שגרירות צרפת בישראל ציינה החודש את חגיגות יום הבסטיליה במספר אירועים חגיגיים. אחד מהם, נערך ב"איש הענבים" שביפו, במהלכו התקיימה המהדורה הראשונה בישראל של פסטיבל היין "Tastin'France", שאירגנה "Business France" בחסות השגרירות. 

מסעדת טנדורי עברה דירה: האם זה השתלם לה ומה גילינו בכתובת החדשה?
פינוק רומנטי ליום האהבה: כל המקומות שאתם חייבים להכיר

מעבר לציון יום הבסטיליה, האירוע נתן הזדמנות למשתתפים בו להיחשף למגוון עשיר של יינות, שהגיעו הישר מצרפת. אל האירוע הגיעו עשרה יצרנים וסוחרים צרפתים, אשר הציגו חמישים יינות ומשקאות חריפים שונים, שיוצרו באזורים המקומיים בצרפת: בורדו, חבל בורגנדי, חבל שמפאן , חבל לנגדוק - רוסיון , פרובאנס ועמק הרון. באירוע לקחו חלק יותר מ-80 אנשי מקצועות היין, במטרה להיחשף ליינות הצרפתים. 

חגיגות יום הבסטיליה  (צילום: ללא קרדיט)
חגיגות יום הבסטיליה (צילום: ללא קרדיט)

באמצעות המפגש הישיר עם היצרנים והסוחרים הצרפתים, האירוע, שבמהלכו נשא דברים שגריר צרפת בישראל אריק דנון, סיפק למשתתפים את ההזדמנות להיחשף לסיפורים שמאחורי כל יין, התהליך שבו הוא נוצר ולסיפורים מעניינים ושונים על האזורים בצרפת שמהם הם מגיעים. 

טרם תחילת האירוע המרכזי, התקיימה סדנת טעימות מצומצמת, אותה העביר המפיץ איי בי בי אל ספיריט בע"מ. אל הסדנה הגעתי עם ציפייה לחוות חוויה מעניינת ושונה מכל מה שאני מכיר, ואכן כך קרה.

מפגש ישיר עם יצרני יין שהגיעו מצרפת  (צילום: French Embassy in Israel)
מפגש ישיר עם יצרני יין שהגיעו מצרפת (צילום: French Embassy in Israel)

תוך שלפנינו שולחן מלא בגבינות ולחמים ייחודים מהתוצרת הצרפתית, המדריך העביר לנו הסבר ארוך ומרתק על מספר סוגים שונים של יין, כמו גם על רום וטוניק. הטעימות חולקו לחמש כוסות שהונחו בפני כל אחד מהמשתתפים, במהלכן קיבלנו הסבר מפורט על האזור ממנו מגיע כל משקה, כיצד הוא מיוצר ודברים נוספים שמאפיינים אותו. במהלך הסדנא אפילו טעמנו וויסקי בן לא פחות מ-50 שנה, שנוצר בשנת 1973. 

באופן אישי, יותר מהכל סיקרן אותי לשמוע על האזורים המקומיים בצרפת, שבהם מיוצרים המשקאות השונים. לשתות יין בסלון, במרפסת או בבר זה דבר אחד. לשתות אותו תוך כדי מפגש בלתי מתווך עם מי שמגיע מאזור הייצור המקומי שלו, זאת כבר חוויה אחרת לגמרי. לא הייתי מוותר גם על הגבינות והלחם הצרפתים, שלגמרי הוסיפו לאווירה הייחודית והשתלבו נהדר עם סבבי הטעימות. 

סדנת טעימות  (צילום: French Embassy in Israel)
סדנת טעימות (צילום: French Embassy in Israel)

לאחר סיום הסדנה, נפתח האירוע המרכזי, במהלכו היצרנים והסוחרים הצרפתים הציגו את היינות שאותם הם משווקים, ונתנו אפשרות למבקרים הרבים להתנסות בטעימה מהם. 

בכלל, האירוע נתן למשתתפים בו את ההזדמנות לשכוח מעט מהצרות ושאר העיסוקים בחייהם, ולמשך זמן קצוב, ליהנות מחוויה צרפתית אמיתית בלב יפו. מעבר לפן המסחרי של היינות שהוצגו באירוע, אין לי ספק שמפגש מסוג זה, במהלכו נפגשים ישראלים וצרפתים רבים, מנהלים דיאלוגים חיוביים ומכירים אחד את השני, מחזק ותורם ליחסי ישראל-צרפת, שכבר בטוחים וחשובים לשני הצדדים עוד לפני כן.