השום משמש כצמח תבלין וניתן להשתמש בו כשהוא טרי, קפוא, שלם, מפורק לשיניים, כתוש או גבישי. חוץ מלשפר את טעם המזון שלנו, השום גם עשיר בחומרים מזינים חיוניים.

"ידעתי שאתה משהו מיוחד": מכריו של לוחם האש דקל מרציאנו ז"ל נפרדים
חילופי האש ביריחו: צפו בחיסול המחבלים על ידי כוחות צה"ל

אלה יתרונותיו הבריאותיים של השום על פי אתר "Jagran" ההודי:

משפר את בריאות הלב: על פי האתר של "קליבלנד קליניק", לאכילת שום יש השפעות חיוביות על העורקים וכלי הדם. תאי דם אדומים ממירים את הגופרית שבשום לגז מימן גופרתי, המרחיב את כלי הדם ומקל על ויסות לחץ הדם.

בעל תכונות מרפא: השום מכיל ויטמינים, מינרלים, מנגן, אבץ, גופרית, ברזל, אשלגן, סידן, סלניום ואלמנטים אחרים שתורמים לבריאות הגוף.

מעניק זריקת אנרגיה: מחקרים רבים מצאו שכאשר אדם מתעורר עייף או כאשר רמת האנרגיה שלו נמוכה, אכילת שום יכולה להגביר באופן מיידי את רמות האנרגיה ולהפוך אותו לפרודוקטיבי יותר. השום הוא מקור עשיר לפיטוכימיקלים שידועים כמרחיקי מחלות ומחזקים את המערכת החיסונית.

שיני שום קלופות (צילום: אינגאימג')
שיני שום קלופות (צילום: אינגאימג')

מסייע לירידה במשקל: שום עוזר להגביר את חילוף החומרים ויכול לסייע לרדת במשקל. כאשר אוכלים שום על בטן ריקה, הוא מעניק תחושת שובע ומפחית את תחושת הרעב, לכן הוא נחשב כמדכא תיאבון יעיל ובטוח שמונע אכילת יתר.

מפחית כולסטרול: שום עשיר באליצין, תרכובת פעילה שידועה כמפחיתה את רמת הכולסטרול "הרע" בגוף. צריכה קבועה של שום יכולה לעזור להפחית את רמת הכולסטרול "הרע" ולשפר את תפקוד הלב.