איני יודעת מהו סוד הקסם של עוגות גבינה, אבל רבים הולכים שבי אחריהן. בין שלל גרסאות עוגות הגבינה הנהדרות, ישנן עוגות גבינה שהן פחות מורכבות, קלות להכנה ומאוד טעימות. כשאני מתגעגעת לעוגת גבינה של פעם, בלי ג'לטין, קצפות ושמנות, אני מכינה את העוגה שבמתכון הנוכחי, ובתום האפייה היא מעניקה לי תחושה ביתית יותר מכל עוגה אחרת.

המתכון אינו דורש מיקסר: מערבבים הכל ונעזרים במקצף ידני וכמובן בקערה אחת. העוגה המוכנה מושלמת ליד הקפה, וילדים פשוט משוגעים עליה. לעיטור ניתן להוסיף פטל ואוכמניות. על כל הטוב הזה גררתי קליפת תפוז, אפשר גם לימון. 

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

עוגת גבינה בחושה

החומרים (לתבנית בגודל 20*30 ס"מ):
500 גרם גבינה לבנה
1 כוס סוכר
50 גרם חמאה מרוככת
2 שקיות סוכר וניל
1 כף קליפת לימון מגוררת
1 גביע יוגורט (150 גרם) (אפשר להחליף בגביע שמנת חמוצה)
3 ביצים L
1/2 1 כוסות קמח תופח
3 כפות אבקת אינסטנט פודינג
קורט מלח

לעיטור:
חופן פירות יער, פטל, אוכמניות
מעט קליפת תפוז או לימון מגוררת

להגשה:
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. מניחים בקערה רחבה את הגבינה, הסוכר, החמאה, סוכר הווניל וקליפת הלימון המגוררת. מערבבים, מוסיפים את היוגורט והביצים וטורפים היטב במקצף ידני לקבלת בלילה חלקה. מוסיפים את הקמח התופח, אבקת אינסטנט פודינג וניל והמלח. מערבבים לבלילה אחידה.
2. מעבירים לתבנית משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה ומיישרים. מפזרים מעל את פירות היער ואת קליפת התפוז המגוררת.
3. אופים בתנור שחומם מראש ל־200 מעלות במשך כעשר דקות. מנמיכים את חום התנור ל־180 מעלות וממשיכים לאפות כ־50־60 דקות עד להשחמה והתייצבות העוגה.
4. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה בתוכו להתקרר. מעבירים למקרר. לפני ההגשה בוזקים על פני העוגה אבקת סוכר.

טיפסקל
 אם פני העוגה נבקעו, אפשר לצפות אותה בקרם או בקצפת מתוקה.
 העוגה תופחת מאוד במהלך האפייה. כעשר דקות לפני תום האפייה יש לשחרר את העוגה מדופנות התבנית בעזרת סכין ולהניח לה לסיים את האפייה ולהתקרר. למה? כדי שהעוגה לא תתייצב על דופנות התבנית ותיצמד אליהן, תצנח פנימה, וייווצר שקע במרכזה.