בתקופה הזו, לקראת חנוכה, אני מקבלת עשרות פניות למתכונים הקשורים לחג, בהן כמובן בקשות למתכון להכנת סְפינג' – מעין סופגנייה אוורירית מטוגנת, שמקורה במטבח הצפון־אפריקאי, ואי אפשר לעמוד בפניה. בארצות המוצא שלהם נהוג להכין את הספינג'ים בשעות הבוקר המוקדמות לארוחת הבוקר, והם נמכרים גם בשווקים. ריחם הנפלא נישא באוויר ומזמין את העוברים ושבים לנגיסה חמימה ומתוקה.

הספינג' עשוי מבצק שמרים רך ודביק. אצל התוניסאים, המרוקאים והאלג'יראים, הספינג' דומה בצורתו לכעך, ובין מדינה למדינה קיים הבדל קל בגוון, במרקם ובמידת האווריריות שלו, המשפיעה על איכותו. הספינג' הטריפוליטאי דומה ללביבה שטוחה ורחבה, ונהוג להכין אותו בעיקר בערב ובבוקר ראש השנה.

בצק הספינג' דביק כאמור, ועל מנת לעבוד איתו רצוי להרטיב מדי פעם את כפות הידיים, וכך למתוח ולעצב אותו בידיים. טעם הספינג' נפלא במיוחד כשהוא מוגש מיד עם הכנתו, והוא חם ונימוח בפה. אפשר לתבל אותו בסוכר ובדבש, אך הוא גם נפלא כמו שהוא.

 מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

סְפִינְג'ים מטוגנים

החומרים (ל־25־30 ספינג'ים):
1 קילו קמח מנופה
1 שקית שמרית (50 גרם)
3/4 כוס סוכר
1 כפית מלח
1/2 3 כוסות מים
שמן לטיגון עמוק

אופן ההכנה:
1. שמים את הקמח בקערה עמוקה. צרים גומה במרכזו ומכניסים לתוכה את גרגירי השמרים. מפזרים מסביב לגומה את הסוכר והמלח. יוצקים את המים תוך כדי לישה עד לקבלת בצק נוזלי ודביק.
2. מכסים במגבת או ביריעת פלסטיק נצמד ומניחים להתפחה במקום חמים כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו. לשים שוב תוך הוצאת האוויר מהבצק, מכסים ומשהים להתפחה כשעה נוספת.
3. מחממים בסיר שמן לטיגון עמוק. נוטלים חופן (2־3 כפות מלאות) מהבצק בידיים רטובות או משומנות ומעצבים לצורת טבעות כמו בתמונה. מכניסים אל השמן החם ומטגנים משני הצדדים עד גוון חום זהוב.
4. מוציאים בכף מחוררת אל מסננת או אל מגבות נייר. טובלים את הספינג' בסוכר או בוזקים אותו עליו. מגישים חם לצד צלוחית סוכר.

טיפסקל

ניתן ללוש את הבצק במערבל חשמלי עם וו לישה.