מעבר לזה שאני באמת אוהבת את תחום הבישול והאפייה, אני מאוד אוהבת להכין עוגיות. עבורי זה סוג של תרפיה; משהו שכיף להכין לבד או עם הילדים, ובעיקר כיף להגיש לכל בני המשפחה. לכן כאשר אני מוצאת שעה או שעתיים פנויות, מיד נערמים על השיש המצרכים הדרושים, ובתוך כמה דקות אני מתחילה לעצב בצק בצורות שונות.

למה דווקא עוגיות? כי ניתן להכין אותן מראש, הן נשמרות לאורך זמן, אפשר לעצב אותן בצורות או למלא אותן במליות מפתיעות ואפשר לחלק אותן לאהובים ולחברים. חסרונן היחיד הוא שאם לא שומרים עליהן היטב, הן נחטפות במהירות.

בשנים האחרונות, מאז שילדיי בגרו וכמה מהם עזבו את הבית, אני מכינה כמויות גדולות של עוגיות ואורזת אותן בקופסאות עבורם. כך הם לוקחים איתם משהו מתוק לדירה מעבר לים, לדירת הסטודנטים או לבסיס. השבוע בחרתי להכין עוגיות טחינה: הן קלות להכנה, וטעמן הנפלא נשמר לאורך זמן. שילבתי בהן מעט שקדים טחונים וגלגלתי בזרעי שומשום.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

עוגיות טחינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות טחינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

החומרים (ל־30־25 עוגיות):
1 כוס קמח תופח (1 כוס קמח לבן מעורבב עם 1/4 כפית אבקת אפייה) מנופה
1/2 כוס זרעי שומשום
1/4 כוס שמן
1/2 כוס אבקת סוכר
3 כפות טחינה גולמית
1־2 כפות שקדים מולבנים טחונים (לא הכרחי)
1 ביצה
3 כפות גדושות דבש, סילאן או מייפל
1 כפית תמצית וניל
נייר אפייה

לעיטור:
1/2 כוס זרעי שומשום

לבזיקה (לא הכרחי):
1/2 כוס אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. מכניסים לקערה רחבה את הקמח, השומשום, השמן, אבקת הסוכר, הטחינה הגולמית, השקדים, הביצה, הדבש ותמצית הווניל. מערבבים היטב עד לקבלת בצק אחיד וחלק.
2. מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. נוטלים מעט מהבצק וצרים כדורים בקוטר 2־3 ס"מ. מניחים את זרעי השומשום בקערית ומגלגלים את כדורי עוגיות הטחינה בזרעי השומשום תוך לחיצות עדינות. אם זרעי השומשום אינם נצמדים טוב אל העוגיות, אפשר להבריש אותן קלות במים ואז לגלגל בזרעי השומשום. מסדרים את העוגיות ברווחים בתבנית האפייה ומשטחים קלות ובעדינות באצבעות כף היד.
3. אופים בתנור שחומם מראש ל־160־170 מעלות במשך 13־16 דקות. מוציאים מהתנור ומצננים על גבי רשת צינון. בוזקים אבקת סוכר על העוגיות בעודן חמות/פושרות. מאחסנים בצנצנות בעלות סגירה הרמטית.

טיפסקל
אפשר בקלות להפוך את העוגיות לנטולות גלוטן: החליפו את הקמח באחד מסוגי הקמח ללא גלוטן. הטעם הוא אותו הטעם.
כדי להתאים את העוגיות לטבעונים, אפשר להחליף את הביצה ברסק תפוחי עץ (כ־50 גרם).
אפשר להחליף את הקמח הרגיל בקמח מלא: משתמשים ב־3/4 כוס קמח מלא ומגדילים את כמות הטחינה ב־1/4 כוס.