בשנים האחרונות גדלה המגמה של מעבר לתזונה צמחונית וטבעונית, וכחלק מאלה אנשים מתבססים בתזונתם על פירות וירקות. עם כל הכבוד למזונות הבריאים הללו, האם יכול להיות שיש דבר כזה יותר מדי פירות וירקות? תתפלאו, אבל כן. ד"ר מאיה רוזמן ניצפה עוד מיתוס בתוכניתה ב-103FM.

האם ארוחת הבוקר אכן הכי חשובה ביום? הנה ההסבר המפתיע
חשבתם שטחינה תעשה לכם רק טוב? מאיה רוזמן מנפצת מיתוס
עושים דיאטה ותקועים במשקל? ד"ר מאיה רוזמן עם כל הפתרונות

במסגרת התוכנית האחרונה, עלה לשידור מאזין שסיפר ושאל: "יש דבר כזה יותר מדי ירקות ופירות? אני נושק ל־60, קרוב ל־20 שנה טבעוני. אני חולה על תפוחי עץ, אני אוכל בין 8־5 תפוחי עץ. אני ספורטאי, התזונה שלי מורכבת מירקות ופירות. החלבון זה צ'יה, קטניות". 

ד"ר רוזמן הסבירה לו כי "יש דבר כזה יותר מדי פירות. מבחינת סוכר אני לא רוצה שתגזים. בתפוח יש 4 כפיות סוכר, תאכל המון פירות ולמה תגיע? זה לא טוב. 32 כפיות סוכר זה לא המון? זה יכול לעשות עמידות לאינסולין, שומן בטני. עודף סוכר, כולל סוכר פירות, זה לא טוב". 

ומה עם ירקות אתם שואלים? "לגבי ירקות", הסבירה ד"ר רוזמן למאזין, "שהם יותר דלים בסוכר ברוב המקרים, הדבר היחידי שיכול להיות מעיק זה בגלל שהם קשים לעיכול ולוקח המון זמן. אתה יכול להרגיש איזושהי כבדות, אם לא אין שום בעיה. בצ'יה אין לך מספיק חלבון בשביל גבר שעושה ספורט". 

"אז איך אני סוחב ככה קרוב ל־20 שנה? הריצות שלי ארוכות", שאל המאזין ואיתגר את רוזמן. "טופו זה מקור לחלבון", היא הסבירה, "בכף צ'יה אחת יש לך 2 גרם חלבון אם הכול נספג. בחבילת טופו יש פי ארבעה לפחות. אם אתה פעיל ספורטיבית אתה צריך בין גרם לגרם וחצי על כל קילו משקל שלך". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM

האמור בכתבה זו מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.