לאחרונה החלטתי לחזור ולהכין את המתכון האהוב שלי ללחם טחינה נטול גלוטן המככב בבתים רבים. להכנת הלחם אנו זקוקים לארבעה חומרים בסיסיים בלבד: טחינה, דבש או סילאן, אבקת אפייה וביצים. לנוכח העובדה שלא משתמשים בהכנת הלחם בחומר קמחי מעבה ומייצב, קשה להבין כיצד בסוף מתקבל מרקם של לחם לכל דבר, ובכל זאת הפלא נוצר.

הפעם השתמשתי בטחינה גולמית מלאה, ולכן כיכר הלחם קיבלה גוון חום כהה. כמו כן, שילבתי בין דבש לסילאן ואת פני הכיכר עיטרתי בגרעיני חמנייה ודלעת, בעלי ורדים ובגרגירי ברס. הלחם תופח יפה ומרקמו אוורירי. לאחר החיתוך מתקבלת פרוסה נאה ואחידה, נוחה למריחה ולטבילה ברוטב סמיך. 

לעוד מתכונים של פסקל היכנסו לאתר

לחם טחינה נטול גלוטן

החומרים (לתבנית אינגלישקייק קטנה 23*14 ס"מ):
6 כפות טחינה רגילה או מלאה (בשימוש בטחינה רגילה כיכר הלחם תצא לבנה; בשימוש בטחינה מגרגירי שומשום מלא כיכר הלחם תצא חומה)
2 כפות דבש/סילאן/סילאן ללא סוכר
1 כפית אבקת אפייה
4 ביצים L

לעיטור:
2 כפות גרעיני חמנייה
2 כפות גרעיני דלעת
2 כפות עלי ורדים
1 כף ברס (אפשר להשתמש באגוזים קצוצים לא מקורמלים)

אופן ההכנה:
1. מניחים את הטחינה בקערה בינונית. מוסיפים דבש או סילאן ומערבבים בכף או במטרפה ידנית. מוסיפים את אבקת האפייה והביצים בזו אחר זו תוך בחישה נמרצת עד לקבלת בלילה אחידה.
2. מרססים קלות תבנית כיכר בשמן ויוצקים לתוכה את בלילת הטחינה. משטחים. מפזרים על פני הכיכר את גרעיני החמנייה, הדלעת, עלי הוורדים והברס.
3. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־20־25 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז הכיכר יוצא נקי ויבש.

טיפסקל

  • אפשר להוסיף לבצק מעט אגוזים קצוצים, צימוקים ופירות מיובשים, ואז התוצאה הסופית תזכיר יותר עוגה.
  • לחיזוק הטעמים המלוחים, ניתן להוסיף לבצק מעט עגבניות מיובשות או עשבי תיבול או לצפות את פני הכיכר בגרגירי שומשום וקצח ובמלח גרוס.
  • את בלילת הבצק אפשר לצקת לתבניות שקעים ולעטר בשומשום.
  • זמן האפייה משתנה מתנור לתנור. מומלץ לבדוק את הלחם כעבור 15־20 דקות, ובהתאם להמשיך לאפות.