איזו מדינה: נעמדנו בפתח מסעדת "שאראק", באמצע בן יהודה בתל אביב, והתלבטנו אם לשבת בפנים או בחוץ. הוויכוח סבב סביב האפשרות, חלילה, שיגיע מחבל. הבחירה בסופו של דבר לשבת בחוץ נבעה מהאופציה שיהיה קל יותר להימלט, אם חלילה יהיה צורך.

"שאראק" היא לא בדיוק מסעדה, היא לא בדיוק בר, היא משהו באמצע – מקום כיפי לבלות בו ערב: להיפגש עם חברים, לשתות טוב, לאכול טוב. על המטבח מופקד כיום השף רוסלן אוסוב, שעבד בשנים האחרונות במסעדת "טוטו" של ירון שליו. למעשה, זו הקפיצה הראשונה שלו למים, תרתי משמע, משום שמרבית המנות כאן מבוססות על הדגה אשר בים.

התחלנו עם מנות ראשונות - סשימי טונה נהדר, צבעו בורדו בוהק, מעליו צנונית ותפוז מקורמל פוטוגני, עלים ירוקים, שמן בזיליקום ומעט יוגורט. המנה לא זולה (74 שקלים), אבל שווה את מחירה, אל תוותרו. לצדה הזמנו לחם ומטבלים במחיר הוגן (22 שקלים). אלא שהמטבלים התבררו כחסרי השראה - שמן זית ובלסמי, סלסת עגבניות לא מתובלת וזיתים. תודה, אבל אנחנו לא ב־1990. לפחות הלחם טעים ויסגור פינה למי שרעב.

דג לברק (צילום: פרטי)
דג לברק (צילום: פרטי)

מנת הביניים היא סוגה עילית: טורטליני כרוב מעושן בעבודת יד. מנה לא גדולה – חמש יחידות – אבל כל יחידה מלמיליאן. טעם העישון עדין, מתיקות הכרוב עושה את שלה, ויחד עם המון שמיר, שום, פלפל שאטה ולימון, מדובר במנה שרק בשבילה שווה להגיע לכאן. יצירתיות ותעוזה במנה בלתי נשכחת, ואפילו מחירה סביר (64 שקלים). מפתיע שדווקא מנה צמחונית היא כוכבת הערב במקום שהוא על טהרת הים. גם העיקרית מצוינת: דג לברק שלם שנאפה בג'וספר – תנור המדמה בישול על גחלים. הדג עשוי טוב, מרגישים את טריותו, ולצדו שיפוד ירקות שגם הוא נאפה בתנור (135 שקלים).

במנת הדג, כמו מנות נוספות כאן, אין זיקוקים או תעלולים. פשטות המנות, יחד עם טריות חומרי הגלם, עושות את שלהן. התוצאה הסופית היא מנות טעימות, גם אם לא ממש ייחודיות. עם זאת, טוב יעשה השף אם לצד המנות האלה גם יביא את האמירה שלו. יש לו יד, רק שייתן לה להשתולל. ואם תהיתם: "שאראק" הוא השם המקצועי לדיג ברשתות עמידה או במערך קרסים קרקעי. 

"שאראק", בן יהודה 120, תל אביב, 036307070


חדשות האוכל - מבחן כלים

סיר הטיגון ללא שמן של "נינג’ה" מצליח ליצור את אותם המטעמים בלי ייסורי מצפון. הכנו שניצלונים בשתי גרסאות – האחת בטיגון רגיל במחבת, השנייה טיגון באוויר החם של סיר הנינג’ה ללא שמן. אם לומר ביושר – לא רק שאכלנו ללא רגשות אשם, אפילו הילדים טענו שהשניצל השני היה טעים יותר והעדיפו אותו. בסיר, בעל קיבולת של מעל לחמישה ליטרים, אפשר להכין גם צ’יפס ב־75% פחות שומן ובמהירות גבוהה יותר – שגם טעמו לא רע בכלל.

לא ניסינו עדיין את יתר הפעולות, אבל ניתן באמצעותו להכין גם מאפים, לחמם מחדש מנות מהמקרר, לצלות בו ירקות ועוד. לסיר מצורפת חוברת מתכונים בעברית, שנותנת לנו השראה ורעיונות, והוא בעל לוח בקרה קל לתפעול.

749 שקלים, להשיג בחנויות החשמל המובחרות

מכשיר טיגון באוויר חם של נינג'ה (צילום: יחצ)
מכשיר טיגון באוויר חם של נינג'ה (צילום: יחצ)

5 מוצרים מומלצים לקראת שבועות

מגש עץ להגשת גבינות, סולתם, 150 שקלים

מגש להגשת גבינות עץ משולב של סולתם (צילום: יחסי ציבור סולתם)
מגש להגשת גבינות עץ משולב של סולתם (צילום: יחסי ציבור סולתם)

מגש זכוכית וסכיני גבינות, קוק אנד בייק, 89 שקלים

מארז סכינים לחיתוך גבינות, נעמן, 19.90 שקלים

נעמן מארז סכינים לחיתוך גבינות ידית פלסטיק (צילום: שירה רז)
נעמן מארז סכינים לחיתוך גבינות ידית פלסטיק (צילום: שירה רז)

שלטי גבינות מפורצלן, H&M HOME, 49.90 שקלים

שלטי גבינות מפורצלן (צילום: הנס ומאוריץ)
שלטי גבינות מפורצלן (צילום: הנס ומאוריץ)

מעמד עץ להגשת גבינות, הביטאט, 180 שקלים 

מעמד עץ עגול על רגל להגשת גבינות, להשיג ברשת הביטאט (צילום:  סטודיו אסא )
מעמד עץ עגול על רגל להגשת גבינות, להשיג ברשת הביטאט (צילום: סטודיו אסא )