עדכונים חיים

מטח חריג לעבר הצפון: כ-30 רקטות שוגרו מדרום לבנון

רוב השיגורים נפלו בשטח פתוח, לא דווח על נפגעים בגוף | קודם לכן, לפחות חמישה שיגורים שוגרו לעבר הר מירון | מפקד פיקוד צפון: "לא מורידים את הרגל מהגז"

ירי רקטי לעבר ישראל ירי רקטי לעבר ישראל (צילום: REUTERS/ Amir Cohen)

ביידן על הפעילות בעזה: "התגובה של ישראל מוגזמת"

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן מתח ביקורת חריפה על ישראל ואמר כי הוא "דוחף נמרצות להשגת הפסקת אש מתמשכת ברצועת עזה". עוד הוסיף כי "הפעלתי לחצים כבדים להעברת סיוע הומניטארי דרך מצרים".

לידיעה המלאה >> 

סוכנויות הידיעות

בצה״ל מאשרים: כ-30 שיגורים נורו לעבר הגליל העליון ונפלו בשטח פתוח, ללא נפגעים

שקד שדה

אזעקות הופעלו בגליל העליון; דיווח: לפחות 30 טילים שוגרו מדרום לבנון

מעריב אונליין

רבבות היו במירון בזמן הירי של חיזבאללה: "אין לאן לברוח, לא דאגו שיהיו מקלטים"

לפחות חמישה שיגורים זוהו לעבר הר מירון ובסיס יחידת הבקרה הצפונית. בו בעת, היו רבבות שהתפללו בקבר של שמעון בר יוחאי לרגל ראש חודש אדר: "היה בומים ואנשים נבהלו" - לכתבה המלאה

שקד שדה

גלנט ברמז לסינוואר? "לוחמי צה"ל בדרך למקומות הרגישים ביותר"

שר הביטחון יואב גלנט הציג ביחידת האמש״ט (איסוף מסמכים ושלל טכני) של אגף המודיעין מעטפות כסף שנשלחו מאיראן ליחיא סינוואר: ״מהחומרים שתפסנו בעזה אנו מבינים כי סינוואר דואג קודם כל לעצמו".

גלנט ביחידת האמש״ט של אגף המודיעין (צילום :דובר צה"ל)
אנה ברסקי
אורי גורדין צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד צפון: "לא מורידים את הרגל מהגז"

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ללוחמי חטיבה 188 במהלך ביקור באימון לקראת לחימה בצפון: ״אתם מצטרפים בימים אלו למשימת ההגנה וההתקפה בגבול הצפון. אנחנו אחרי ארבעה חודשי לחימה ואנחנו לא מורידים את הרגל מהגז. אני רואה מולי לוחמים מיומנים ונחושים, שהביאו להישגים מרשימים בשדה הקרב בעזה. עכשיו אנחנו נערכים לתרגם את הניסיון והיכולות שלכם, במידת הצורך, לשדה קרב אחר, כאן בצפון. אין תחליף לניסיון המבצעי שצברתם בחודשים האחרונים, הוא מכפיל כוח משמעותי״.
 

שקד שדה

דיווח בסעודיה: חוסל עבאס אל-דבס, מפקד מחוז בחיזבאללה שעבד עם משמרות המפכה

סוכנויות הידיעות
סיכול ממוקד בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

הסיכול הממוקד בדרום לבנון: לפחות שני פעילי חיזבאללה חוסלו | דיווח

מעריב אונליין

דיווח בלבנון: רכב ובו שני אנשים הותקף מהאוויר בדרום לבנון

כל טיס תקף רכב בעיירה נביטה בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

מעריב אונליין

הותר לפרסום: נגד צה״ל נפצע קשה מפגיעת טיל הנ"ט באזור קרית שמונה

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנה צבאי ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון, משם זוהו השיגורים לעבר מרחב קריית שמונה. 

הבוקר זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים קריית שמונה, בירנית והחרמון שבצפון הארץ. צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי. כתוצאה מהשיגורים נפצע נגד צה"ל באורח קשה ושני לוחמי מילואים נוספים נפצעו באורח קל, הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

מעריב אונליין

חיזבאללה טוען: "תקפנו את מפקדת חטיבה 769 של אוגדת הגליל בקרית שמונה"

חיזבאללה טוען: "תקפנו את מפקדת חטיבה 769 של אוגדת הגליל בקרית שמונה".

מעריב אונליין

פגיעת נ"ט במבנה בקרית שמונה

בדקות האחרונות זוהו נפילות בקריית שמונה, טיל נ"ט פגע במבנה. תושבים השוהים בעיר מתבקשים לנהוג בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולהיכנס למרחבים מוגנים. צה"ל מגיב בירי ארטילרי.

שקד שדה
יחיא סינוואר צילום: רויטרס

מדוע דרישות חמאס מוגזמות? "הם לא לחוצים כמו שאנחנו מתארים"

ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטיניים במרכז דיין באוניברסיטת תל אביב, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו בנוגע להתקדמות המלחמה. האזינו

103FM
ולדימיר פוטין צילום: Sputnik/Vyacheslav Prokofyev/Pool via REUTERS

פוטין: "רוסיה פועלת לשחרור החטופים הישראלים"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר הלילה למנהיגי הקהילה היהודית בארצו כי מוסקבה פועלת לשחרור החטופים הישראלים משבי חמאס ברצועת עזה - כך דיווחו סוכנויות הידיעות הרוסיות.

"מאז שהמצב נעשה מתוח יותר במזרח התיכון, רוסיה עושה הכול כדי לעזור לאנשים שנלקחו כבני ערובה", אמר פוטין. "כידוע, משרד החוץ שלנו פעל דרך הזרוע המדינית של חמאס, ובסך הכול היו תוצאות מסוימות", ציין - מבלי לפרט. "אני יודע ומבין שחיוני להמשיך במאמצים הללו, וזה מה שאנחנו עושים".
 

סוכנויות הידיעות
ג'ו ביידן צילום: רויטרס

לאחר חיסול בכירי חיזבאללה בעיראק: בארה"ב מאיימים - זה לא הסוף

גורם אמריקאי רשמי אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשת CNN כי התקיפה של ארצות הברית בעיראק, בה נהרגו מפקדים של מיליציית חיזבאללה המקומית, לא מסמנת את סופה של סדרת פעולות התגמול שאישר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר. לדברי אותו גורם, צפויות פעולות נוספות בתגובה למותם של שלושת החיילים האמריקאים בתקיפת הכטב"ם בירדן.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

סוכנויות הידיעות
נושאת מטוסים בדרך למתקפה בתימן צילום: רויטרס

דיווחים ברשתות הערביות: תקיפות אמריקאיות-בריטיות בתימן, פיצוצים במחוז חודיידה

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דיווחה על פיצוצים במחוז חודיידה בתימן. בנוסף, דווח על תקיפות אמריקאיות-בריטיות באזור אל-קטינאת בבאקים שבמחוז סעדה בתימן.
 

סוכנויות הידיעות
פעילות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

דיווח פלסטיני: צה"ל תקף בתי מגורים ברפיח, 11 נהרגו

מקורות פלסטיניים דיווחו הלילה כי צה"ל פועל ברפיח. לפי הדיווחים, 11 בני אדם נהרגו ומספר אזרחים עזתים נפצעו בתקיפת שני בתי מגורים.

סוכנויות הידיעות
החיסול בבגדאד צילום: רשתות ערביות

בתקשורת בעיראק הודיעו רשמית: זה בכיר גדודי חיזבאללה שחוסל בבגדד

ארה"ב לקחה אחריות אמש (רביעי) על תקיפת מל"ט בלב בירת עיראק, בגדד. עקב התקיפה, נהרגו שלושה בני אדם ובהם אבו בקיר אל-סעדי, מפקד גדודי חיזבאללה בעיראק. על פי דיווח באיראן, כל שלושת המחוסלים הם מפקדים בכירים בגדודי חיזבאללה העיראקי. ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי מדובר בתקיפה מדויקת לעבר רכב השייך למיליציות השיעיות בעיראק, כאשר שוגר יותר מטיל אחד. בסעודיה דווח כי התקיפה האווירית כוונה לאותו בכיר שחוסל אבו בקיר אל-סעדי.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

חיים איסרוביץ