מרגישים מדוכדכים? שנים של מחקר הראו שאכילת יותר ירקות ירוקים לא רק מזינה ותורמת לבריאות הגופנית שלנו, אלא גם יכולה לשפר את המצב הנפשי. זה לא דורש הרבה. אפילו הוספת מנה אחת נוספת של פירות או ירקות לצלחת האוכל שלנו בכל יום יכולה לשפר את מצב הרוח. להלן כמה מהממצאים האחרונים:

  • מחקר בריטי משנת 2023 קשר צריכה גבוהה יותר של פירות עם תחושות של רגיעה, ביטחון עצמי ואנרגיה.
  • מחקר אוסטרלי משנת 2022 על צריכת פירות וירקות בלמעלה מ-4,000 נשים, הראה כי אלו שצרכו לפחות חמש מנות ירקות ביום היו בסיכון נמוך ב-19% לפתח דיכאון במשך תקופה של 15 שנים בהשוואה לאלו שאכלו לכל היותר מנה אחת. עבור פירות, ארבע מנות לעומת אחת פירושו סיכוי נמוך ב-25 אחוז לסבול מדיכאון.
  • מטה-אנליזה של 18 מחקרים מצאה כי על כל 100 גרם של ירקות שנצרכו אצל אדם, הסיכון לסבול מתסמיני דיכאון ירד ב-3 אחוזים.
  • מחקר על יומני מזון מצא שהתועלת לבריאות הנפשית של אכילת יותר ירקות מקבילה לתחושות אחרי קבלת עבודה חדשה בתום תקופת אבטלה ממושכת.
  • חוקרים בבריטניה מצאו כי הגדלת צריכת הפירות והירקות היומית במנת אוכל אחת בלבד מספקת את אותה עלייה משוערת בבריאות הנפשית השוות ערך לשמונה ימים בהם אנו מבצעים הליכה של 10 דקות.

"בהחלט יש עדויות הולכות וגדלות לכך שצריכה גבוהה של ירקות ופירות כן עוזרת לבריאות הנפש, במיוחד להתמודדות עם חרדה", אומרת אומה נאידו, רופאה ומנהלת פסיכיאטריה תזונתית ואורח חיים בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, ארה"ב.