עדכונים חיים

בלבנון לא עוצרים: מטח מאסיבי ליישובים בגבול הצפון

מתחילת היום נשמעו 7 אזעקות באזור יישובי קו העימות, מטולה וקריית שמונה, לא דווח על נפגעים בגוף | עקב השיגורים בוצעו מספר יירוטים | עדכונים שוטפים

תקיפת צה"ל בלבנון תקיפת צה"ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בחאן יונס צילום: רשתות ערביות

צה"ל מבצע תקיפות רציפות בדרום הרצועה; נמשך הירי לגבול הצפון

מעריב אונליין
שר הביטחון יואב גלנט בחרמון צילום: שחר יורמן

נאומו של גלנט תחת מבחן? יו"ר מושב בצפון: "אין לי אמון מלא בממשלה״

איתן דוידי, יו״ר מושב מרגליות במבואות החרמון, פרש את משנתו על דברי שר הביטחון יואב גלנט, אשר סייר בחטיבת החרמון. "אין לי אמון מלא בממשלה ובשרים - אבל כל שנותר הוא לקוות״, אמר דוידי - לכתבה המלאה

שקד שדה
יחיא סינוואר צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90

"סינוואר והנייה רואים את הדברים אחרת": ההצעה של המתווכות מפלגת את חמאס

שלום בן חנן, ראש אגף לשעבר בשב"כ, שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל והתייחס למחלוקת בין בכירי חמאס באשר לעסקת החטופים המתגבשת: "איני יודע אם אלו טריקים אבל ברור שיש מתח ופער" - לכתבה המלאה.

103FM
לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ארבעה חודשים לתוך הלחימה - לאן הולכת אסטרטגיית היציאה של ישראל?

אלוף במיל' עמוס גלעד מתייחס בשיחה עם "מעריב" לעסקת החטופים המתגבשת, לתוכניות ל"יום שאחרי" ולאיום מצד איראן: "הם לא רוצים להגיע לעימות ישיר עם ארה"ב וישראל, אך הם כן חושבים אסטרטגית וקוצרים פירות" - לכתבה המלאה.

מתן וסרמן
משאיות מכניסות אספקה ממצרים לרצועת עזה דרך מעבר רפיח צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

כיבוש רפיח וגדיעת האספקה: אלו הם נקודות התורפה של חמאס

עסקת החטופים המתגבשת מביאה לדיונים סוערים של בעד ונגד על רקע השמועות או ההערכות כי העסקה תביא להפוגה ארוכה בלחימה ולשחרור אסירים רבים. בנוגע לחשש הראשון ראשי מערכת הביטחון טוענים בביטחון שכל הפוגה, ארוכה ככל שתהיה, לא תמנע את חידוש המלחמה. צה״ל הוא צבא חזק ומיומן ויוכל לחדש את הלחימה בכל רגע נתון. החשש מהשלכות שחרור האסירים מורכב הרבה יותר ולכן בולט היעדרו של דיון עומק על ההשלכות האסטרטגיות של המהלך.  בין הטענות של מצדדי ״הכול תמורת הכול״ לבין המתנגדים לכל עסקה כדאי לבחון את ההשלכות האפשריות לפני גיבוש עמדה המשקללת את כלל האתגרים למדינת ישראל, לרבות הרצון העז  לשחרור כל החטופים.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין ז"ל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) שמעון יהושע אסולין נפל בקרב בעזה

רס״ל (מיל׳) שמעון יהושע אסולין, בן 24, מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924, חטיבת הראל (10), נפל בקרב בדרום רצועת עזה - לכתבה המלאה.

אלון חכמון
נושאת מטוסים בדרך למתקפה בתימן צילום: רויטרס

ארה"ב ביצעה בתימן סדרת תקיפות נגד מטרות הקשורות לאיראן

ארצות הברית ביצעה סדרה של תקיפות נגד מטרות הקשורות לאיראן בתימן, כך אמרו לרויטרס שני גורמים אמריקנים. מעל 35 פשיטות אמריקאיות-בריטיות בוצעו על הבירה צנעא ומספר מחוזות נוספים. שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אמר: "תקפנו 13 יעדים שקשורים לחות'ים" - לכתבה המלאה.

סוכנויות הידיעות

רכב נפגע מנ״ט באבן מנחם שבגליל המערבי

שקד שדה