בין אם הם חתוכים בסלט, חלק מארוחה גדולה או אם אתם אוכלים אותם סתם ככה, לבד - למלפפונים יתרונות רבים לגוף, והשפעתם עלינו רבה גם כן. למעשה, ישנן סיבות רבות אשר מגובות מדעית שיכולות לענות לנו על השעה "מדוע אכילת מלפפונים יכולה לעזור לייעל את הבריאות?" ויש סיכוי שאת חלקן בכלל לא הכרתם.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משפיעים על חוזק העצמות

מלפפונים הם מלאים בחומרים מזינים ודלי קלוריות. המלפפונים עמוסים בויטמין K, המסייע בבנייה ובחיזוק עצמות חזקות ובריאות. יש כ -50 מיקרוגרם של ויטמין K ביחידה אחת. זה אולי לא נראה כמו הרבה, אבל זה למעשה מהווה קצת יותר מ-40% מהערך היומי המומלץ לצריכת ויטמין K.

 משפיעים על ריח הפה

לפי מומחים, מלפפונים יכולים לעזור עם ריח רע מהפה באמצעות המים, הסיבים והתוכן הפוטוכימי שלהם. משום שהם מורכבים מיותר מ-95% מים, זה הופך אותם למזון המעניק לחות. יובש בפה הוא גורם שכיח לריח רע מהפה מכיוון שהרוק עוזר לשטוף את החיידקים בפה, כך כאשר אנחנו מיובשים, הפה מייצר פחות רוק, מה שעלול להוביל לריח רע מהפה. אכילת מלפפונים יכולה לסייע בלחות הפה, להגביר את ייצור הרוק ולעזור לשטוף חיידקים.

כמו כן, מלפפונים מכילים פיטוכימיקלים , כמו פוליפנולים ופלבונואידים, בעלי תכונות נוגדות חמצון. התרכובות הללו עוזרות להפחית את מספר החיידקים בפה שעלולים לגרום לריח רע מהפה".

משפיעים על לחץ הדם

מחקר משנת 2017 הראה ירידה בלחץ הדם לאחר שתיית מיץ מלפפונים. למרות שגודל המדגם היה קטן - רק 20 משתתפים בני 60 ומעלה עם לחץ דם גבוה - הממצאים היו מאוד בעד המלפפון. המשתתפים שתו מים עם מלפפון אחד פעמיים ביום במשך שבעה ימים. המחקר הראה "השפעה משמעותית" של מיץ המלפפון על הורדת לחץ הדם בקבוצת הגיל. בעוד שמלפפונים אינם כלולים באופן מסורתי בשייקים, זו יכולה להיות סיבה למיץ מלפפון היום. 

עשויים לסייע במניעת צריכת סוכר

כאשר מנסים להימנע מסוכרת, עדיף להימנע מפחמימות מעובדות מאוד, לדלג על משקאות ממותקים ולהגביל את כמות הבשר האדום, כך על פי "הרווארד בריאות". בנוסף לבחירות התזונתיות הללו, חשוב גם להתחיל לאכול יותר מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך (GI). GI הוא מספר המוקצה למזונות שונים, הנע בין אפס ל-100. ככל שהאינדקס הגליקמי גבוה יותר ממספר, כך רמת הסוכר בדם של האדם תעלה יותר לאחר אכילתו. למלפפונים יש אינדקס גליקמי של 15, מה שהופך אותו למזון עם מספר נמוך יחסית.

כמו כן, על פי  Nutrition Journal, אכילת מזונות עם GI נמוך יכולה לסייע בהפחתת תנגודת לאינסולין, אשר עוזרת להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2.

מסייעים בירידה במשקל

לא משנה הדיאטה, המסלול בו בחרת להוריד במשקל - צעד אחד שכדאי לנקוט הוא הוספת מלפפונים לתפריט היומיומי. לא רק בגלל שהם טעימים ותוספת נהדרת למגוון מנות, אלא גם בגלל שהם מזון בריא שעוזר לקדם ירידה במשקל .

בכוס מלפפונים אחת יש רק 16 קלוריות, מה שאומר שלמזון יש צפיפות אנרגיה נמוכה. על פי מחקר תזונה המתמקד בצפיפות אנרגית המזון, קיים קשר בין צריכת מזונות עם צפיפות אנרגיה נמוכה יותר לבין ירידה במשקל. 

בנוסף, בשל תכולת המים הגבוהה שלהם, המלפפונים ממלאים ביותר, מה שהופך אותם לחטיף נהדר לכל מי שמחפש לרדת במשקל. במיוחד אם משלבים אותם עם מטבל בריא ממלא, כמו חומוס או גוואקמולי.

מונעים עצירות

עם כל המים והסיבים שניתן למצוא במלפפונים, פלא שהם עוזרים למנוע עצירות? במחקר שפורסם ב- Fitoterapia מאוניברסיטת Jadavpur, נאמר שזרעי המלפפון, שיש רבים מהם, עוזרים "למנוע עצירות". בנוסף, יש להם "אפקט מקרר" על הגוף, על פי המחקר. המכללה לרפואה של אוניברסיטת פנסילבניה ממליצה להוסיף מלפפונים למנות שונות כדי להקל על עצירות.

 מסייעים בהורדת נפיחות

מלפפונים עשירים בחומרים מזינים שעוזרים להוריד אגירת מים ודלקות. הם עשויים להיות פתרון אידיאלי כדי למנוע נפיחות - וכל תופעות הלוואי האומללות שיכולות לבוא יחד עם זה. זה, בין השאר, בשל תכולת האשלגן הגבוהה שלהם. ב-442 מיליגרם של אשלגן, מלפפון אחד יכול לספק לך כמעט 10% מהכמות היומית מהמינרל החשוב.