למזונות רבים יש סגולות רפואיות, שמסייעים למנוע מחלות ולהירפא מהן כשכבר נדבקים. אלא שנסתבר שיש כמה מזונות שנמצאים מעל כולם ביכולת שלהם לסייע מבחינה רפואית, כך על פי אתר !Eat This, Not That. 

זהירות, סכנה! כך תוכלו לדעת אם האבוקדו שלכם מקולקל

חייבים לדעת: הטיפים לשמירה על טריותם של הפירות והירקות

ברוקולי

הראשון הוא הברוקולי, שהוא אחד הדברים הטובים שאפשר לאכול מדי יום על מנת לשפר את הבריאות שלנו ולצמצם את הסיכוי לחלות. זהו ירק עשיר במרכיבים ביו-אקטיביים, שחוקרים מכנים "חומרים ירוקים מונעי סרטן". 

מחקרים וניסויים אפידימיולוגיים הראו שחומר שנקרא sulforaphane  הוא חומר שכיח בירקות ממשפחת המצליבים כו ברוקולי, כרובית, כרוב ולפת ומתפקד כחסם לגנים סרטניים.

תרד

תרד הוא ירק עשיר בלוטאין ובזאקסנתין, שני קרוטנואידים, שמחקריםפ הראו שמפחיתים משמעותית את הסיכוי לחלות בסרטן השד. תרד גם עשיר בחומצה פולית, ויטמין B הנחוץ בקרב נשים בהריון, שחוסר בה קושר במחקרים לסיכון מוגדל לחלות בסרטן השד. 

שעועית

שעועית עשירה בחלבון, אך שלא כמו מזונות אחרים שעשעירים בו, אין בה שומנים לא בריאים. מחקר מצא שמי שאכל קטניות לפחות ארבע פעמים בשבוע הסיכוי שלו ללקות במחלת לב קטן ב-22 אחוזים לעומת אלה שאכלו קטניות פעם אחת בשבוע. 

בנוסף, ניתוח סטטיסטי משנת 2019 הראה שצריכה רגילה של שעועית, עדשים, אפונה וקטניות אחרות מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולחץ דם גבוה. 

שיבולת שועל

צריכה קבועה של שיבולת שועל יכולה לסייע למנוע סוכרת מסוג 2 ועשויה אפילו להפוך את המחלה בגלל ההשפעה שלה על השליטה בסוכר בדם. שיבולת שועל  מכילה סיב שנקרא בטא גלוקן, שמסייע לבריאות מטבולית. מחקר שפורסם ב-2021 הראה שחולים בסוכרת סוג 2 קיבלו תוספת ל 5 גרם של בטא גלוקן פעם ביום, הם שיפרו את רמת הסוכר בדם שלהם והפחיתו את התיאבון שלהם. 

תפוח עץ

תפוחים מועילים בעיקר למניעת מחלות לב וכלי דם, שומרים על הגמישות שלהם ומורידים את לחץ הדם, כך עולה ממחקר שפורסם ב-2020. בנוסף, תפוחים מספקים מנה של quercetin שעל פי אגודת רפואת הלב האמריקאית הוכח כמוריד את לחץ הדם. 

גרגרי יער

גרגרעי יער מכילים נוגדי חימצון בשם פלאבונואידים ואנתוציאנין, שמסייעים לדחות גנים דלקתיים. מחקר קשר את הפירות הטעימים לפעילות אנטי דלקתית והפשפעות חיוביות על בריאות כלי הדם שלנו ורמת הסוכר בדם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>