אבטיח הוא פרי קיץ מתוק, מרענן וטעים, אבל מעבר לכך יש לו שפע של יתרונות קוסמטיים. אבטיח מכיל 90% מים, מה שהופך אותו ל"קרם לחות טבעי" מועיל לעור. הוא עשיר בוויטמינים A, C ו-E ותורם להגברת ייצור הקולגן ולהגברת גמישות העור, ולהגנה עליו מפני הזדקנות מוקדמת. לפרי האדום יש אפקט פילינג והתחדשות בזכות החומצה המאלית שיש בו. לגרעינים שלו יש יתרונות שמסייעים להסיר תאים מתים מהעור.

פרסום ראשון: גיא פלג בתביעת ענק - ואיך קשור יאיר נתניהו?
פרשת עמוס לוזון: הפרקליטות תכריע אם להגיש כתבי אישום כנגד החשודים

הנה מספר רעיונות לתכשירי טיפוח שמורכבים מאבטיח שאפשר להכין בקלות בבית:

תחליב לחות לפנים

מערבבים ארבע כפות של מיץ אבטיח, שתי כפות של מי ורדים וכף גליצרין בכלי נקי. מורחים באמצעות צמר גפן על הפנים והצוואר. ניתן גם לשמור את התחליב בבקבוק תרסיס ולהשפריץ על העור לפני מריחת קרם. אפשר לשמור במקרר למשך מספר ימים.

פילינג לפנים ולגוף

מערבבים ארבע כפות סוכר לבן, ארבע כפות שמן גרעיני ענבים, כפית אבקה מגרעיני אבטיח ופלח אבטיח שנכתש בבלנדר. מורחים על עור פנים וגוף נקי ויבש, מעסים בתנועות סיבוביות ושוטפים במים. מומלץ למרוח את הפילינג פעם או פעמיים בשבוע.

עור פנים בריא ורענן, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
עור פנים בריא ורענן, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מסכת שיקום שיער

מערבבים מחית אבטיח, שלוש כפות שמן קוקוס שחוממו מעט, שלוש כפות של ג'ל אלוורה וכף שמן חוחובה. מורחים על השיער ובעיקר על הקצוות, כעבור שעה שוטפים וחופפים.

מסכת לחות לעיניים

מערבבים כף יוגורט, רבע מלפפון חתוך לחתיכות קטנות מאוד ומחית אבטיח. מורחים מתחת לעיניים ושוטפים במים לאחר רבע שעה. מומלץ למרוח את המסכה פעמיים עד שלוש בשבוע.

אבטיח (צילום: אינגאימג')
אבטיח (צילום: אינגאימג')

אמבט מזין לעור כפות הרגליים

מערבבים ליטר מים פושרים, שתי כפות שמן זית, 100 מ"ל חלב וחצי אבטיח בבלנדר. משרים את כפות הרגליים בתערובת למשך 10 דקות ושוטפים במים. לקבלת התוצאה הרצויה, מומלץ לעשות זאת פעם או פעמיים בשבוע.