לחגוג יום הולדת בדיוטי פרי

מותג הוויסקי המפורסם בעולם, ג'וני ווקר, חוגג 200 שנים באמצעות סדרה של ארבעה בקבוקים שמייצגים כל אחד, חבל ארץ אחר של סקוטלנד. ניר קיפניס טעם והתרשם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
ג'וני ווקר חוגג 200 שנים עם סדרת בקבוקים חדשה
ג'וני ווקר חוגג 200 שנים עם סדרת בקבוקים חדשה | צילום: יח"צ חו"ל
5
גלריה

עוד מעט נפתח את בקבוקי הוויסקי המיוחדים, אני מבטיח, אבל קודם כל כמה מילים על בעל השמחה: לו ניתן היה לחזור בזמן, אל סקוטלנד של ראשית המאה ה-19 ולשאול את נער החווה, ג'ון (ג'וני) ווקר האם הוא חושב שההחלטה שקיבל, עם מות אביו, למכור את חלקת האדמה שירש ולהמיר אותה בחנות מכולת, בה יתחיל לערבב תערובות של עלי תה, מה שייתן לו השראה גם לערבב סוגים שונים של וויסקי לשלם גדול מסך חלקיו, תהפוך אותו לאחד המותגים הידועים ביותר בעולם מקץ 200 שנה, סביר להניח שאפילו איש חזון כמוהו היה חושב שהשתגענו. ובכל זאת, ג'וני ווקר מציין השנה 200 להיווסדו, וכיאה למותג שהקפיד להיות עם האצבע על הדופק, הוא חוגג את מאתיים השנים הראשונות באופן שמתכתב עם הטרנד הלוהט ביותר של עולם הוויסקי.

המגמה בעולם הקולינאריה היא לחפש את השונה והמיוחד, אבל גם את המייצג, האזורי, הדבר הזה שרק אתה יכול לייצר ולא אף אחד אחר. כתוצאה מכך מסתובבים ברחבי העולם מיליוני "פודיז" ומחפשים כל מני יצרני בוטיק שאת המוצרים שלהם קשה למצוא בסופרמרקטים. איך מתמודד מותג עולמי ענק עם מגמה כזאת? לפחות במקרה של ג'וני ווקר – משתמש ביכולות שיש לו ברחבי סקוטלנד כדי לחבר בין סוס העבודה שלו לטרנד הכי לוהט בעולם.

הבלאק לייבל, ג'וני ווקר בתווית השחורה, התבסס כבר מזמן כסוג של בנצ'מארק בעולם הוויסקי. את ההצלחה שלו חייב הבלנד הזה לבחירה נכונה של הסינגל מאלטים שעליהם מתבססים טעמיו. עד כדי כך היו נחושים בג'וני ווקר לשמור על התמהיל שהפך את "הג'וני השחור" לסוס מנצח, שהם אפילו רכשו חלק מהמזקקות הקטנות שמייצרות עבורם את הסינגל מאלט. בעזרת המדיניות הזו הצליחו בג'וני ווקר ליצור איכות מתמשכת וקונסיסטנטית. הקונצרן שמחזיק כיום בבעלות על המותג ואחראי על ייצורו מחזיק גם בבעלות על מעל ל- 30 מזקקות סינגל, ובכך מתאפשרת לו ההמשכיות שמתקיימת כבר 200 שנה.

אז מה הופך את ג'וני ווקר, במיוחד את הבלנד שחור-התווית שלו למוצלח במיוחד, כבר הבנו. אבל איך לוקחים ענק כזה והופכים אותו לכזה שמתכתב עם הטרנד החם בסצנת הוויזקי? ובכן, לכבוד חגיגות ה- 200 השנים, השיקו בג'וני ווקר סדרה של ארבעה בקבוקים חדשים שמבוססים על הבלאק לייבל בן ה 12 שנים, שכל אחד מהם וכולם יחדיו הם מעין מחווה למזקקות הסינגל מאלט הפזורות ברחבי סקוטלנד. הסדרה החדשה, ניתנת לרכישה כבקבוקים בודדים או כסדרה שלמה בחנות ג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי פרי, מה שאומר שכדי לחגוג עם ג'וני את יום ההולדת העגול, "תיאלצו" לטוס לחו"ל...

ג'וני ווקר בלק לייבל לאולנדס אוריג'ין
ג'וני ווקר בלק לייבל לאולנדס אוריג'ין | צילום: יח''צ חו''ל
ג'וני ווקר בלק לייבל ספייסייד אוריג'ין
ג'וני ווקר בלק לייבל ספייסייד אוריג'ין | צילום: יח''צ חו''ל
ג'וני ווקר בלק לייבל היילנד אוריג'ין
ג'וני ווקר בלק לייבל היילנד אוריג'ין | צילום: יח''צ חו''ל
ג'וני ווקר בלק לייבל איילה אוריג'ין
ג'וני ווקר בלק לייבל איילה אוריג'ין | צילום: יח''צ חו''ל
תגיות:
ג'יימס ריצ'רדסון
/
אלכוהול בדיוטי פרי
/
ויסקי
/
ג'וני ווקר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף