עדכונים חיים

היום השמיני למלחמה | נפילות באשקלון וגוש דן; רקטות שוגרו מסוריה לגולן

מטח כבד לעבר המרכז, השרון, השפלה והדרום, צה"ל נערך "לפעולת יבשה משמעותית". צה"ל תקף בתגובה בירי ארטילרי בסוריה, מטרה חשודה משטח לבנון יורטה | עדכונים שוטפים

שיגור רקטות מעזה שיגור רקטות מעזה (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
פוסט נעוץ נעוץ
תקיפה בעזה צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

לאחר לילה שקט ומתוח, ישראל הודיעה: על צפון הרצועה להתפנות בתוך 24 שעות

ישראל הודיעה לאו"ם כי על תושבי הצפון רצועת עזה להתפנות בתוך 24 שעות. לילה שקט יחסית ומתוח עבר יישובי הדרום, צפון ומרכז הארץ. למעט אזעקה אחת שהופעלה בעוטף מעט לאחר השעה 1:00, לא נשמעו כלל התראות בכל רחבי הארץ. 

 נמשך הירי בדרום, חייל נוסף נהרג בגבול הצפון | סיכום היום השביעי למלחמה 

מעריב אונליין
תקיפת בעזה (צילום: דובר צה"ל)

חוסלו מחבלים שזוהו יוצאים מפיר מנהרה בשטח עזה

 צה"ל זיהה בשעות הצהריים מספר פעילי חמאס יוצאים מפיר מנהרה בשטח עזה. כלי טיס של צה"ל חיסל את המחבלים ותקף את תוואי המנהרה שממנו יצאו המחבלים.

ארנולד נטייב

מטרה חשודה משטח לבנון יורטה

טל לב רם

אזעקות בגליל העליון והגולן; צה"ל תקף בסוריה

שקד שדה
נפילת רקטה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

רקטה נפלה בשטח פתוח בפתח תקווה; אין נפגעים, נזק נגרם למבנים

נס גדול בפתח תקווה: רקטה נחתה בין בניינים ובסמוך לבית כנסת בזמן שהיו בו כ-40 מתפללים. בזכות השמירה על ההנחיות, לא היו נפגעים באירוע, אולם נזק גדול נגרם למבנים ורכבים סמוכים. ראש העיר רמי גרינברג שהגיע לזירה קרא לתושבים שלא להגיע למקום, כוחות הביטחון במקום. 

רמי גרינברג על נפילת טיל בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
אלון חכמון

מטח כבד לעבר גוש דן, השפלה, השרון והדרום

מעריב אונליין

אזעקות באשדוד והסביבה

אלון חכמון
תיעוד של חסימת חמאס צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: "חמאס מקשה על תושבי רצועת עזה לנוע דרומה"

טל לב רם
כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

לאחר הפעילות האווירית והימית: צה"ל נערך "לפעולת יבשה משמעותית"

זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועל כעת להכנת כוחות צה"ל להרחבת הלחימה. גדודי וחיילי צה"ל פרוסים בכל רחבי הארץ וערוכים להעלות את המוכנות לקראת השלבים הבאים. לכתבה המלאה

טל לב רם

צה"ל תוקף מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה

ארנולד נטייב טל לב רם

אזעקה נוספת בעוטף

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ביישוב סופה, שבעוטף. 

מעריב אונליין
בנימין נתניהו בסיור בעוטף עזה צילום: אבי אוחיון, לע"מ

שבוע לאחר הטבח הרצחני: נתניהו סייר ביישובי העוטף

לראשונה לאחר תחילת המלחמה, ראש הממשלה ערך סיור בקיבוץ בארי וכפר עזה, ושוחח עם חיילים ולחמים במקום, שגוללו בפניו את השעות הראשונות של הלחימה הקשה מול המחבלים. לכתבה המלאה

ארנולד נטייב

מטח כבד לעבר יישובי הדרום וגוש דן

אזעקות רבות נשמעות במהלך הדקות האחרונות במספר רב של יישובים בגוש דן, כמו גם בדרום הארץ. 

מעריב אונליין

במקביל לירי הפצמ"רים: צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון

בהמשך לדיווח הראשוני על שיגורים לעבר הר דב, זוהו כ-30 פצצות מרגמה ששוגרו לעבר שטח ישראל, חלקם חצו לשטחינו. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי וממשיך לתקוף בשטח לבנון כעת. בזמן התקיפות זוהתה חוליית מחבלים שעל פי החשד התכוונה לירות טיל נ"ט לעבר מדינת ישראל. כלי טיס תקף את החולייה.

שקד שדה טל לב רם

אזעקות באשקלון, שדרות ועוטף עזה

אזעקות נשמעות במהלך הדקות האחרונות במספר יישובים בדרום, ביניהם אשקלון, שדרות ועוטף עזה. 

מעריב אונליין

שני פצועים במצב קשה ואנוש מ מפיצוץ תחמושת בנהריה

שקד שדה

תחת מטח של אש כבדה: מתחילת המערכה טיפלו לוחמי האש ב-278 אירועים

מתחילת המערכה טיפלו לוחמי האש ב-278 אירועים כתוצאה מנפילת רקטות ובכלל זה חילוץ לכודים מזירות הרס, וכיבוי שריפות בשטחים פתוחים ואורבניים. מרבית האירועים- 199 טופלו בגזרת מחוז דרום תחת מטח של אש כבדה.

אלון חכמון

מספר פצצות מרגמה שוגרו לעבר הר דב; צהל תקף בתגובה בלבנון

שקד שדה

אזעקת צבע אדום בקיבוץ נירים

מעריב אונליין

פגישה התקיימה בין נציגי משפחות החטופים והנעדרים לבין נציגי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום

אמש התקיימה פגישה בין נציגי משפחות החטופים והנעדרים לבין נציגי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, בה נמסר לנציגי המשפחות כי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום יצר קשר עם ארגון הטרור חמאס ועם נציגי ממשלת ישראל לגבי הגישה לכל החטופים והשבויים.

קודם לכן, ביום שלישי האחרון, 10.10.23, ביקרה ראשת משלחת הצלב האדום את צוותי מד"א בבאר שבע, שדרות ואופקים. ראשת המשלחת נפגשה ושוחחה עם משפחות הקורבנות וביקרה באזורים שנפגעו. היא חיזקה את צוותי מד"א על הטיפול המסור, המקצועי והאמיץ בקורבנות. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ערוך לסייע למד"א ולרשויות בישראל במאמצים ההומניטריים ככל שיידרש.

מתן וסרמן

56 מבוקשים, מתוכם 25 פעילי חמאס, נעצרו ביו"ש ובמרחב הבקעה והעמקים

במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב״כ ומג"ב פעלו במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור, ועצרו 56 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה רבים. 25 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס, בהם שני בכירים מהעיר שכם: עדנאן עצפור, בן 59, תושב שכם, פעיל חמאס בדרג ההנהגה ואחמד עואד, בן 49, תושב שכם, פעיל חמאס שמעורב בפעילות הסתה.

בנוסף, במעצר שבוצע בכפר ג'פתליק נתפסו אמצעי לחימה רבים, ביניהם שני אקדחים, שני נשקי M16, ציוד צבאי ותחמושת. במהלך הפרת סדר במרחב הכפר קליל שבחטיבת שומרון כוח תפס חשוד עם אקדח. בכפר עזון שבמרחב חטיבת אפרים כוחות הנדסה השמידו מעבדת מטענים ששימשה לייצור ואחסון מטענים וחומרי נפץ נוספים של פעילי חמאס. במהלך היציאה של הכוחות מהכפר יודו לעברם אבנים והכוח הגיב בירי חי לאוויר.

טל לב רם
הביקור המרגש של המפכ"ל ואמו (צילום: דוברות המשטרה)

המפגש המרגש של המפכ"ל ואמו

מפגש מרגש נרשם אמש כאשר אימו של מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, תקווה שבתאי, יצאה לראשונה מאז החלה המלחמה מעיר מגוריה אשקלון שנמצאת תחת התקפת טילים מידי יום. האם יצאה אמש להתארח בבית בנה. ביתה נפגע מרסיסים וגם ביתה של האחיינית שלה המפכ"ל שהגיעה אף היא להתארח אחרי המטחים הכבדים אמש לאשקלון. 

אלון חכמון

צה"ל: חיסלנו את מפקד הכוח בחמאס שהוביל את אחת ממתקפות הטרור על יישובי העוטף

צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את אחת ממתקפות הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה. כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון. בשנת 2005 עלי נעצר בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט.
 

ארנולד נטייב

בהמשך להפעלת התרעה בגרנות הגליל: מדובר בזיהוי שווא

בהמשך להפעלת התרעה בגרנות הגליל: מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בזיהוי שווא.

שקד שדה

התרעה על חדירת כלי טיס בגליל

התרעה הופעלה על חדירת כלי טיס ביישוב גורנות הגליל שבגליל המערבי.

שקד שדה

ארבעה בני אדם נפצעו מפגיעת פצמ"ר בנירים, אחד מהם באורח אנוש

ארבעה בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, מפגיעת פצמ"ר ביישוב נירים שבמועצה האזורית אשכול. פצוע אחד באורח אנוש, פצוע באורח קשה ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני. כולם פונו לקבלת טיפול בביה"ח סורוקה.

אלון חכמון

אזעקות נשמעות בגוש דן ובדרום הארץ

אזעקות נשמעות בגוש דן ובדרום הארץ.

מעריב אונליין

דובר צה"ל: "חמאס משתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי"

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, דיבר בהצהרה שנתן הבוקר ואמר, בין היתר: "צה״ל ושב״כ חיסלו בכיר בכוח האוויר בעזה שהיה מעורב בתקיפה הרצחנית בשבת. חמאס משתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי, בגלל זה הוא לחוץ מהקריאה לאוכלוסייה לפנות את האזור. הם מבינים שחמאס משתמש בהם כדי להגן על נכסיו. מי שלא מתפנה מסכן את חייו ומשפחתו. אנחנו מכינים את הכוחות לשלבים הבאים. המטרה היא הבסת ארגון חמאס, הארגון הזה לא ישלוט בעזה צבאית ומדינית.

על יו״ש: "האחריות על סיכול הטרור היא של צה״ל בלבד, מבקשים שלא תפריעו לנו".

טל לב רם

ארבע נפילות זוהו במטח האחרון לשדרות, ללא נפגעים

ארבע נפילות זוהו במטח האחרון לעבר שדרות, כאשר אחת בשטח פתוח, אחת על פסי הרכבת, אחת על גג ישיבת ההסדר ואחת פגעה ישירות במוסד חינוכי. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק. 

אלון חכמון

אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות ויישובי עוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות ויישובי עוטף עזה.

מעריב אונליין

למרות ניסיונות הבלימה של חמאס: בצה"ל זיהו מגמת התפנות של תושבי עזה דרומה

במהלך היממות האחרונות קרא צה״ל לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לאור הפעילות הצבאית המתקיימת באזור, כתגובה לפעולות הטרור של החמאס. הקריאה הופצה במגוון אמצעים שונים, על מנת לנסות ולמזער את הפגיעה בבלתי מעורבים. מחבלי ארגון הטרור חמאס מסתתרים במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים בלתי מעורבים. צה״ל זיהה מגמה של התפנות תושבים דרומה, זאת על אף ניסיונותיו של ארגון הטרור חמאס למנוע את פינויים, במטרה להשתמש בהם כמגן אנושי. 

טל לב רם

כוחות צה"ל סיכלו חוליית מחבלים פלסטינית שניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון

תצפיות צה"ל זיהו לפני זמן קצר חוליית מחבלים פלסטינים אשר פעלו בהכוונת חיזבאללה וניסו לחדור לשטח ישראל מלבנון. כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים.
 

שקד שדה

שני בכירי חמאס נעצרו בשכם

שני בכירי חמאס נעצרו בשכם. מעל 30 מבוקשים נוספים נתפסו. 

שני בתי עסק נוספים שהתעסקו בהסתה ברשתות, בהמשך לפיצרייה בחווארה, נאטמו הלילה. מעבדת מטענים בעזון שבחטיבת אפרים פוצצה על ידי כוחות הנדסה ויהלום.

טל לב רם

ראש המערך האווירי בעזה חוסל על ידי כוחות הצבא

מטוסי קרב של צה"ל תקפו בגל תקיפות נרחב עשרות מטרות צבאיות ופעילי נחבה של ארגון הטרור חמאס, שהיו בשטחי היערכות ברחבי הרצועה. כוחות הנח'בה היו הכוחות העיקריים שחדרו ליישובי העוטף ביום שבת האחרון.

כמו כן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חמאס, ממנה נוהלה הפעילות האווירית של הארגון. במהלך התקיפה חוסל מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה שלקח חלק גדול והכווין מחבלים במתקפה הרצחנית ביום שבת.

מעריב אונליין

דובר צה"ל: חיזבאללה שלח מל"טים לשטח ישראל

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, אמר בתדרוך כי במהלך הלילה חיזבאאלה ירה טיל נ"ט לעבר כוחות צה"ל, ולאחר מכן הארגון שלח מל"טים לתוך ישראל, ובנוסף ירה טיל קרקע-אוויר נגד כלי טיס ישראלי. כל הניסיונות סוכלו בהצלחה על ידי הצבא, אך דובר צה"ל הוסיף כי המתיחות בגבול הצפוני נשארת מוגברת.
 

מעריב אונליין

צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון בתגובה לחדירת כלי טיס בלתי מזוהים

צה״ל תקף מטרת חיזבאללה בדרום לבנון בתגובה לחדירת כלים בלתי מזוהים שיורטו ולירי שבוצע לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. השיגור לעבר כלי הטיס יורט.
 

מעריב אונליין

צה"ל: עצם בלתי מזוהה יורט סמוך לשפרעם

שקד שדה

חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל: אזעקות הופעלו בשפרעם ואעבלין

שקד שדה

צה"ל: שתי מטרות בלתי מזוהות יורטו מעל העיר חיפה

שקד שדה
פגיעת רקטה בשדרות צילום: דוברות עיריית שדרות

אזעקה בשדרות: ארבעה נפילות ברחבי העיר, לא דווח על נפגעים

ארנולד נטייב

משרד הבריאות: מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים 3,484 פצועים

משרד הבריאות עדכ על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום שישי, 13.10.23, בשעה 15:30. מהם, 99 מוגדרים במצב קשה, 193 בינוני ו-102 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3,484 פצועים, מהם: 30 אנוש, 324 קשה, 615 בינוני, 2,118 קל, 175 חרדה ו-222 בהערכה רפואית.

סתיו נמר

מטח כבד לאזור תל אביב והמרכז, אזעקות גם באשדוד

אלון חכמון
בנימין נתניהו צילום: צילום מסך לע"מ

נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "אויבנו התחילו לשלם את המחיר - זו רק ההתחלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שישי) הצהרה לתקשורת. בדבריו, ראש הממשלה התייחס למצב הביטחוני בארץ, למלחמה עם ארגון החמאס ולאיומים על ישראל. 

"אויבנו רק התחילו לשלם את המחיר, זו רק ההתחלה", קרא ראש הממשלה. "אנחנו מגייסים תמיכה בינלאומית, יש לנו עוד ועוד תחמושת שמגיעה ארצה. זה יקח זמן, אבל נסיים את המלחמה חזקים מאי פעם".

מתן וסרמן

מטחים ללא הפסקה: אזעקות נשמעו באשדוד והסביבה

ארנולד נטייב אלון חכמון

צה"ל מבצע תקיפה נרחבת של מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה

טל לב רם

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

ארנולד נטייב

צבע אדום ברמלה ובשפלה

צבע אדום ברמלה ובשפלה.

מעריב אונליין

ארצות הברית: "ישראל לא התייעצה איתנו לגבי פינוי צפון רצועת עזה"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, התייחס למצב הביטחוני בישראל וציין כי "ישראל לא התייעצה איתנו (ארצות הברית) לפני שקראה לאוכלוסייה הפלסטינית להתפנות מצפון רצועת עזה. אנחנו מודאגים מכל אובדן נוסף של חיי חפים מפשע. אנחנו רוצים לוודא שפלסטינים חפים מפשע שרובם לא שותפים לאידיאולוגיה של חמאס יכולים לעזוב את האזור. אנחנו עובדים עם מצרים וישראל על מעבר בטוח מחוץ לעזה".

רויטרס

ראשוני: כלי טיס מאוייש מרחוק של צה"ל תוקף כעת מטרות של חיזבאללה בלבנון

ראשוני: כלי טיס מאוייש מרחוק של צה"ל תוקף כעת מטרות של חיזבאללה בלבנון.

שקד שדה
חיילי צה"ל על גבול עזה צילום: יוסי זמיר פלאש 90

צה"ל מודה: כוחותינו ערכו פשיטות בעזה במטרה לאיתור חטופים

מבצע חרבות ברזל נמשך: צה"ל עדכן כי במהלך היממה האחרונה ביצעו כוחות צה"ל פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה. עוד הבהירו בצה"ל כי בפעולות אלו נעשה גם מאמץ לאיתור נעדרים. 

לדברי דובר צה"ל, כוחות חי"ר ושריון סרקו ואספו במרחב אחר ממצאים אשר עשויים לסייע במאמץ איתור הנעדרים וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח, ביניהן חולייה של ארגון הטרור חמאס שירתה ירי נ"ט לעבר שטח ישראל.

טל לב רם

זוהתה מטרה בלתי מזוהה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל

דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, זוהתה מטרה בלתי מזוהה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל, אותה לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה.

אלון חכמון שקד שדה

צה"ל ביצע פשיטות בעזה במטרה לאיתור החטופים

במהלך היממה האחרונה ביצעו כוחות צה"ל פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה. בפעולות אלו נעשה גם מאמץ לאיתור נעדרים. 

כוחות חי"ר ושריון סרקו ואספו במרחב אחר ממצאים אשר עשויים לסייע במאמץ איתור הנעדרים וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח, ביניהן חולייה של ארגון הטרור חמאס שירתה ירי נ"ט לעבר שטח ישראל.

ארנולד נטייב

חיזבאללה לקח אחריות על הירי לגליל העליון

חיזבאללה לקח אחריות על הירי לגליל העליון.

שקד שדה

מפקד פיקוד העורף ביקר בעוטף עזה וביישובי הדרום: ״החוסן שלכם נותן את הכוח לצה״ל לנצח״

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא קיים בימים האחרונים ביקורים בעוטף עזה וביישובי הדרום. במהלך הביקורים קיים האלוף שיח עם ראשי הרשויות והמועצות המקומיות, הציג בפניהם את הנחיות פיקוד העורף בחירום והדגיש את החשיבות שבשמירה עליהן.  כמו כן, הוצגו בפניו הפעולות השונות שעושות הרשויות על מנת לתמוך ולסייע לתושבי הדרום. בנוסף, ביקר מפקד הפיקוד בקיבוץ בארי, וקיים שיח נרחב עם מנהל המשק של קיבוץ בארי ומנהל בית הדפוס בבארי על רציפות התפקוד בהמשך ושיקום האיזור.

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: ״אני מתרשם כי הרשויות והמועצות המקומיות פועלות כל העת למען התושבים ברגישות ובאופן מעורר הערכה. פיקוד העורף ימשיך לעבוד כתף אל כתף עם הרשויות, ילווה ויסייע בהגברת החוסן והשמירה על רציפות התפקוד במהלך הלחימה.
אני רוצה לציין את כיתות הכוננות אשר התנהלו בצורה הירואית, נלחמו והגנו על התושבים. הגבורה והכוח שאתם מעניקים לנו בעזרת ההירתמות והרוח, לצד העוצמה שלנו כצבא, הם המרכיבים שיובילו אותנו לניצחון. המשיכו לעודד את התושבים לשמור על הנחיות פיקוד העורף - הן מצילות חיים".

ארנולד נטייב

צבע אדום במשגב עם

צבע אדום במשגב עם.

שקד שדה

נשלל החשד לחדירת מחבלים בחניתה

נשלל החשד לחדירת מחבלים בחניתה, ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה.

שקד שדה

צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי בתגובה לירי מכיוון לבנון

לפני זמן קצר זוהה ירי מנשק קל משטח לבנון לעבר שטח ישראל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים כעת בירי ארטילרי לעבר מקור הירי ובירי טנקים.

שקד שדה טל לב רם

תושבי מטולה התבקשו להיכנס למרחבים המוגנים

תושבי מטולה התבקשו להיכנס למרחבים המוגנים.

שקד שדה

חשד לירי במשגב עם, צה"ל מגיב בירי ארטילרי

חשד לירי במשגב עם, צה"ל מגיב בירי ארטילרי.

שקד שדה
הרצי הלוי בשיחה עם יחידות אגף המודיעין בדרום. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל בשיחה עם אנשי מודיעין: "נמשיך לפגוע פגיעה קשה באויב"

הרמטכ"ל בשיחה עם אנשי יחידות אגף המודיעין בדרום: ״אנחנו סומכים עליכם, נמשיך לפגוע פגיעה קשה באויב״.

טל לב רם

נפילה ברחובות: אישה כבת 30 נפצעה בינוני כתוצאה מרסיסים

המשך לנפילה בגזרת רחובות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח קפלן אישה כבת 30 במצב בינוני כתוצאה מרסיסים.

סתיו נמר

ערוץ אל ג'זירה טוען לחילופי אש בין כוחותינו לחשודים שמנסים לחדור לשטח ישראל מדרום לבנון

ערוץ אל ג'זירה טוען לחילופי אש בין כוחותינו לחשודים שמנסים לחדור לשטח ישראל מדרום לבנון.

שקד שדה

צבע אדום בתל אביב וגוש דן

צבע אדום בתל אביב וגוש דן.

אלון חכמון

לפני זמן קצר אירע פיצוץ בגדר הגבול בחניתה. נגרם נזק קל לחומה. חשד לחדירת מחבלים

דובר צה"ל: לפני זמן קצר אירע פיצוץ בגדר הגבול בחניתה. נגרם נזק קל לחומה. בתגובה, כוחות צה"ל מגיבים כעת בירי ארטילרי לעבר שטח לבנון. בהמשך, הופעלה התרעה על חדירת מחבלים ליישוב. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב.

שקד שדה

חשד לחדירת מחבלים בקיבוץ חניתה שבצפון

חשד לחדירת מחבלים בקיבוץ חניתה שבצפון. תושבי חניתה, אדמית, ראש הנקרה, ערמאשה התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים.

שקד שדה

הוסר החשש הבטחוני באזור חבל שלום והחלוציות

הוסר החשש הבטחוני באזור חבל שלום והחלוציות.

ארנולד נטייב

חשד לחדירת כלי טיס עוין באשכול

תושבי חבל שלום והחלוציות מונחים להיכנס למרחבים מוגנים במיידי עקב חשש לכלי טיס עוין.

ארנולד נטייב

דובר צה"ל: זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר אזור צפון הארץ שיורט בהצלחה

דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר אזור צפון הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את השיגור.

טל לב רם

אזעקות בצפת וביישובים נוספים בצפון

אזעקות בצפת וביישובים נוספים בצפון. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לירי.

שקד שדה שחר ברדיצ'בסקי

דיווח: ביידן ייפגש בזום עם משפחות חטופים עם אזרחות אמריקאית

דיווח ברשת CBS: הנשיא ביידן ייפגש בזום עם משפחות חטופים עם אזרחות אמריקאית.

שחר ברדיצ'בסקי

משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים

משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום ו, 13.10.23, בשעה 10:00, מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל.

סתיו נמר

אוסטין בהצהרה לצד גלנט: ארה"ב תבטיח שלישראל יש כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה

שר ההגנה האמריקאי אוסטין בהצהרה לצד גלנט: "ארה"ב תבטיח שלישראל יש כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה".

אנה ברסקי
גלנט ואוסטין צילום: צילום מסך שגרירות ארה"ב

גלנט בהצהרה לצד אוסטין: "שיתוף הפעולה עם ארצות הברית מבטיח חופש פעולה"

שר הביטחון גלנט בהצהרה לצד מקבילו האמריקאי לויד אוסטין: "אדוני שר ההגנה הראית לנו מה זה להיות בן ברית, חבר, אח. שיתוף הפעולה עם ארצות הברית מבטיח חופש פעולה. רוצה להזכיר לכולם: חמאס הוא הדאעש של עזה. ארגון שקשור לטהרן. אי אפשר לתת לעולם לשכוח את ההתקפות הברוטליות שחמאס ביצע נגד אזרחים ומשפחות ישראליות".

אנה ברסקי

צה"ל הוציא צו שטח צבאי סגור במרחב הסמוך ליישוב מטולה

צה"ל הוציא צו שטח צבאי סגור במרחב הסמוך ליישוב מטולה. הצו הופעל בעקבות התקהלות והפרות סדר המתקיימות במרחב הגבול באזור מטולה.

טל לב רם

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

אלון חכמון

דובר צה"ל התראיין באל ג'זירה וקרא לתושבי עזה להתפנות לכיוון דרום ואדי עזה

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, התראיין לפני מספר דקות בערוץ אלג׳זירה. במהלך הראיון הפציר בתושבי העיר עזה לפנות את האזור ולצאת לכיוון דרום ואדי עזה. לדבריו, חמאס ניצל את השטח ואת האתרים הרגישים כמו בתי חולים ומבנים של האו״ם וחפר מנהרות תחתיהם כדי להפעיל אתרי פיקוד ושליטה, ולכן על מנת לשמור על ביטחונם ולמנוע מחמאס לנצל אותם כמגנים אנושיים, עליהם לפנות את השטח שכן מדובר באזור מלחמה. 

בתשובה לשאלת המראיינת על המצב הקשה בעזה, אמר דובר צה״ל כי תושבי עזה צריכים לשאול את השאלה הזו את מוחמד דף וחאלד משעל ושאר מנהיגי חמאס. דו״ץ שב והדגיש כי חמאס הוא דאע״ש וכי מעשי הטבח שבוצעו בעוטף עזה מנוגדים לאסלאם.

טל לב רם

15 גופות של אזרחים ישראלים אותרו בקיבוץ בארי

כוחות צה"ל איתרו בבארי 30 גופות, לאחר בדיקות 15 מהם של אזרחים והשאר של מחבלים. צוות של זק"א הוזעק למקום לטפל בגופות האזרחים.

אלון חכמון

חוסל מחבל שניסה לחדור לשטח ישראל בזיקים

חוסל מחבל שניסה לחדור לשטח ישראל בזיקים.

ארנולד נטייב

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה.

אלון חכמון

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעוטף

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעוטף.

מעריב אונליין
פגיעה ישירה בשדרות צילום: עיריית שדרות

שתי נפילות בשדרות - אחת מהן פגעה ישירות בבית. אין דיווח על נפגעים בגוף

שתי נפילות בשדרות - אחת מהן פגעה ישירות בבית. אין דיווח על נפגעים בגוף.

ארנולד נטייב

חשד לחדירה בזיקים: בוצע ירי לעבר דמות חשודה

ראשוני: כוחות מיוחדים הוקפצו לאזור תעשייה דרומית לאשקלון. בוצע ירי לעבר דמות חשודה. 

ארנולד נטייב

ירי נוסף לעבר אשקלון

מעריב אונליין

צבע אדום באזור השפלה

מעריב אונליין

צבע אדום בשפלה

צבע אדום בשפלה.

מעריב אונליין

צבע אדום באשקלון

מעריב אונליין
תקיפות עמדות שיגור כלי טיס עוינים (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל השמיד עשרות עמדות לשיגורי כלי טיס עוינים (כטב"מים) שנבנו על גגות בתי אזרחים ברצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו בעזרת מודיעין אווירי עשרות עמדות חירום של ארגון הטרור חמאס לשיגור כטב"מים עוינים, שנבנו בתוך ועל גגות בתיהם של תושבי רצועת עזה.

החמאס מיקמו את עמדות החירום לשיגור הכטב"מים העוינים על גגותיהם ובתוך בתיהם של אזרחים ברצועת עזה. כלי טיס של חיל האוויר השמידו עשרות עמדות.

טל לב רם
מחזור גיוס נובמבר 2023 צילום: דובר צה"ל

לאור המצב הבטחוני: מחזור גיוס נובמבר יידחה | התאריכים החדשים

טל לב רם

לאחר חצי יממה של שקט: אזעקות באזור אשקלון

מעריב אונליין

דובר צה"ל: "סוף השבוע הקרוב יהיה מתוח בכל הגזרות, יש בידינו שבויים רבים של חמאס"

דובר צה"ל: "קראנו לתושבי עזה להתפנות על מנת לצמצם את הפגיעה האזרחית אבל חמאס שגרוע מדעאש קורא לתושבים שלא להישמע להמלצת צה"ל ולא להתפנות. אנחנו במהלך הלילה וגם בדקות האלה ממשיכים בהתקפה משמעותית ונרחבת לאורך כל הרצועה, בכל מקום שיש בו תשתיות מבצעיות וארגוניות ומתקפות. כל מחבל שאותר נתקף ונהרג. חמאס קורס לתוך עצמו ויכולתו לשלוט מתערערת. נמשיך בתקיפה. הכוחות מתאמנים, מתגייסים, יש גיוס מילואים נרחב. המערכים מלאים, אנחנו מקשיבים לכם ואיפה שיש פערי ציוד אנחנו נמשיך למלא איפה שהם קיימים".

עוד ציין: "המוכנות של צה"ל היא בכל הזירות, גם בצפון, גם בדרום אבל גם בפיקוד מרכז. צה"ל ערוך לפעול בכל מקום. צה"ל נפגש אסטרטגית עם בת בריתנו, ועל זה נרחיב בהמשך. אנו פרוסים עם חיילים פיקוד העורף בכל רחבי ישראל, אנחנו בערנות ודריכות שיא בצפון. איך עכשיו אירוע בצפון, מוכנים גם בהתקפה ובכל מה שידרש. לפעמים מופעלות אזעקות, חלק מהם הן אזעקות שווא. אנחנו מעדיפים לא לטעות מאשר לטעות וגם הדבר הזה עובר שינוי כל הזמן. ההגנה האווירית גם כשהיא מהטובות ביותר בעולם היא לא הרמטית ולכן הציבור מתבקש להקשיב לפיקוד העורף".

מעריב אונליין
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צילום: רויטרס

דיווח: מזכ"ל חיזבאללה נסראללה נפגש עם שר החוץ האיראני בביירות

סוכנויות הידיעות
יואב גלנט ולויד אוסטין צילום: אלעד מלכה

לויד אוסטין, שר ההגנה של ארה"ב, הגיע לישראל

אנה ברסקי

בשל המלחמה: שרת התחבורה האריכה את תוקפם של רישיונות רכב ונהיגה שתוקפם פג

עקב המצב הביטחוני, שרת התחבורה האריכה את תוקפם של רישיונות רכב ונהיגה שתוקפם פג. בנוסף לכך אושרו הוראות שעה נוספות שיסייעו להתמודד עם המצב בביטחוני.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (במיל׳) מירי רגב חתמה על הוראות שעה המאריכות באופן אוטומטי את תוקפם של רישיונות רכב ונהיגה שתוקפם פג בין ה-7 באוקטובר ל-6 בנובמבר ולא ניתן לחדשם עקב המצב הביטחוני. הוראות השעה נחתמו לאחר שאושרו ע"י מנכ"ל המשרד ובמשרד המשפטים. רשימת ההוראות שאושרו: 

אנה ברסקי
תחנת רכבת ישראל. מותה של האישה נקבע במקום צילום: רויטרס

בעקבות המלחמה: הרכבת תופעל גם במהלך השבת | כל הפרטים

אנה ברסקי

צה"ל: חיל האוויר תקף הלילה 750 מטרות צבאיות ברחבי הרצועה

טל לב רם
עמנואל מקרון צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/Pool

מקרון צייץ בעברית: "החמאס הוא ארגון טרור, מתנהלת לחימה של טרוריסטים נגד אומה"

עמנואל מקרון, נשיא צרפת כתב בחשבון הטוויטר שלו בשפה העברית, וציין כי "אני מדבר בשם כולנו כשאני אומר שאנחנו שותפים לצערה של ישראל. אנחנו, הצרפתים, חווינו על בשרנו את הכאב הזה. למדנו על בשרנו שדבר אינו יכול להצדיק טרור. צרפת מגנה בחריפות הגדולה ביותר את מעשי הזוועה הללו. נאמר זאת בצורה ברורה: החמאס הוא ארגון טרור. הוא מבקש לפני הכל את השמדתו והכחדתו של עם ישראל, והוא יודע, בדרך נפשעת וצינית, למה מעשיו חושפים את אוכלוסיית עזה".

עוד הוסיף: "זו לא מלחמה בין ישראלים לפלסטינים, זו מלחמה שמנהלים טרוריסטים נגד אומה, מדינה, חברה, נגד הערכים הדמוקרטיים. הבטחנו לישראל ולאזרחיה שאנו עומדים לצידם ותומכים ללא ערעור בתגובתה הלגיטימית לפעולות טרור. לישראל יש הזכות להגן על עצמה ולחסל קבוצות טרור, כולל את החמאס, בפעולות ממוקדות, אולם תוך שמירה על אוכלוסיות אזרחיות, מפני שזו חובתן של הדמוקרטיות. אנחנו יודעים שהתשובה היחידה לטרור, היחידה האפשרית, היא לעולם תגובה חזקה וצודקת, חזקה משום שהיא צודקת".

מעריב אונליין

צה"ל קרא לתושבי עזה להתפנות דרומה

צה״ל קורא לכל תושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה. על פי ההודעה, ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת ואין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל. 

טל לב רם
גלעד ארדן צילום: REUTERS/Mike Segar

האו"ם קרא לבטל את הודעת ישראל, השגיר ארדן תקף: "חרפה, עוצם עיניים לנוכח התחמשות החמאס"

האו"ם קרא לישראל לבטל את הקריאה לפינוי צפון רצועת עזה בתוך 24 שעות. בתגובה, תקף השגריר גלעד ארדן: "תגובת האו״ם לאזהרה המוקדמת של ישראל לתושבי עזה היא חרפה. זה שנים רבות האו"ם עוצם עיניים לנוכח התחמשות החמאס והשימוש שלו באוכלוסייה ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו, וכעת, במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי חמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו"ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי החמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

טל לב רם
תקיפה ברצועת עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

במהלך הלילה: תקיפות נרחבות של חיל האוויר בעזה

חיל האוויר המשיך גם הלילה לתקוף בעוצמה רבה בעזה, זאת טרם הודעת ישראל לאו"ם, כי על כלל תושבי צפון הרצועה להתפנות מבתיהם.  

מעריב אונליין
חיסול ראש המערך האווירי בעזה צילום: דובר צה"ל
עובדות חשובות


  • מספרי חירום ומידע חשוב:

  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363

  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*


    משטרה - 100
    מגן דוד אדום -101
    מכבי אש - 102
    מוקד חברת חשמל - 103
    פיקוד העורף - 104 
    מוקד עירוני - 106\107
    מוקד זק"א - 1220
    מוקד איחוד הצלה - 1221