אין ספק שחורף הוא הזמן למרק. הימים הקרים והגשם שולחים אותי מיד למטבח כדי להכין מרק עשיר ומשביע. בימים אלו אני מכינה מרק כל יום, והוא תמיד מכיל תוספות מגוונות המעשירות אותו ומשפיעות על הגוון, המרקם והטעם. סוג המרקים שאני מכינה משתנה לפי מצב הרוח, מזג האוויר והירקות במקרר.

הכנת מרק מחייבת הקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים וטריים. רצוי להשתמש במנות עוף או בשר כדי להעשיר את המרק או לטרוח בהכנת ציר עוף ובשר מראש ולשמור במקרר עד לשימוש. באופן אישי, אני מאוד אוהבת מרקים סמיכים ועשירים הממלאים את הבטן ומשמשים כארוחה, מלאים בירקות, בשרים, קטניות ודגנים. אם אתם דחוקים בזמן, אין שום פסול בשימוש באבקות מרק מוכנות, אך הקפידו להשתמש באלו שאינן כוללות חומרים משמרים, נתרן ומונוסודיום גלוטמט, אלא מכילות חומרים טבעיים בלבד. וגם במקרה זה, חשוב להשתמש בכמויות קטנות.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

מרק עדשים וגריסים
החומרים (ל־6־8 מנות):
3 כפות שמן זית
1 בצל קצוץ
4 שיני שום כתושות
1 כוס רצועות כרוב דקיקות
1 לפת חתוכה לקוביות קטנות
1 תפוח אדמה בינוני חתוך לקוביות קטנות
1/2 כרובית מפורקת לתפרחות (לא חייבים)
1/2־3/4 כוס גריסי פנינה
1/2 כוס עדשים כתומות/ירוקות
מלח ופלפל, לפי הטעם
6 כוסות ציר עוף חם או שתי כפות אבקת מרק עוף

לעיטור:
1/2 כוס פטרוזיליה וכוסברה קצוצות דק

אופן ההכנה
1. מחממים שמן בסיר רחב וגבוה. מוסיפים בצל, שום, בוחשים ומאדים דקה־שתיים. מוסיפים את רצועות הכרוב, הלפת, תפוח האדמה ופרחי הכרובית ומאדים כשתי דקות.
2. מוסיפים גריסי פנינה ועדשים, מערבבים. מוסיפים מלח ופלפל ויוצקים את ציר העוף, מערבבים ומוסיפים עוד נוזלים (על הנוזלים להגיע עד לכדי 3/4 מגובה הסיר). מערבבים, מכסים, מביאים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה.
3. מבשלים בסיר מכוסה כשעה וחצי (מוסיפים מים לפי מידת הסמיכות הרצויה). מגישים חם ומעטרים במעט פטרוזיליה וכוסברה קצוצות.

טיפסקל
 כדי שהמרק יהיה עשיר ומשביע, הוסיפו לו דגנים וקטניות כגון גריסים, אורז, עדשים כתומות או ירוקות, פול, בורגול גס ועוד. הכינו רביכה עם חמאה או מחמאה וקמח שתקבע את דרגת הסמיכות של המרק. הוסיפו קרוטונים מתובלים, שקדי מרק או זרזיפי ביצה טרופה עם מעט מיץ לימון, פסטה או אטריות. את הירקות במרק ניתן לרסק במעבד מזון, וכך לקבל מרק סמיך. על הדרך גורמים לילדים שמסרבים לאכול ירקות – לאכול מנה משביעה.