לא קל לי עם רוח התקופה. יותר מדי הפגנות, יותר מדי חדשות שצובטות בלב, יותר מדי שינויים במזג האוויר וכיווני הרוח. מזל שאפשר להתנחם בדברים הקטנים שעושים לנו טוב בתקופות המטורללות האלה. בדרך כלל פחמימה או שוקולד עושים את העבודה, אבל החודש - הכוכב הוא הפרי הכי אדום, מתוק ונחשק - התות. אז נכון שהוא לא יכול להביא לשלום עולמי, אבל גם נחמה מתוקה, ועוד בריאה, זה לא מעט. כי איזה פרי קרוב ללב יותר מתותים? והוא לא הולך להשאר כאן לנצח, אז בואו נסתער.

כמה עובדות על תותים

באדיבות משק "שדה ירוק" בבית יהושע המגדלים תותים אורגניים

  • התות עשיר באנטי אוקסידנטים ומככב בעשיריה הפותחת של המאכלים העשירים בנוגדי חימצון (ביניהם פטל, אוכמניות ופירות יער אחרים) 
  • התות מכיל כמות גדולה של ויטמין סי, פי שלוש יותר מתפוז. 100 גרם תות מכילים את הכמות המומלצת ליום של ויטמין סי.
  • הוא דל בקלוריות (33 קלוריות ל-100 גרם), והודות לתכולת סוכר נמוכה יחסית, משתלב גם בתפריטי תזונה לסוכרתיים ואפילו לבעלות סוכרת הריון.
  • בישראל אוהבים לאכול את התותים חתוכים ומוגשים עם סוכר לבן. אבל הצרפתים אוהבים את התות שלהם עם יין בכלל ושמפניה בפרט, ובאיטליה יגישו אותם עם חומץ בלסמי ומעט פלפל שחור. שווה לנסות.

מלבי תותים טבעוני  (צילום: גלית מרשק)
מלבי תותים טבעוני (צילום: גלית מרשק)

מלבי טבעוני בציפוי תותים טריים

באדיבות "דני וגלית" מותג אפיה בריאה 

מרכיבים ל-6 מנות

  • 1 פחית נוזל קוקוס אורגני
  • 5 כפות סירופ מייפל או אגבה
  • 1 כף תמצית וניל איכותית
  • 1/4 כפית הל (אופציונלי)
  • 2 כפות קורנפלור
  • 1/2 כוס מים
  • לציפוי התותים: 10 תותים, שטופים וחתוכים לקוביות, מיץ מחצי לימון / ליים, קליפת לימון/ ליים מגוררת מלימון/ ליים שלם, 3 כפות סירופ מייפל או אגבה
  • עלי נענע (לקישוט)

אופן ההכנה

  1. מרתיחים את כל מרכיבי המלבי, למעט הקורנפלור והמים, בסיר בינוני.
  2. ממיסים את הקורנפלור במים ומוסיפים את התערובת לסיר, תוך כדי בחישה מתמדת, עד שהתערובת מסמיכה.
  3. יוצקים את התערובת לכוסות אישיות עד לגובה של כמחצית הכוס ומעבירים לקירור.
  4. ציפוי התותים: מערבבים יחד את כל מרכיבי הציפוי (למעט הנענע). מעבירים למקרר עד להגשה.
  5. מניחים מעל המלבי, מקשטים בעלי נענע ומגישים. תהנו!

ספיישל תותים ושוקולד לבן בתפריט החורף של מקס ברנר (צילום: סטודיו DiTales)
ספיישל תותים ושוקולד לבן בתפריט החורף של מקס ברנר (צילום: סטודיו DiTales)

החיים שלנו תותים

רשת מקס ברנר השיקה את תפריט החורף האהוב שלה על טהרת התותים והחזירה את הסופלה הענק שעשה היסטריה בשנת 2018, הפעם במהדורת ספיישל חורפית של תותים ושוקולד. משקלו של הסופלה 1 ק"ג, משקל הגדול פי 10 ממשקלו של סופלה רגיל ששוקל 100 גרם והוא מורכב כולו משוקולד לבן, תותים טריים וקצפת, גלידת שוקולד לבן ושוקולד חם. הסופלה מתנשא לגובה של 10 ס"מ וקוטרו 14 ס"מ, זאת לעומת הסופלה הרגיל שגובהו 4 ס"מ וקוטרו 5 ס"מ. מנת מושלמת כקינוח קבוצתי, לחלוקה עם המשפחה או החברים. 149 בכל סניפי הרשת ברחבי הארץ. 

שטראוס השיקה לאחרונה את UPLAND חטיף פודטק חדשני המיוצר בטכנולוגיה מהפכנית של ייבוש בהקפאה, השומרת על הערכים התזונתיים והטעם ויוצרת מרקם קראנצ'י ייחודי. הסדרה כוללת חטיפי דגנים ופירות המבוססים על חומרי גלם טבעיים בלבד, ללא תוספת סוכר, טגעוני וללא גלוטן. 

מותג יד מרדכי השיק החודש סדרת קונפיטורות בבקבוקים לחיצים בטעמים האהובים: תות, פירות יער ומשמש. האריזה החדשנית מציעה שדרוג אמיתי בחוויית השימוש – הנאה מקונפיטורה טעימה ואיכותית, במינימום לכלוך סביבת המטבח.  איך לא חשבו על זה קודם?

היוגורטים החדשים המועשרים לגיל השלישי 'תנובה GOLD' הם מוצלחים וטעימים ולי נשמע שהם מצויינים גם לילדים, ובעצם לכולם, ולא רק לסבא והסבתא. הם מכילים את הרכיבים התזונתיים החיוניים לשמירה על תנועתיות הגוף, ומסייעים בשימור העצם ומסת השריר, בהם: רמת חלבון גבוהה, מגנזיום, ויטמין D, סידן וסיבים תזונתיים. התות הכי טעים. דה.

מותג הגלידות בן אנד ג'ריס מציע גלידת שמנת עם תות שדה העשויה מחלב ושמנת טריים עם כמות נדיבה של תותים עסיסיים – גלידה זו נחשבת לאחד הטעמים המבוקשים בישראל, ואליה התווסף לאחרונה טעם חדש: עוגת גבינה עם תותים. גם הוא מוצלח במיוחד.

קונפיטורת תות בבקבוק לחיץ. יוגורט GOLD BIO תות. גלידת שמנת ותותים. חטיף מיובש בהקפאה (צילום: יחצ, סטודיו שטראוס)
קונפיטורת תות בבקבוק לחיץ. יוגורט GOLD BIO תות. גלידת שמנת ותותים. חטיף מיובש בהקפאה (צילום: יחצ, סטודיו שטראוס)