עדכונים חיים

רגע האמת של הקואליציה: המליאה התכנסה לדיון על תקציב המדינה

בפתח המליאה יחל דיון משולב על שבעת החוקים שקשורים לחבילת התקציב, בהם שני חוקי תקציב המדינה לשנים 2023 ו־2024, שני חוקי הסדרים ועוד שלושה חוקים כלכליים נלווים

מליאת הכנסת מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מליאת הכנסת הוקדמה והתכנסה היום (שני) בשעה 9:00 (במקום בשעה 16:00). בפתח המליאה, יחל דיון משולב על שבעת החוקים שקשורים לחבילת התקציב: שני חוקי תקציב המדינה לשנים 2023 ו־2024, שני חוקי הסדרים ועוד שלושה חוקים כלכליים נלווים.

צפו בשידור החי:

לפי החלטת ועדת הכנסת, הדיון המשולב יימשך עד מחר בשעה 20:30, כאשר מסגרת הזמן שתינתן לחברי הכנסת בדיון תחולק באופן הבא: 80% מהזמן יוקצה לחברי סיעת האופוזיציה, ו־20% מהזמן לחברי הקואליציה.

בתום הדיון הארוך יעלו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר ועדת הכספים משה גפני לסכם ולאחר מכן יתחילו ההצבעות על שבעת החוקים, כאשר כמות ההצבעות על ההסתייגויות תוגבל בצורה משמעותית לפי סעיף 98, כפי שנהוג בכל שבוע העברת תקציב.

המטרה של הקואליציה היא לסיים את ההצבעות עד מחרתיים בצהריים. אולם, מכיוון שיום חמישי זה ערב חג השבועות, נקבעה ישיבה נוספת של המליאה ביום ראשון (28.5) בשעה 10:00 - למקרה שלא יסיימו את כל ההצבעות.

לפי החלטת הממשלה, תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ־484 מיליארד שקל, וב־2024 - על כ־513 מיליארד שקל. בתקציב אושרה תוכנית רב־שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל, שבמסגרתה יוסדרו נושאים הקשורים לשירות החובה, התעצמות והתחמשות צבא ההגנה לישראל, מודל שירות הקבע, שכר אנשי הקבע והפנסיות.

יעקב אשר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מתארים אותנו כשודדי הקופה הציבורית"

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר נשא דברים ואמר: "מתארים אותנו כשודדי הקופה הציבורית, את התקציבים כמסע ביזה ואת הדמויות שלנו הפכו לקריקטורות שה'דר-שטירמר' היה גאה בהן. הבעיה של אלה שצועקים - שהם כבר מזמן לא יודעים על מה הם צועקים. גרונם ניחר מסיסמאות ונתונים אין. מטעמים של רצון טוב החלטתי לעשות בשבילם את העבודה ובכדי להקל עליהם אספתי את רשימת הביזה המלאה לתועלת המעוניינים.

מתן וסרמן
בנימין נתניהו צילום: מארק ישראל סלם

משבר תקציב המדינה ייפתר? הושג ההסכם עם אגודת ישראל

הקואליציה נכנסת ליישורת האחרונה לקראת אישור תקציב המדינה, ומשבר תקציבי אחד עם עוצמה יהודית טרם הגיע לפתרונו. עם זאת, המשבר עם אגודת ישראל נפתר

נתניהו במרוץ נגד השעון לפתרון משבר התקציב: הקואליציה נכנסת ליישורת האחרונה לקראת אישור תקציב המדינה, אולם עדיין קיים משבר עם עוצמה יהודית שטרם הגיעו לפתרונם. עם זאת, המשבר שהיה עם אגודת ישראל נפתר.

ממשלת ישראל נגד בן גביר: יקבל רק כשליש מהתקציב שהובטח
נתניהו בישיבת הממשלה: "התקציב יעבור למרות תעמולת הכזב"
המשבר בממשלה נמשך והתקציב בסכנה: האולטימטום של השר גולדקנופף

אנה ברסקי מתן וסרמן

אגודת ישראל: למרות וההבנות - עדיין אין הסכמות בסוגיית הכספים

באגודת ישראל עדכנו כי על אף הדינמיקה החיובית והבנות מסוימות, אין עדיין הסכמות בסוגיית הכספים שהם דורשים לקבל במסגרת התקציב. סיעת יהדות התורה תתכנס לישיבה בשעה 11:00, בה ידונו בנושא ויקבלו החלטות אופרטיביות.
 

אנה ברסקי
נועה קירל, משה גפני צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל פלאש 90

"הייתי תורם לה בגדים": ח"כ משה גפני עוקץ את נועה קירל

חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים משה גפני הציג בפתח המליאה בכנסת את תקציב המדינה. הוא נשא דברים והגיב על הביקורות שהושמעו נגד העברת הכספים לחרדים, ובין היתר, במהלך דבריו, גם תקף את הזמרת נועה קירל

יו״ר ועדת הכספים, משה גפני, עלה הבוקר (שני) להציג למליאה את תקציב המדינה לקראת ההצבעה. במהלך דבריו במשכן, הוא תקף את הביקורות שהושמעו על הכספים שהועברו לגזר החרדי, סיפר על בתו, ובית היתר - גם עקץ את הזמרת נועה קירל.

משה גפני עוקץ את נועה קירל
מעריב אונליין