מכירים את זה שאומרים שמי שעושה דיאטה יכול לאכול ירקות חופשי? אז מה קורה אם בירקות יש יותר קלוריות וסוכר מאשר במאכלים ארחים שהם לא "חופשי"? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מה הכוונה ב"חופשי" ומדוע יש דברים שמותר לאכול בלי הפסקה ויש כאלה שלא. 

הטיפ שיעזור לכם לרדת במשקל בלי שום דיאטה
עושים דיאטה? כדאי שתדעו מאיפה הקלוריות שלכם באות

"האם ירקות זה בחינם?", פתחה התזונאית את דבריה. "למה זה בכלל בחינם אם בסלסלת עגבניות שרי יש יותר סוכר ויותר קלוריות משתי שורות של שוקולד? לא יודעת למה המונח הזה חינם ממש השתרש, חינמי אולי. מה חינם בחיים? אתם יודעים כבר שכמעט כלום. מבחינת דיאטה, רק מים, אולי משקאות דיאט שהם לא בריאים, סודה זה בסדר גמור וזה בחינם, כל השאר אין בחינם. אפשר חופשי ירקות, אבל אני סופרת את זה".

עוד הדגישה כי "אני למשל גומרת קילו עגבניות שרי ביום שאני מנשנשת, אם זה 25 קלוריות ב-100 גרם, קילו זה 250 קלוריות, יש שם 2.5% סוכר, בקילו יש 5 כפיות סוכר, זה יותר קלוריות ויותר סוכר ממה שיש בשתי שורות של שוקולד. אם אני אוכלת חצי כרובית שזה 400 גרם, 25 קלוריות ל-100 גרם, זה לא 100 קלוריות? זה כמו סנדוויץ' לחם קל. למה את הסנדוויץ' סופרים ואת הכרובית לא? אז אני אסביר למה לא".

"אפשר וכדאי לאכול חופשי לחלוטין"

"א', אף אחד לא משמין מכרובית, גזר, עגבניות שרי, סלק, ובטח שלא קישואים או חסה. אפשר לאכול המון ירקות חופשי. אנחנו מוגבלים בנפח של הקיבה, אנחנו כל כך שבעים אחרי קילו עגבניות שרי, אין מה להשוות את הקילו הזה שאי אפשר לזוז אחרי זה לעומת שתי שורות שוקולד שלא דגדגו לנו ורק עושות חשק לעוד. דבר שני, בדיאטה אנחנו סופרים כל כך הרבה דברים, את החלבון, את השומן, לא מטוגן, כמה קלוריות במסעדה. אז את הירקות לא צריך לספור, באמת שלא, אפשר חופשי. הם גם נורא ממלאים ומשביעים, לוקח המון זמן לעכל אותם, קשה להגיע לצריכת קלוריות גבוהה מהם".

בסיום השיחה, סיכמה: "שוב אני חוזרת, אף אחד לא משמין מגזר או פלפלים, אבל האם זה חינמי? לא, זה לא חינמי, אני סופרת את זה בהרכבת תפריט בעיקר למי שאוכל כמויות גדולות. חופשי זה לא בחינם, זו דעתי האישית", והמליצה: "באופן כללי, להצלחת הדיאטה כדאי להשקיע במנות טעימות וגדולות של ירקות בכל הצורות, מרק בתנור, ירקות מבושלים, וגם אם בסופו של דבר יש קלוריות במצטבר - אפשר וכדאי לאכול חופשי לחלוטין".

סייעה בעריכה: ירדן חדד