ידוע כי הוספה של פירות וירקות לתזונה היומית שלנו חשובה לבריאותנו, אולם תמהיל הצריכה האופטימלי הנדרש לשמירה על הבריאות לטווח הארוך נשאר עד היום שנוי במחלוקת.

מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב, שסקר יותר מ־2 מיליון בני אדם ברחבי העולם, מצא כי שתי מנות פרי ושלוש מנות של ירקות הן השילוב האופטימלי לחיים ארוכים יותר. אלה שצרכו חמישה פירות וירקות ביום נמצאו ב־13% בסיכון נמוך יותר למוות בהשוואה לאלה שלא צרכו כמות זו.

בהשוואה לאלה שצרכו שתי מנות של פירות וירקות ביום, משתתפים שצרכו חמש מנות ביום של פירות וירקות נמצאו בסיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב וכלי דם ב־12%, כולל מחלות לב ושבץ מוחי. נוסף לכך, הם נמצאו בסיכון נמוך יותר ב־10% למוות מסרטן וכן בסיכון נמוך ב־35% למוות ממחלות בדרכי הנשימה.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי לא כל הפירות והירקות מציעים את אותם יתרונות בריאותיים, שכן ירקות עמילניים כמו אפונה, תירס ותפוחי אדמה לא נמצאו כקשורים לסיכון מופחת למוות, ככל הנראה בגלל העומס הגליקמי הגבוה שלהם, שקשור לסיכון גבוה למחלות כרוניות. אותן תוצאות נמצאו גם לגבי מיצי פירות שמכילים כמות סוכר גבוהה.