אף שאני אוהבת לבלות במטבח, לא תמיד יש לי את הזמן לטרוח במשך שעות על הכנת ארוחת ערב משובחת. לכך אני כל כך אוהבת פשטידות: מנה קלילה ומהירת הכנה, שאינה דורשת התעסקות ארוכה במטבח, אך עדיין סוחטת מחמאות. במינימום זמן מקבלים מעין עוגה מלוחה, נפלאה בטעמה ובעניין הטמון בה. מערבבים ביצים, ירקות וגבינות או בשר ותבלינים, אופים ומקבלים מאכל שכולם אוהבים.

הפשטידה מתאימה כמנה ראשונה בהגשה אישית, כתוספת, או כמנה עיקרית – האפשרויות אינסופיות. הפשטידה שלפניכם נרקחה משאריות של קינואה מבושלת, שאליה הוספתי ירקות ועשבי תיבול כגון כרישה ועלי סלק. לאחר ערבוב קצר התקבלה בלילה בעלת מרקם מעניין.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

פשטידת קינואה וירקות

החומרים (לתבנית 19*16 ס"מ):
2 כפות שמן זית
1 בצל בינוני קצוץ
8 פטריות ירדן פרוסות דק
2 כרישות חתוכות לרצועות
2 עלי סלק (מנגולד) חתוכים לרצועות
1/2 כוס פטרוזיליה וכוסברה קצוצות
3 גבעולי נענע קצוצה (לא הכרחי)
1 כוס קינואה מבושלת
4־3 ביצים גודל M
3 כפות קמח מנופה
1/2 כפית אבקת אפייה
מלח ופלפל גרוס, לפי הטעם
1/4־1/2 כפית אגוז מוסקט מגורר

לריפוד התבנית:
תרסיס שמן
1 כף פירורי לחם או בייגלה מרוסק

לעיטור:
5 בצלים ירוקים נקיים
2 כפות גרגירי שומשום
2 גבעולי תימין

אופן ההכנה:
1. מחממים שמן זית במחבת רחבה. מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד לשקיפות. מוסיפים את הפטריות החתוכות, מקפיצים ומטגנים כשלוש דקות. מוסיפים את רצועות הכרישה ועלי הסלק ומטגנים שתיים־שלוש דקות. מסירים מהלהבה ומעבירים לקערה רחבה.
2. מוסיפים את הפטרוזיליה, הכוסברה והנענע הקצוצות ומערבבים. מוסיפים את יתר החומרים ומערבבים יחד לבלילה אחידה. טועמים ומתקנים תיבול.
3. משמנים את התבנית בתרסיס שמן ומפזרים את פירורי הלחם על התחתית והדפנות.
4. מעבירים את בלילת הירק אל התבנית ומשטחים לשכבה אחידה. מסדרים את הבצלים הירוקים על פני הפשטידה ומניחים את עלי התימין. מפזרים מעל את גרגירי השומשום.
5. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך 30־40 דקות או עד אשר קיסם הננעץ במרכז הפשטידה יוצא נקי ויבש. מוציאים ומצננים מעט. קודם להגשה מפזרים מעל מעט פטרוזיליה קצוצה.

טיפסקל

הרעיון הגאוני בהכנת פשטידות הוא שאפשר להכין אותן מכל דבר כמעט – לחם, אטריות, אורז, גבינות, דגים, בשר וירקות. כמו כן, אפשר לנצל שאריות מזון לצורך הכנתן כפי שעשיתי הפעם. לפעמים אפשר לשלב את החומרים עם עלי בצק ו/או בצקים מעניינים.