ט"ו בשבט, שיצוין ביום ראשון הקרוב, חגם של העצים והצמחים, מלווה מדי שנה בשלל מטעמים עם פירות טריים ומיובשים. כידוע, ט"ו בשבט התפתח כחג על רקע הניתוק הפיזי של עם ישראל מארץ ישראל. לדאבוני, בארץ כיום אנו חוגגים בעיקר עם פירות מיובשים מיובאים מחו"ל, ופחות עם פירות טריים תוצרת הארץ. ובכל זאת, זו השעה להכין עם הפירות המיובשים שלל מטעמים.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל פרץ רובין

הפעם החלטתי להכין עוגיות פיצוחים המשלבות גרעינים ואגוזים, ואשר בתום הכנתן שומרות על מרקמן המתפצח לאורך זמן. אלו עוגיות שאינן דורשות זמן הכנה רב או טכניקה מיוחדת. מספיקות קערה רחבה אשר לתוכה מכניסים את כל החומרים, כף לבחישה וכף גלידה או שתי כפות ליצירת העוגייה. מערבבים את כל החומרים, ובעזרת הכף יוצרים עוגיות שוות בגודלן.

לפני ההכנה חשוב להצטייד בצנצנת זכוכית נאה או בקופסת פח דקורטיבית שלתוכן נארוז את העוגיות המוכנות. סביב הצנצנת ניתן לקשור סרט דקורטיבי.

עוגיות פיצוחים

החומרים (לכ־32 עוגיות):
 3/4 כוס גרעיני חמנייה
3/4 כוס גרעיני דלעת
1 כוס אגוזי מלך
3/4 כוס שומשום
3/4 כוס שקדים פרוסים
1/3 כוס חלבון
1/2 1 כפות סוכר או אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. מניחים את כל החומרים בקערה רחבה ומערבבים היטב עד לקבלת עיסה אחידה. מרפדים שתי תבניות תנור בנייר אפייה. נוטלים מעיסת הבצק בכף גלידה ומניחים את העוגיות על התבנית ברווחים.
2. אופים בתנור שחומם מראש ל־160 מעלות במשך כ־18 דקות ומצננים. שומרים בכלי בעל סגירה הרמטית.

טיפסקל

במתכון השימוש הוא בכוס מידה אוניברסלית. אני ממליצה להכין כמות כפולה כי העוגיות הראשונות בוודאי יחוסלו במהרה. רוב הפירות המיובשים עוברים תהליכי שימור על ידי עישון באמצעות גופרית, המגינה על הפירות מפני קלקול ומחזקת את צבעם הטבעי. לכן חשוב מאוד לשטוף את הפירות ולנגב היטב קודם לאכילה. ישנם בתי טבע שבהם הפירות המיובשים אינם מכילים גופרית ותוספות, או אז גון הפרי אינו בוהק ונראה חיוור.