כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן שבה לפינת המיתוס בתוכניתה ב-103FM כדי לעשות סדר בשיטות הדיאטה השונות ולהפריך את הטענות שמונעות ממכם לשמור על הבריאות בצורה הנכונה ביותר. הפעם בחרה רוזמן להתייחס לסברה כי ישנם ירקות שנחשבים "פחמימתיים" וחשוב להגביל את צריכתם. 

קראנו לזה ורודים ועלים": מילצ'ן חושף את מילות הקוד בשיחות עם נתניהו
"בחרה בשיתוף פעולה הדוק עם רוסיה": אוקראינה בהודעה חריגה ונזעמת נגד ישראל

"יש גבול להגבלות הדיאטה, עד כאן", אמרה, והסבירה: "לא צריך להגזים באיסורים של הדיאטה, ולא צריך לספור ירקות גם אם יש בהם קצת יותר סוכר או פחמימה או קלוריות. נכון שאם אני אוכלת קילו שלם של עגבניות שרי אז יש שם כ-200 קלוריות אבל עדיין אני בעד להכביר בירקות כמה שרוצים באופן חופשי".

"שמעתם פעם על מישהו שהשמין מעגבניות? או גזר? או כרובית? זו הרי בדיחה", הבהירה. "אוכלים כמה שרוצים עד שמתמלאים, ומשאירים את מה שבאמת 'משמין' לסוף הארוחה כשכבר מלאים מהירקות. סלק – מכיל אולי 40 קלוריות ליחידה אבל הוא במסגרת 'ירקות חופשי', כך גם גזר, תחתיות ארטישוק, וכמובן שגם כרובית ובצל".

לסיום הסבירה כי "היחידים שמכילים אחוז פחמימות גבוה ולכן נחשבים למנות פחמימה הם תפוח אדמה, בטטה וארטישוק ירושלמי".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.