האם אפשר לאכול ירקות באופן חופשי בדיאטה, מבלי לחשב קלוריות? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לשאלה בתוכניתה ב-103FM והשיבה: "להגיד שירקות הם 'חינמיים' זו טעות".

בכל תהליך של ירידה במשקל, ימליצו לנו הדיאטנים לשלב בתפריט גם פחמימות וגם חלבונים, אך יותר מהכל - ירקות. השאלה היא האם ניתנת האפשרות לצרוך אותם מבלי לעשות את החשבון?

האם עלינו לחשב את הערך הקלורי של הירקות? (צילום: Nadine Primeau, Unsplash)
האם עלינו לחשב את הערך הקלורי של הירקות? (צילום: Nadine Primeau, Unsplash)

"לירקות יש מחיר קלורי מסוים שהוא נמוך מאוד, אבל אם אוכלים כמות גדולה, אז כן, יש צורך לחשב. אם אוכלים עגבניה אחת אין צורך לספור אותה אבל אם אני יאכל קילו של עגבניות שרי? אני לא בטוחה כמה מהקלוריות מתעכלות או נספגות אבל זו טעות להתעלם", אמרה ד"ר רוזמן.

היא הוסיפה: "חמישה גזרים, כשבכל אחד מהם 30 קלוריות - לספור או לא? או תבנית שלמה של ירקות בתנור, פרחי כרובית, עיגולי חציל, פלפל שלם או זוקיני, כדאי לספור את הקלוריות ולא להתעלם. כמות ענקית של ירקות יכולה להגיע ל-100 קלוריות שזה שווה ערך לכמה כפות בודדות של אורז אחרי בישול שלא תורמות לשובע אצל אף אחד".

כדאי לחשב ערך קלורי של ירקות בתנור (צילום: טקה סטודיו )
כדאי לחשב ערך קלורי של ירקות בתנור (צילום: טקה סטודיו )

לסיכום, אפס קלוריות זה לא, אבל אם מדובר בכמות קטנה, טענה רוזמן שהערך הקלורי הוא נמוך מאוד ולא חייבים לחשב את אותם ירקות. אך אם ומדובר בכמות גדולה יותר - עלינו לקחת בחשבון שמדובר במספר גבוה יותר של קלוריות שיש לחשב.