אני תמיד מחפשת סיבה למסיבה, שתספק לי תירוץ להכין מבחר עוגות ועוגיות שישמחו את בני משפחתי. עכשיו, כשהילדים עדיין בחופשה מהמסגרות, אנחנו בעיקר מחפשים רעיונות יצירתיים לפעילויות מעניינות שנוכל לבצע יחד עם הילדים. לא פעם ציינתי כאן שהדרך הכי טובה לבלות עם הילדים, ללמוד ולגלות אותם דרך משקפיים אחרים, היא להיכנס למטבח יחד איתם ולהכין מטעמים, מאפים ועוגיות, שאהובים בעיקר עליהם. אם אין לכם זמן או רצון להיכנס למטבח בגלל הבלגן והלכלוך, יש לי רעיון נחמד ומפתיע עבורכם.

הפעם אפשר להיכנס למטבח בלי פחד כי במינימום זמן והכנות ובלי ללכלך כמעט שום כלי תקבלו הפתעות בספלים. מספיקים קערה, כף ומספר חומרים בסיסיים. מכניסים הכל לקערה, מערבבים היטב ויוצקים לספלים.

אין צורך בחימום התנור כי הפעם אנו משתמשים במיקרוגל ואופים את העוגות בספלים 2־3 דקות. ואז מוציאים, בוזקים אבקת סוכר מעל ומגישים לצד כוס קקאו קר או חם. קחו כפית ותופתעו מהטעם של עוגת שוקולד בספל - הפתעה מתוקה תוך מספר דקות.

עוגה בספל (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגה בספל (צילום: פסקל פרץ-רובין)

עוגת שוקולד בספל החומרים (ל־3־2 ספלים, תלוי בגודל):

  • 4 כפות קמח תופח מאליו
  • 2 כפות אבקת קקאו
  • 3 כפות סוכר
  • 1 ביצה L
  • 4 כפות שמן
  • 4 כפות חלב או שמנת מתוקה או יוגורט
  • 3־4 טיפות תמצית וניל
  • 4 כפות נטיפי שוקולד ציפס
  • 1/2 כפית תמצית רום

לעיטור:
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. בקערה בינונית מניחים את כל החומרים ומערבבים היטב עד לקבלת בלילה אחידה. במידה שהבלילה סמיכה מדי - הוסיפו עוד כף חלב וערבבו. יוצקים את המסה לספלים עד לחצי גובה הספל.

2. מכניסים למיקרוגל בעוצמה גבוהה ואופים 2־3 דקות, תלוי בסוג המיקרוגל שלכם.

עוגה בספל (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגה בספל (צילום: פסקל פרץ-רובין)

ניסוי וטעימה

במטבחי העגבנייה היא מלכה וכל תוצריה הם נסיכים. אני משתמשת המון בעגבניות, כמובן בעגבניות טריות, אבל גם במחית עגבניות, עגבניות חתוכות, מיץ עגבניות ורכז עגבניות, כי איך אפשר להכין חריימה בלי רסק עגבניות?

לאחרונה הגיע לארץ מותג העגבניות האיטלקי CIRIO (צ'יריו), שמשווק על ידי חברת דיפלומט. למוצרי העגבניות של צ’יריו יש מוניטין מצוין אז החלטתי לנסות את רוטבי הפסטה והפיצה שלהם. הכנתי פיצה עם הרוטב המתובל בבזיליקום. עכשיו, כשהילדים בחופשה זה מקצר תהליכים, כך שאפשר רק להכין בצק ואז למרוח רוטב. יצא נפלא. בארץ משווקים שלושה רוטבי עגבניות בצנצנת זכוכית - עם תוספת ירקות, עם בזיליקום ועם צ'ילי.

צ'יריו - מותג רטבי עגבניות איכותי איטלקי (צילום: יחצ)
צ'יריו - מותג רטבי עגבניות איכותי איטלקי (צילום: יחצ)

המוצר השני שניסיתי הוא מחית עגבניות "פאסטה". למחית מרקם קטיפתי היות שהיא עוברת סינון גס. הוספתי אותה לתבשיל קדירה במקום עגבניות והיא הקנתה לתבשיל מרקם עשיר וטעים. ניתן להשיג ברשתות המזון.