לפעמים אני רק מחפשת תירוץ להכין קאפקייקס שוקולד עשירים ונמסים בפה. בתקופה זו של השנה, על רקע מסיבות סוף השנה, כנראה כבר לא צריך תירוץ. הקאפקייקס קלים להכנה, ואפשר לגוון ולשדרג אותם בכל תוספת ולשלב בעיסת הבצק אבקת קקאו, נטיפי שוקולד, אגוזים, קרמל, מרשמלו ועוד. תבניות נייר אישיות הופכות את ההכנה לפשוטה במיוחד, ואת המראה למושלם.

כשציפיתי את הקאפקייקס בציפוי שוקולד, הם הפכו לכה יפים, בוהקים ומזמינים, שהחלטתי לא להוסיף עליהם דבר. אני השתמשתי בעטרות נייר שהנחתי בתוך תבנית שקעים, אך כיום קיימים בשווקים שלל תבניות מיוחדות לקאפקייקס.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

קאפקייקס (צילום: פסקל פרץ-רובין)
קאפקייקס (צילום: פסקל פרץ-רובין)

קאפקייקס שוקולד

החומרים:
(ל־12־16 קאפקייקס)
200 גרם חמאה רכה
1/2 1 כוסות סוכר
2 שקיות סוכר וניל
3 ביצים
3 כוסות קמח תופח מאליו מנופה
1 גביע יוגורט
1/2 כוס חלב או שוקו
4 כפות אבקת קקאו
1/2־3/4 כוס נטיפי שוקולד

לציפוי:
100 גרם חמאה
1/2 כוס סוכר או אבקת סוכר
3 כפות אבקת קקאו
1 כף אבקת קפה נמס
1/2 כוס מים
100 גרם שוקולד מריר

אופן ההכנה:
1. מערבלים את החמאה במערבל חשמלי במהירות גבוהה. מוסיפים בהדרגה את הסוכר וסוכר הווניל. מערבלים 2־3 דקות ומוסיפים בהדרגה את הביצים. מקציפים לתערובת קלילה וחלקה. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה ולסירוגין את הקמח, היוגורט, החלב, אבקת הקקאו ונטיפי שוקולד.
2. מסדרים את עטרות הנייר בתבנית שקעים. יוצקים את בלילת הבצק אל עטרות הנייר. ממלאים עד לכ־3/4 מגובה עטרות הנייר (כדי לאפשר תפיחה של הבצק). אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות במשך 40־45 דקות ומניחים להצטנן על רשת ברזל.
3. להכנת הציפוי: שמים בסיר קטן את החמאה, הסוכר, אבקת הקקאו ואבקת קפה נמס. מחממים על להבה נמוכה עד שהחמאה נמסה. מוסיפים מים ושוקולד ומבשלים על אש נמוכה לקבלת תערובת אחידה. נוטלים בכף ומצפים את הקאפקייקס. אפשר לעטר בנטיפי שוקולד, סוכריות צבעוניות, קרם ועוד.

קאפקייקס (צילום: פסקל פרץ-רובין)
קאפקייקס (צילום: פסקל פרץ-רובין)