עם הסתיו הבא עלינו לטובה, המליץ הגסטרואנטרולוג ד"ר ויל בולסייביץ' על הירקות הבריאים למעיים שהולכים לככב העונה במטבח ובצלחת שלו. "הסתיו הוא הטוב ביותר, ואני הולך לחלוק איתכם את ירקות הסתיו האהובים עלי", כתב בולסייביץ' בפוסט שפרסם לאחרונה באינסטגרם.

האם מותר לשלב אוכל לנפש בתפריט דיאטה? | מאיה רוזמן
תקיפה מזעזעת: בן 54 נהרג בעת שניסה להגן על עצמו מכלב תוקפני

הנה שלושת הירקות האהובים ביותר על הרופא לסתיו, המתהדרים בתכונות בריאות למעיים:

סלק: "סלק הוא מקור טבעי של חנקה, אשר למעשה עוזר להרפות את כלי הדם", אמר בולסייביץ'. "המשמעות היא זרימת דם טובה יותר, שיכולים להיות לה מספר יתרונות".

סלק (צילום: אינג'אימג')
סלק (צילום: אינג'אימג')

מאחר שבריאות המעי נקשרת לבריאות הלב וללחץ הדם, סלק מספק אבות מזון מועילים – הוא עשיר בנוגדי חמצון ומכיל סיבים שטובים לבריאות שלכם. נסו את הירק העונתי בסלט חתוך או מגורד, בתנור עם תבלינים כאנטיפסטי או שתו אותו כמיץ.

דלעת ערמונים: גם דלעת הערמונים זוכה לשבחים מהגסטרואנטרולוג. "היא כל כך כתומה כי היא עשירה מאוד בקרוטנואידים", אמר. מדובר באותו פיגמנט עשיר בנוגדי חמצון שנמצא בגזר. הוא המשיך והסביר מדוע קרוטנואידים כל כך נהדרים לעיכול ולספיגת חומרים מזינים בגוף.

"הם מסיסים בשומן. כאשר אתם מבשלים את הדלעת שלכם, הוסיפו מעט שמן זית כי זה יעזור לכם לספוג את החומרים המזינים האלה". נסו לצלות אותה בתנור עם שום, שמן זית, מלח ופלפל.

דלועים (צילום: אינג'אימג')
דלועים (צילום: אינג'אימג')

כרוב סגול: "כרוב, לא משנה איזה, יהיו בו גלוקוזינולאטים, שהם פיטוכימיקלים שנלחמים בסרטן וזה פנטסטי", אמר בולסייביץ'. "לכרוב סגול יש יתרון נוסף בכך שיש לו אנתוציאנינים, שהם נפלאים למוח".

כרוב סגול (צילום: אינג'אימג')
כרוב סגול (צילום: אינג'אימג')

כרוב סגול יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לסוכרת, והוא עשיר בסיבים ומים ומסייע לעיכול בריא. יכול להיות נהדר כשהוא קצוץ בסלטים טריים, מבושל בסיר עם מעט תבלינים או חתוך לחתיכות גדולות וצלוי בתנור עם שמן זית, שום, מלח ופלפל.