ישנן שתי דרכים להכין כרוכיות ממולאות תפוחי עץ: על ידי הכנת בצק איכותי דקיק ועדין או על ידי שימוש בבצק עלים מרודד או בעלי פילו. שני הבצקים טובים, אך לכל אחד המרקם המיוחד שלו.

הכנת הבצק בבית נעשית בעזרת טכניקה מיוחדת לפתיחה ומתיחה של הבצק, שמאפשרות קבלת עלי בצק דקיקים החובקים מלית תפוחים עשירה. אחרי שהבצק מוכן ונח כשעה, מרדדים קלות את הבצק, ובעזרת גב כפות הידיים מותחים את הבצק עד דק, פורשים על יריעת בד וממלאים. השטרודל שמתקבל פשוט נפלא.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

כרוכיות תפוחי עץ
החומרים (ל־2 כרוכיות):
לבצק:
4 כוסות קמח מנופה
קורט מלח
2 כפות שמן סויה
3/4־1 כוס מים פושרים (בהתאם לספיגת הקמח)
מעט שמן לשימון הבצק
יריעת ניילון נצמד

למלית:
3 כפות רום כהה (או אחר)
1 כוס צימוקים כהים
2 קילו תפוחי עץ אדומים, קלופים, מגולענים ופרוסים דק
1 כוס סוכר
2 שקיות סוכר וניל
1/4 כפית קינמון טחון
מיץ משני לימונים

למריחה והברשה:
125 גרם חמאה או מחמאה מומסת

לפיזור:
125 גרם פירורי לחם או ביסקוויטים

לבזיקה:
1/2 כוס אבקת סוכר

שטרודל עלי פילו (צילום: פסקל פרץ-רובין)
שטרודל עלי פילו (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. שמים בקערת מערבל חשמלי את הקמח. מוסיפים תוך ערבול את המלח, השמן והמים ומערבלים לקבלת בצק גמיש וחלק. משמנים את הבצק ועוטפים ביריעת ניילון נצמד. שמים בצד למנוחה של שעה.
2. משרים את הצימוקים ברום. מניחים בקערה רחבה את התפוחים החתוכים. מוסיפים את הסוכר, סוכר הווניל, הצימוקים (אחרי סינון) הקינמון ומיץ הלימונים. מערבבים היטב.
3. מרדדים את הבצק ומותחים עד דק – מתיחת הבצק תיעשה על ידי הנחת הבצק על גב שתי כפות הידיים. מסובבים ומותחים את הבצק בזהירות עד שהוא מתרחב. מניחים על יריעת בד ומותחים את שולי הבצק לקבלת עלה בצק עדין ורחב. מורחים על הבצק את החמאה המומסת, מפזרים לרוחב 2/3 מהבצק שכבה של פירורי לחם או ביסקוויטים. מניחים על שכבת הפירורים את מלית התפוחים. מגלגלים את הבצק עם המלית לקבלת כרוכית אחת ארוכה ואחידה.
4. מעבירים לתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. מברישים את הגלילה בחמאה מומסת. אופים בתנור בחום של 200 מעלות במשך כעשר דקות. מנמיכים את החום ל־180 מעלות וממשיכים לאפות עוד 40 דקות.
5. בוזקים אבקת סוכר. מגישים פושר עם גלידת וניל. אפשר להכין רוטב וניל ולהגישו עם השטרודל.


טיפסקל: אפשר להכין את גלילות השטרודל ולהקפיא אותן לפני האפייה.