, מוסיפים למחצית הבלילה הנותרת ומערבבים היטב. יוצקים את הבלילה הכהה על הבלילה הבהירה הנתונה בתבנית.
4. נוטלים כף או שיפוד, מכניסים לבלילה ויוצרים צורת שמונה – 8 - בבלילה, כך מקבלים מראה משויש בעוגה. מעטרים את העוגה על ידי פיזור של התוספות.
5. אופים בתנור שחומם מראש ל־170־180 מעלות במשך כ־45־50 דקות ומניחים להצטנן על רשת ברזל.