המדור מוקדש השבוע לאוהבי השוקולד או המכורים אליו, וגם למי שרוצה להכין חטיף מעניין, מיוחד ומתוק מבלי לעבוד קשה. לפעמים כל מה שצריך הוא רעיון מדליק ומפתיע, ואז התוצאה הטעימה היא מיידית. משחקים עם מספר חפיסות שוקולד בטעמים שונים, מכניסים לתנור ואחרי המסה חלקית, מעמיסים עליהן את כל הטוב שבעולם.

חטיף שוקולד עם תוספות

החומרים (לתבנית בינונית 20*20 ס"מ או 22*32 ס"מ):
6 חפיסות שוקולד מריר, חלב, לבן או אחר (כל חפיסה במשקל של 100 גרם)

תוספות לפי טעמכם:
סוכריות צבעוניות בצורות ובגדלים שונים
1/2 כוס פיסטוקים קלויים
1/4 כוס שקדים מולבנים
3 כפות עדשים צבעוניות
נייר אפייה

אופן ההכנה:
1. מרפדים את התבנית בנייר אפייה. חשוב שהנייר יבצבץ משולי התבנית כך שניתן יהיה לשלוף בקלות את משטח השוקולד.
2. מסדרים את חפיסות השוקולד זו לצד זו. אם משתמשים בגוונים שונים, הניחו חפיסה כהה לצד חפיסה בהירה. מכניסים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות למשך 4־5 דקות. בודקים שכל השוקולד נמס. אם לא, מוסיפים עוד דקה.
3. מוציאים את התבנית מהתנור ומשתמשים בקיסם ליצירת טקסטורות על השוקולד הנמס. מפזרים תוספות מעל.
4. מכניסים את התבנית עם השוקולד והתוספות למקרר או למקפיא למשך 10 דקות. מוציאים ושוברים את משטח השוקולד באופן חופשי. את הפיסות שומרים בקופסה במקרר או אורזים בשקיות צלופן קטנות ונותנים כפינוק קטן ומתוק למי שאוהבים.

חטיף שוקולד של פסקל (צילום: פסקל פרץ-רובין)
חטיף שוקולד של פסקל (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל

משתמשים בחפיסות שלמות של שוקולד מריר, חלב או לבן. אפשר לשלב בין טעמים שונים של שוקולד ובאחוזים שונים. אפשר לשלב שאריות של חפיסות שוקולד בטעמים. ברגע שהחפיסות נמסות, ואם ישנם גוונים שונים של שוקולד, אפשר לערבב קלות בעזרת קיסם כדי לייצר טקסטורה יפה – למשל לצורת שמונה או צורות ספירליות. אחר כך מפזרים את כל התוספות על משטח השוקולד ומקררים.

תוספות אפשריות: אגוזים ופירות מיובשים שונים, תבלינים כגון פלפל חריף, מלח גס, צ’ילי גרוס, עלי ורדים, קינמון ועוד, שלל סוכריות צבעוניות בצורות ומרקמים שונים, עדשי שוקולד וחטיפים מלוחים כמו בייגלה ובמבה. חשוב מאוד לקרר היטב את השוקולד עם התוספות, ורק אז לשבור את משטח השוקולד בפריסטייל. אפשר כמובן להשתמש בסכין ולחתוך לרצועות או לכל צורה אחרת. חייבים לשמור במקרר.