הכוכבת הכתומה של ירקות השורש, הלא היא הבטטה, התגלתה כבעלת יתרונות תזונתיים רבים. היא עשירה בויטמנים רבים ומסייעת בהגנה על הגוף מפני שלל מחלות. 

ויטמינים ומינרלים
בטטה מכילה אחוז גבוה של נוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ומחלות כרוניות. היא משמשת מקור עשיר לסיבים, מינרלים וויטמנים רבים כגון ויטמין A, ויטמין C, ברזל ועוד.

סיבים ונוגדי חמצון
בטטה מכילה נוגדי חמצון, וסיבים התורמים לבריאות המעיים. נוגדי החמצון שבבטטה הסגולה אף מקדמים את צמיחתם של החיידקים המועילים בגוף. סוגים אלה של חיידקים קשורים לבריאות מעיים טובה יותר ולסיכון מופחת למצבים כגון תסמונת המעי הרגיז (IBS) ושלשולים. 

בריאות העין
בטטות עשירות בנוגדי חמצון (בטא-קרוטן), המעניקים להן את צבעם הכתום ומעלים את רמת הויטמין A בגוף. כוס אחת (200 גרם) של בטטות כתומות צלויות, עם הקליפה, מכילה יותר מכפול מהכמות היומית המומלצת של בטא-קרוטן למבוגר. מחסור חמור בוויטמין A עלול להוביל לסוג מיוחד של עיוורון המכונה קסרופטלמיה. אכילת מזונות עשירים בבטא קרוטן, כמו בטטה כתומה, מסייעת במניעת מצב זה ומגינה על תאי העין מפני נזקים ושיפור בריאותם.

תפקוד המוח
צריכת בטטה סגולה משפרת את תפקוד המוח. במחקר שנערך בנושא נמצא כי לחומרים מסויימים בבטטות סגולות יש תכונות נוגדות חמצון, כך שהם יכולים לסייע בהגנה על המוח על ידי הפחתת סמני דלקת, שיפור הזיכרון ומלחמה ברדיקלים חופשיים. המחקר הראה בנוסף כי דיאטות העשירות בפירות, ירקות ונוגדי חמצון, נמצאו קשורות לסיכון נמוך ב-13% לירידה בבריאות הנפשית ודמנציה.

מערכת החיסון
בטטה כתומה היא אחד מהחומרים הטבעיים העשירים ביותר בויטמין A החיוני לתמיכה במערכת החיסונית ולשמירה על בריאות המעיים. המעי הוא המקום שבו הגוף נחשף לחיידקים פוטנציאליים רבים, ולכן מעי בריא הוא חלק חשוב ממערכת חיסונית בריאה. מחקרים הראו כי מחסור בוויטמין A מגביר את דלקת המעיים ופוגם ביכולתה של מערכת החיסון להגיב כראוי לסכנות אפשריות.

עמידות לסרטן
בטטה סגולה מכילה נוגדי חמצון רבים (אנטוציאנינים) המסייעים להפחית את הסיכון לזיהום ולהגן מפני סוגים מסוימים של סרטן, שכן היא מאטה את צמיחתם של תאים סרטניים בשלפוחית ​​השתן, המעי הגס, הקיבה והשדיים.