לא תמיד אנחנו צריכים לעמוד במשך שעות במטבח על מנת להכין ארוחה מורכבת; לפעמים אפשר להכין מנות קלות להכנה, טעימות ויפות לא פחות. הפעם בחרתי להציע לכם להתרכז דווקא במנות התוספת, אלו שלא תמיד משקיעים בהן זמן ומחשבה. כזה הוא המתכון של בטטה בסילאן ורוטב רימונים - מנה פשוטה ומהירת הכנה, שתמיד גונבת את ההצגה.

השילוב בין הסילאן לרכז הרימונים במשרה יוצר בשעת האפייה מעין מעטה שחום וקריספי מקורמל. כאשר חותכים את הבטטות בסכין או בעזרת כפית, נחשף גוון כתום בוהק שמעורר את בלוטות הטעם. היופי במנה הזו הוא שכל אחד יכול להכינה. כשהמנה מוגשת לשולחן, היא סוחטת המון מחמאות.
 
בטטות בסילאן ורוטב רימונים החומרים (ל־6 מנות):

  • 3 בטטות בגודל בינוני
  • 3 כפות שמן זית + כמות נדיבה של שמן זית לזילוף
  • 1 כף סילאן או דבש
  • 1 כפית רכז רימונים
  • מלח ופלפל לפי הטעם
  • עלים מ־3 גבעולי תימין

להגשה: עלי תימין טריים או כוסברה קצוצה

אופן ההכנה:
1. שוטפים ומנקים היטב את הבטטות. חוצים אותן לאורכן, ובעזרת סכין חדה יוצרים חתכים לאורך ולרוחב בצדן החתוך והחלק.
2. מערבבים בקערית את שמן הזית, הסילאן, רכז הרימונים, מלח, פלפל ועלי תימין. מורחים את הרוטב על חצאי הבטטות ואת היתר יוצקים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. יוצקים עוד קצת משמן הזית על פני התבנית ומסדרים את חצאי הבטטה בתבנית, כאשר הצד עם הקליפה כלפי מעלה. יוצקים עוד שמן זית על פני הבטטות ומפזרים מעט מלח ופלפל.
3. אופים בתנור שחומם מראש ל־200 מעלות במשך 20־30 דקות. אם הבטטות עדיין מעט קשות, מנמיכים את חום התנור ל־180 מעלות ואופים עוד 10־15 דקות. חשוב להשגיח על הבטטות שלא ישחימו יתר על המידה. בתום האפייה מגישים חם ומפזרים מעל תימין או כוסברה קצוצה ומעט מלח גס.

טיפסקל
אומנם הכנתי את המתכון עם חצי בטטה, אך אפשר בהחלט לגוון בסוגי הירק, למשל חצאי גזר, לפת, קולרבי, תפוחי אדמה, ואפילו חצאי שומר.

ניסוי כלים

רגע לפני פסח, זה הזמן להתחדש בכלים ובאביזרים למטבח. מותג כלי הבישול והאפייה Roso, מבית Cook and Bake, משיק את סדרת הסירים Black Rock, סדרת פרימיום של סירים ומחבתות מיציקת אלומיניום מחושלתעם תחתית אינדוקציה וציפוי נונסטיק בעל שלוש שכבות בעיצוב שיש שחור המונע את הידבקות המזון.

סיר Black Rock  (צילום: יחצ)
סיר Black Rock (צילום: יחצ)

ידיות המחבתות, הסירים והסוטאז'ים עשויות מפלדת אל חלד יצוקה מעוצבת בגימור מט. הסדרה מתאימה גם לבישול ארוך בתנור. לרגל ההשקה: הנחה של 30% על הסדרה עד 30 במרץ. בנוסף, במסגרת המבצעים לפסח: סיר בקוטר 20 ס"מ יעלה 149 שקלים במקום 489 שקלים עד סוף מרץ; מחבת בקוטר 20 ס"מ תעלה 69 שקלים במקום 249 שקלים.

להשיג בכל סניפי רשת Cook and Bake