עלי תרד עשירים ברכיבים תזונתיים כגון וויטמינים, מינרלים, ופיטונוטריאנטים. הם נחשבים לבריאים במיוחד ויש להם מגוון יתרונות בריאותיים העשויים להועיל לגופנו - במיוחד בחורף, כאשר אנו זוכים לפחות לסיבים תזונתיים מן הצומח, כך לפי המאמר באתר Health Shots. צריכתם עשויה לסייע לנו בדרכים הבאות - אך כמובן שיש לצרוך אותו במידה ולא להגזים:

1. הגנה על הלב

התרד הוא מקור מצוין לכולסטרול טוב (HDL), אשר יכול לסייע להורדת רמות הכולסטרול הרע (LDL) בדם. הוא גם מכיל אשלגן אשר יכול לעזור לשלוט בלחץ הדם.

עלי תרד טריים (צילום: אינג'אימג')
עלי תרד טריים (צילום: אינג'אימג')

2. מניעת סרטן

עלי תרד מכילים מספר פיטונוטריאנטים - החומר הפעיל המעניק לו את צבעו, ריחו וטעמו - כגון לוטאין וזיאקסנטין, אשר עשויים לעזור להגן על הגוף מפני סרטן. מחקרים הראו כי אנשים שאכלו יותר עלי תרד היו בסיכון נמוך יותר לפתח סרטן השד, סרטן המעי הגס וסרטן הוושט.

3. שיפור בריאות העיניים

אם כבר בלוטאין וזיאקסנטין עסקינן, מסתבר שהם חיוניים גם לבריאות העיניים. הם מסייעים להגן על הרשתית מפני נזקי קרינה אולטרה סגולה, ועשויים להפחית את הסיכון ללקות בבעיות עיניים הקשורות לגיל, כגון קטרקט ומחלות נוספות.

4. מונע היווצרות דלקת

עלי תרד מכילים מספר רכיבים תזונתיים כגון ויטמין C, ויטמין E, וקרטנואידים, אשר עשויים לעזור להפחית את הדלקת בגוף. דלקת היא גורם תורם למספר מחלות כמו מחלות לב, סרטן ומחלות כרוניות אחרות.

עלי תרד טריים (צילום: אינג'אימג')
עלי תרד טריים (צילום: אינג'אימג')

5. שיפור בריאות העצם

עלי תרד הם מקור מצוין לוויטמין K, אשר חיוני לבריאות העצמות. ויטמין K עוזר לגוף לספוג סידן המסייע לבניית עצמות חזקות.

6. מסייע לירידה במשקל

עלי תרד מכילים מעט קלוריות והרבה סיבים, מה שיכול לסייע לנו להרגיש שבעים לאורך זמן. הם גם מכילים לא מעט מים, מה שיתרום להרגשת השובע.