בשר אדום וביצים עשירים בחלבון והנם מזונות האהובים על כולנו. עם זאת, ישנם ירקות עשירים בחלבון שהם מועילים בדיוק כמו אכילת ביצים, וגם מספקים לגוף מגוון של רכיבי תזונה חיוניים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

להלן הרשימה של חלק מהם:

ברוקולי: עשיר בחלבון, דל בשומן ודל בקלוריות. זהו מקור מצוין לויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, אשר מסייעים לבריאות טובה. הוא גם עשיר בחומצה פולית, מנגן, אשלגן, זרחן וויטמינים K ו-C. הוא מכיל גם גלוקוזינולטים, אשר הוכחו כמסייעים במלחמה בסרטן.

אפונה: מקור עשיר לחלבון וסיבים צמחיים. לא מלאים בשומן ובכולסטרול, אך מלאים במנגן, נחושת, זרחן, חומצה פולית, אבץ, ברזל ומגנזיום. הוא מספק לגוף פיטונוטריינטים כמו קומטרול, שיכולים לסייע במניעת מחלות קיבה.

קייל: סוג של כרוב, מקור מצוין לחלבון מהצומח. הוא מכיל כימיקלים פנולים המספקים לגוף יתרונות נוגדי חמצון. מרכיבים חשובים נוספים בקייל כוללים גם חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6, כמו גם ויטמינים K, C ו-B6, סידן, אשלגן, מנגן ומגנזיום.

תירס מתוק: מופיע כירק דל בשומן ועשיר בחלבון, המכסה כמעט 9% מהחלבון שגוף האדם זקוק לו מדי יום. הוא מכיל גם תיאמין, ויטמין C, B6, חומצה פולית, מגנזיום, זרחן ומגנזיום.

כרובית: כרובית מכילה אחוז גבוה של חלבון. מכילה סינגרין וכן אשלגן, מנגן, מגנזיום, זרחן, סידן, ויטמינים C, K וברזל.

תרד: התרד נחשב לאחד מהירקות העלים העשירים ביותר בחומרים מזינים. חלבון, יחד עם חומצות אמינו חיוניות, תורם ל-30% מהקלוריות בתרד, שהוא המקור השני העשיר ביותר לחלבון בירקות.