אז לפני שתתפתו לקנות תוספי ויטמין C כדי להפחית סיכון להידבקות במחלות ונזלת, כדאי שתדעו מהי החלופה הבריאה יותר, הזולה יותר, הצבעונית וכמובן גם הטעימה יותר - תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות, פומלות וגם לימון.

לא חבל לכם לבזבז אפילו שקל אחד על טבליות ויטמין C? הוא קיים בהם בכמות הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו צריכים.

תפוזים (צילום: אינגאימג')
תפוזים (צילום: אינגאימג')

חשוב לדעת על היתרונות שיש בפירות לעומת תוספים:

1. הספיגה של הוויטמינים מהכמוסות אינה טובה ואין להשוותה לספיגה מפירות וירקות.

2. הכמוסות מכילות לרוב עודף ויטמין C שמופרש מהגוף תוך מספר שעות וחבל.

3. הכמות שנמצאת בפירות ההדר מותאמת ליכולת הספיגה ולפעילות מערכת החיסון, אכילת פרי הדר אחד ביום עדיפה עשרות מונים על כל טבלית שתקנו.

4. פירות ההדר מכילים סיבים תזונתיים – הסיבים חשובים לא רק לבריאות המעיים, אלא גם מאפשרים לוויטמין C להיספג במקום הנכון במעיים.

5. מיצי פירות הדר לא מכילים כמעט סיבים תזונתיים, ולכן יש עדיפות גדולה לפרי בשלמותו.

מיץ תפוזים עם תוספות (צילום: ingimages.com)
מיץ תפוזים עם תוספות (צילום: ingimages.com)

למערכת החיסון וגם נגד סטרס

ויטמין C דרוש למערכת החיסון ועוזר להתמודד עם מחלות החורף וסוגי השפעת, ובעיקר מונעים הידבקות במחלות אלו. רצוי לאכול פירות הדר ממש כל יום כדי לא להידבק. ולא לחכות איתם רק למצב בו כבר נדבקנו וחולים. בנוסף, הסטרס שמלווה את כולנו בימים אלו מחליש את הגוף וגם את מערכת החיסון. חשוב לשמור על מערכת חיסון חזקה כדי לשמור על הכוח שלנו במיוחד בזמן לחץ וסטרס.

בונוס:

נגד קמטים – ויטמין C דרוש לבניית הקולגן, שהוא חומר "המילוי" והחיבור בעור שלנו. חוסר בויטמין זה גורם להופעת קמטים ולירידה ביכולת של הגוף לייצר קולגן. במיוחד בחורף בזמן שהעור נוטה להתייבש במידה רבה יותר, פירות ההדר מכילים גם את הנוזלים הדרושים בשילוב עם ויטמין C לבניית הקולגן.

ומה עם הקלוריות?

תפוז אחד ממוצע מכיל כ-100 קלוריות, וזה נחשב למנת פרי כלומר נשנוש אחד בזמן דיאטה לירידה במשקל (בתפריטים שלי בקורס הדיאטה יש 3 נשנושים או יותר כל יום.

קלמנטינה גדולה = 50 קלוריות, כלומר 2 קלמנטינות הן מנת פרי אחת,

אשכולית ופומלה – עקב גודלן רק חצי של אחת גדולה נחשב למנת פרי.