פורים הוא אחד החגים האהובים עליי ביותר. אין חג שמח וצבעוני יותר, עם מטעמים נפלאים יותר. לקראת החג, רבים מאיתנו מתחילים לפשפש ברשת או במחברות הישנות בחיפוש אחר מתכונים מתאימים לסעודת פורים ולגיוון ושדרוג משלוחי המנות. בדומה לסופגנייה שנולדה במטבח האירופי ו"נדבקה" לחנוכה, כך גם אוזני המן מזוהות עם חג הפורים, אף שמי שנולד במשפחה צפון־אפריקאית או מזרחית לרוב לא הכיר אותן בצורה הזו.

עם זאת, המוטיב המרכזי נשמר בכל העדות: בפורים מכינים ממתקים ממולאים. לכן הפעם, לרגל פורים, בחרתי להכין עוגיות ממולאות תמרים מהמטבח העיראקי (בעבע בתמר), והן יהיו מושלמות למשלוחי המנות שתכינו. הן עגולות וגדולות יחסית, שטוחות וממולאות בשכבה עדינה של מלית תמרים. איכותן נמדדת בעובי הבצק שלהן: ככל שהן יותר דקיקות כך הן נחשבות יותר משובחות, והאופה שלהן – למומחה.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

עוגיות ממולאות תמרים (בעבע בתמר)

החומרים (ל־20־25 עוגיות בינוניות):
70 גרם שמרים
1 כוס מים פושרים
1 כף מלח
2 כפות סוכר
1/2 כף חוויאג' לאפייה
300 גרם מרגרינה רכה מאוד או מומסת
1/4 כוס שמן
1 קילו קמח


למלית:
3 כפות שמן
1/2 ק"ג תמרים טחונים
1 ביצה טרופה
1/2 כוס שומשום


אופן ההכנה:
1. הבצק: בוחשים בקערה את השמרים והמים. מוסיפים את המלח, הסוכר, החוויאג', המרגרינה והשמן. בוחשים עד שהסוכר יימס. מכסים ומשהים לתפיחה/התססה במקום חמים במשך כשעה.
2. מוסיפים את הקמח ולשים לבצק אחיד וחלק. משהים לתפיחה במקום חמים למשך שעתיים.
3. המלית: מחממים במחבת רחבה את השמן ומוסיפים את התמרים. מועכים ומערבבים לתערובת רכה. אם צריך, מוסיפים מעט שמן או מים.
4. נוטלים מהבצק ומגלגלים בכפות הידיים כדורים בקוטר 7־6 ס"מ. צרים גומה במרכז כל כדור, דוחסים כפית מלית ומהדקים. משטחים את הכדורים בידיים על משטח עבודה משומן לעוגייה בקוטר 15 ס"מ ובעובי 1.5 ס"מ. מניחים את העוגיות בתבניות משומנות תוך שמירת רווח ביניהן. מורחים את הביצה ובוזקים מעל את השומשום. מכסים ומשהים לתפיחה במקום חמים במשך כחצי שעה.
5. מנקבים את העוגיות במזלג ואופים בחום בינוני בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כעשר דקות. מצננים ומאחסנים בכלי סגור.