ד"ר מאיה רוזמן חשפה בתוכניתה ב-103FM את תכונותיו וערכיו התזונתיים של האבטיח - הפרי הקיצי האהוב שיכול להפחית בצקות ונפיחות בגוף ובהחלט יכול להיכנס לתפריט הדיאטה שלנו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"הוא חשוב לראייה ולעור שלנו ומכיל פחות קלוריות מפירות אחרים", אמרה ד"ר רוזמן, והבהירה כי מדובר באבטיח. עוד ציינה, כי "כמו בכל הפירות, גם באבטיח יש סוכר וצריך לשים לב לכמויות", ומנתה חמישה יתרונות של הפרי הקיצי: 

1. באבטיח יש פחות קלוריות בהשוואה לפירות אחרים, כך שאפשר לאכול כמות גדולה יותר ממנו – מנת פרי של אבטיח היא שלוש כוסות של קוביות אבטיח, כ-300 גרם.

2. כדי לעכב את ספיגת הסוכר מן האבטיח אפשר לצרף אותו למזון אחר שמכיל שומן או חלבון. למשל הצירוף האהוב של אבטיח עם בולגרית - מושלם מהבחינה הזו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אבטיח (צילום: ingimage ASAP)
אבטיח (צילום: ingimage ASAP)

3. האבטיח עשיר בסיבים תזונתיים, ולכן מנת אבטיח (שלוש כוסות) תשביע יותר מאשר שורה של שוקולד למשל, באותו מספר קלוריות.

4. האבטיח הוא אחד הפירות העשירים ביותר בליקופן - אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר שיש, שנלחמים במחלות כולל סרטן, ואף עוזרים למניעת קטרקט.

5. אחוז המים הגבוה באבטיח גורם לכך שהוא יכול להיספר במסגרת הנוזלים היומית שלנו. עוזר להרוות את הגוף, מונע התייבשות, וחשוב למראה הרענן של העור.

לסיום אמרה, כי "אחד היתרונות החשובים ביותר שלא ממש מדברים עליו, הוא שלאבטיח יש השפעה משתנית, הוא עוזר לנו להיפטר מעודפי נוזלים בגוף, ועוזר להפחתת תחושת נפיחות. עוד בתקופתו, הרמב"ם המליץ על האבטיח למטרות אלו וגם לעיכול תקין, ועד היום האבטיח נחשב לאחד המזונות הבולטים בתחום משק הנוזלים בגוף".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.