עדכונים חיים

נמשכת הפעילות ברצועה: חוליות מחבלים חוסלו מהאוויר; פשטו על יעדי טרור

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון יגיע היום לישראל ויביע תמיכה בסיום המלחמה ובשחרור החטופים | הצבא האמריקני תקף טילים נגד ספינות שהחות'ים תכננו לשגר בים האדום | כל העדכונים

לוחמי צה"ל בחאן יונס לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
כוחות צה"ל בח'אן יונס צילום: דובר צה"ל

ח'אן יונס: המחבלים נעו לעבר הכוחות, אותרו וחוסלו מהאוויר | צפו בתיעוד הדרמטי

כוחות גבעתי המשיכו במהלך היממות האחרונות לפעול בח'אן יונס. לוחמי החטיבה חיסלו מחבלים בהיתקלויות, בירי טנקים, ובסיוע כוחות אש ואוויר. 

לכתבה המלאה

טל לב רם
עזתים שנמלטו מבתיהם, במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה צילום: רויטרס

דורשים להחזיר את החטופים לישראל: המחאה החריגה בעזה נגד חמאס | צפו

תיעוד חריג של עזתים ברצועה פורסם היום (רביעי) ברשתות הערביות, כאשר הם מוחים נגד ארגון הטרור חמאס, ודרשו להשיב חזרה את החטופים לישראל כדי שהמלחמה תיפסק. 

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
יחיא סינוואר צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90

חטופה שחזרה מהשבי חושפת: "סינוואר הגיע ושאל מה שלומנו" | צפו

עדינה משה, שחזרה משבי החמאס ברצועת עזה, תתארח הערב (רביעי) במהדורה המרכזית בערוץ 12 ותספר על תקופתה בשבי. "סינוואר הגיע אלינו, הוא היה כל כך מאושר. הוא נופף אלינו לשלום ושאל בקלילות 'מה שלומכם?'", שיתפה בכאב.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
הפגנת המשפחות במעבר כרם שלום צילום: בשי דרשן/TPS

בדרך למצור על עזה? "סעודיה, קטאר ומצרים צריכות להיות לחוצות לא אנחנו"

"אחרי ששוחחתי עם גורמים רבים, אני מתרשם שכרגע אין בכלל שום לחץ על המתווכים לעסקה", אמר הבוקר למעריב ראש המל"ל לשעבר גיורא איילנד. "אם ייעצר הסיוע לעזה, מדינות כמו סעודיה, קטאר ומצרים יהיו הרבה יותר לחוצות, כי אותן מעניין העם הפלסטיני, וכך הן יפעילו לחץ על חמאס. כרגע אין די לחץ על הנהגת חמאס, וחבריה מרגישים בטוחים. אנחנו אלה שלחוצים להגיע לעסקת חטופים כי הזמן שלהם אוזל, וחמאס מצידו לא לחוץ בכלל".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
יחיא סינוואר צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa

עסקה בכל מחיר? אלו תנאי המתווה שיהוו תמונת ניצחון עבור סינוואר | האזינו

מתווה עסקת החטופים פורסם אתמול, במסגרתו עתידה להיות הפוגה ארוכה יותר מההפוגה בעסקה הקודמת, זאת בתמורה לשחרור יתר החיילים בשלבים. מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף (מיל') גרשון הכהן שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לאפשרות של הבשלת העסקה הנוכחית.

לכתבה המלאה

רדיו צפון 104.5FM
רכבי הצלב האדום במעבר רפיח, מבצע דלתות שמיים צילום: Atia Mohammed/Flash90

הצהרה מקוממת: בכיר בצלב האדום השווה את החטופים לאסירים ביטחוניים

מלחמת חרבות ברזל: פבריציו קרבוני, מנהל מחלקת המזרח התיכון של ועד הצלב האדום ביצע היום (רביעי) השוואה בין אסירי חמאס לבין החטופים כאשר טען, כי "ישראל וחמאס לא מאפשרים לארגונו לבקר עצורים".

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
טנק סמוך לגבול עם עזה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

חיל האוויר וחטיבת הצנחנים חיסלו מספר רב של מחבלים ברחבי הרצועה

כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהתקפה במרחב מחנה חאן יונס, מגבירים את הלחץ על ארגון הטרור חמאס ומחסלים חוליות מחבלים רבות באמצעות ירי צלפים, טנקים ובתקיפות אוויריות. חיל האוויר מסייע לכוחות המתמרנים בתקיפות לסיכול איומים על הכוחות בזמן אמת ובסגירות מעגל מהירות להשמדת תשתיות טרור.

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו ביצעו פשיטות על יעדי טרור בלב המחנה ונתקלו במחבלים רבים, ביניהם חוליות מחבלים שנערכו לבצע ירי נ״ט על הכוחות וחוסלו. כלי טיס של חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים עם נשק וחוליית מחבלים נוספת שנצפתה מסתתרת מכוחותינו, בהכוונת מכלול האש של חטיבת גבעתי.

טל לב רם
חסן נסראללה צילום: REUTERS/Aziz Taher

"הנתיב של נסראללה": מלחמה בלבנון תוביל לסיום המערכה בעזה?

על רקע האסון הכבד בעזה וההתחממות בגבול הצפון שכלל ירי למירון, אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל ומפקד אוגדת עזה, התראיין היום (רביעי) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. באשר למלחמה ברצועה, השיב: "הלחימה כעת במרכז הכובד העיקרי לחמאס - כל מהלך אחריו הוא פחות. אם לא תנצל את השיא, אתה תחמיץ חלון הזדמנות. אם רה"מ לא רוצה לקבל החלטה - הוא ממסמס בידיו את הישגי הלחימה שקבע".

לכתבה המלאה

103FM
רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים צילום: צילום מסך: טוויטר

"הדלפות מטעם המתווכים": מי מרוויח מהפצת תנאי עסקת חטופים? | האזינו

מלחמת חרבות ברזל: סא"ל (מיל') אלון אביתר, פרשן לענייני ערבים ומומחה לזירה הפלסטינית, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103FM על הדיווחים הסותרים בנושא.

לכתבה המלאה

103FM
עצרת למען החטופים צילום: אבשלום ששוני

הפסקת אש של חודש והגליה מעזה של סינוואר ודף | המגעים לעסקה חדשה

המגעים להסכם עם חמאס: סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי על רקע המאמצים הקדחתניים של ארה"ב, מצרים וקטאר להביא להפסקת אש ברצועה, הן ישראל והן חמאס הסכימו על העקרונות הכלליים של עסקה לשחרור החטופים בעזה בתמורה לשחרור מחבלים פלסטינים, וזאת לאורך הפסקת האש במלחמה שתימשך כחודש. יחד עם זאת, גורמים המעורים בפרטים מסרו כי ישנם חילוקי דעות בין הצדדים, בנוגע להמשך הלחימה לאחר שהעסקה תצא לפועל. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל צריך להיזהר משאננות מסוכנת - ואלו ההישגים בח'אן יונס

האסון הקשה שלשום, שבו נפלו 21 לוחמי המילואים בפאתים המזרחיים של מחנה אל־מועז׳י - 600 מטרים בלבד מהגדר מול קיבוץ כיסופים - מחייב את צה״ל להפקת לקחים מהירה. חמאס מחפש את נקודות התורפה. באירוע הקשה באל־בוריג׳ לפני כשבועיים, ירי פגז טנק שלנו גרם באופן נדיר לפיצוץ של חומרי הנפץ, בשעה שלוחמי ההנדסה נערכו לפיצוץ מנהרה שבה היה מפעל לייצור רקטות. ואילו האסון שלשום החל בירי נ״ט של מחבלים לעבר הבית שבו היו לוחמי גדוד המילואים, שמשימתם הייתה לאבטח את כוחות ההנדסה.

בתנאי השטח הכפרי והפתוח, אבטחת הכוח נעשתה מאותם מבנים שהוכנו לפיצוץ ובהם היו המוקשים, ששורשרו אחד לשני, גם בין שני המבנים עצמם, שקרסו יחד. זאת לאחר שחוליית מחבלים הצליחה להתקרב למטע הסמוך וממרחק של עשרות מטרים בלבד ביצעה האת ירי הנ״ט הקטלני. לוחמי ההנדסה היו בשלב מתקדם מאוד, לקראת סיום ההכנות המקדימות לפיצוץ יזום של 20 מוקשים – עשרה בכל אחד מהמבנים. הפיצוץ היזום היה אמור להשמיד את שני המבנים יחד.

טל לב רם