בחצר ביתי ניצב עץ לימון זקוף קומה, משובץ בשפע לימונים. הניגוד בין הצבע הירוק הכהה של עלי העץ לצבע הצהוב הבוהק של הלימונים - מדהים ביופיו. כשהתקרבתי לעץ הלימון לאחרונה, מיד נשלפה מצלמתי והתחלתי לצלמו מכל זווית אפשרית, משתאה לנוכח יופיו. הופתעתי מכמות הלימונים שהניב העץ השנה, ולא האמנתי למראה גודלם: הם היו ממש ענקיים. קטפתי את אלו שהיו קרובים אליי וערמתי בסלסילה. שטפתי, ניקיתי, ניגבתי וייבשתי אותם היטב.

חציתי לימון לשניים, ולמרבה הפתעתי לא היו בו חרצנים. חציתי עוד לימון ועוד אחד והבנתי שהשנה העץ הניב לימונים ללא חרצנים. מכאן הדרך למטבח הייתה קצרה. הכנתי מנת עוף קלילה עם לימון, לימונים כבושים, פאי לימון, עוגיות לימוניות חמצמצות ועוגת לימון ויוגורט עסיסית קלה להכנה וטעימה מאוד.

למתכונים נוספים

מה שמשמח בהכנת עוגת הלימון הזו הוא שאין צורך במערבל חשמלי, בהקצפת ביצים ו/או בהפרדת ביצים. מספיקים קערה ומטרפה, ערבוב קצר ושליחה לאפייה. אפשר כמובן לגוון בתיבולים שונים כמו קינמון או תפוז. בנוסף, אפשר בהחלט להחליף את היוגורט בשמנת חמוצה ו/או שמנת להקצפה. השימוש ביוגורט הקנה לעוגה מרקם קליל ואוורירי, ועל הדרך חסך מעט קלוריות. זו עוגה שמכינים במהירות ואוכלים לצד כוס תה מהביל ביום קר וגשום.

עוגת לימון ויוגורט
החומרים (לתבנית בגודל 20*30):
מיץ וקליפה מלימון אחד גדול (1/2 כוס מיץ ו־1 כף גדושה של קליפת לימון מגוררת)
1 גביע יוגורט 150 מ"ל
3/4־1 כוס סוכר (תלוי בדרגת המתיקות הרצויה. לטעמי מספיקה 3/4 כוס, אך יש שמעדיפים מתיקות נוספת בגלל הלימון)
4 ביצים M
 3/4 כוס שמן
1־2 טיפות תמצית וניל איכותית
1/4 1 כוסות קמח מנופה
1 כף אבקת אפייה (אפשר להשתמש בקמח תופח מאליו, ואז אין צורך באבקת האפייה)

להרטבת העוגה:
1/4־1/2 כוס חלב מעורבב עם טיפה תמצית וניל או קינמון

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל־180 מעלות. לתוך קערה רחבה יוצקים את מיץ הלימון ומוסיפים את קליפת הלימון המגוררת. מוסיפים את היוגורט ומערבבים. מוסיפים את הסוכר והביצים וטורפים היטב יחד, ותוך כדי כך מוסיפים בהדרגתיות ובערבוב את השמן והווניל. מערבבים עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים בהדרגה את הקמח ואבקת האפייה ובוחשים לקבלת עיסה אחידה. אל תערבבו יתר על המידה, רק עד לאיחוד החומרים. משמנים את תבנית האפייה ומעבירים אליה את עיסת הבצק. מחליקים.
2. מכניסים מיד לאפייה למשך 20־25 דקות או עד אשר קיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי ויבש. מוציאים ומצננים קלות. מוזגים מעט חלב על פני העוגה ומגישים לצד שמנת חמוצה או קצפת.

טיפסקל
חשוב מאוד לא לערבב את הבצק יתר על המידה. בחישה מוגזמת לא תאפשר אווריריות ורכות לעוגה.